Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδίωξη του μαθήματος είναι να βοηθηθούν οι φοιτητές να μάθουν:
1) να ανατρέχουν μόνοι τους σε πηγές πληροφόρησης για να πετύχουν την επίλυση προβλημάτων που θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια διδασκαλίας της ιταλικής,
2) να μελετούν κείμενα σχετικά με τη διδακτική των γλωσσών, γραμμένα στα ιταλικά, ελληνικά ή αγγλικά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1) Ορισμός βασικών όρων του πεδίου μελέτης.
2) Η ευρωπαϊκή πολιτική των τελευταίων τριών δεκαετιών αναφορικά με τη διδασκαλία / μάθηση των γλωσσών.
3) Διάκριση μεταξύ προσεγγίσεων, μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας.
4) Παρουσίαση των τριών σημαντικότερων προσεγγίσεων.
5) Η εξάβαθμη κλίμακα επιπέδου γλωσσομάθειας του Συμβουλίου της Ευρώπης.
6) Ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της γλωσσομάθειας.
7) Ανίχνευση των χαρακτηριστικών διαφόρων προσεγγίσεων και μεθόδων σε εγχειρίδια διδασκαλίας και σε θέματα συστημάτων πιστοποίησης της γλωσσομάθειας
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Council of Europe (συλλογική δουλειά συνεργατών του ΣτΕ), 2002. Quadro comune europeo di riferimento per le lingue: apprendimento insegnamento valutazione. Milano: La Nuova Italia.
- Mezzadri M., 2003. I ferri del mestiere: (Auto)formazione per l’insegnante di lingue. Perugia: Guerra.
- Vedovelli M., 2002. Guida all’italiano per stranieri. Roma: Carocci Editore.
- Richards J.C., Rodgers Th.S., 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.