ΞΙΦΑΣΚΙΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΞΙΦΑΣΚΙΑ ΙΙ / SWORDFIGHT II
ΚωδικόςΕΣ0110
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Παπαζαχαρίας
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000914

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν845
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΞΙΦΑΣΚΙΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600181301
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εκμάθηση και εξοικοίωση με το καινούριο ξίφος(σπάθη) και των μικροδιαφορετικών κινήσεων, αλλά και παραλλαγών άμυνας και επίθεσης με το νέο όπλο. Συνεχής εξάσκηση για βελτιστοποίηση χειρισμού της σπάθης, ωσότου αφομοιωθεί πλήρως. Τέλος, ομαδική παρουσίαση του κάθε τμήματος με σπαθιά, με πολλά στοιχεία αυτοσχεδιασμού από τον καθένα και πολλή εξάσκηση, με την ταυτόχρονη καθοδήγηση και επίβλεψη του διδάσκοντα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι μαθητές εξοικοιώνονται με την ειδική στάση σώματος της ξιφασκίας, με το ίδιο το ξίφος και τις κινήσεις του, το χώρο, την κίνηση στο χώρο φορώντας την ειδική προστατευτική μάσκα. Η πολλή εξάσκηση και η συνεχής επανάληψη όλων αυτών των προηγούμενων στοιχείων σε ατομικό επίπεδο, αλλά κυρίως σε ζευγάρια, ολοκληρώνεται με την αφομοίωση αυτών των στοιχείων κινησιολογικά που χρειάζεται να έχει ένας ξιφομάχος, έτσι ώστε να μπορέσει να τα αποδώσει πειστικά πάνω στη σκηνή. Τέλος, ο αυτοσχεδιασμός είναι ένα σημαντικό κομμάτι του μαθήματος που επιτρέπει στο φοιτητή να συνειδητοποιήσει στην πράξη, όλα αυτά που έχει ήδη αφομοιώσει, ως εκείνη τη χρονική στιγμή.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση301,2
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο401,6
Καλλιτεχνική δημιουργία311,2
Εξετάσεις210,8
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Οπλομαχητική, Ν. Πύργος, 1872 2. Ξιφασκία, Μεθοδολογία Προπόνησης, Τσολάκης Χάρης,Αθανασιάδης Κώστας, Ντουράκος Παναγιώτης , 1999 3. Ειδικά θέματα ξιφασκίας, Τσολάκης Χάρης, 2007
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Θεατρική ξιφασκία, Γεωργιάδης Χάρης, 2012
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-07-2018