ΣΧΕΔΙΟ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2 / Drawing II
ΚωδικόςΥΚΣΧ24
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυάγγελος Πλοιαρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006696

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600181573
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: -Έχουν την ικανότητα να αποδίδουν σχεδιαστικά το ορατό θέμα που στήνεται στο εργαστήριο (μοντέλο, νεκρή φύση κ.ά), με σωστές αναλογίες μεγεθών, σε χαρτί φυσικού μεγέθους (180x130cm), με αυξημένη ποιότητα. -Μπορούν να παράγουν σχέδια φυσικού μεγέθους (180x130cm) με φωτοσκίαση στα οποία να οργανώνουν με επιτυχία τα βασικά στοιχεία ενός σχεδίου, όπως η πλαστικότητα, το βάθος, η προοπτική, το ίχνος, η ατμόσφαιρα, η πύκνωση και αραίωση, η αφαίρεση και η σκηνοθετική ιεράρχηση αυτών των επι μέρους στοιχείων. -Μπορούν να αποδώσουν σχεδιαστικά και με ευχέρεια τα θέματα από παρατήρηση χρησιμοποιώντας κάρβουνο, μολύβι, γραφίτη, μελάνι, παστέλ και άλλα σχεδιαστικά υλικά. -Έχουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν το σκίτσο στο studio όπως και στη φύση ως προπαρασκευαστικό εργαλείο για μεγαλύτερες μελέτες, ως τελικό έργο, και ως εργαλείο επίλυσης εικαστικών προβλημάτων. -Έχουν αναπτύξει σε έναν βαθμό ένα προσωπικό σχεδιαστικό λεξιλόγιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ασκήσεις σχεδίου στο εργαστήριο, με αυξημένες απαιτήσεις, από φυσικό πρότυπο που στήνεται στο εργαστήριο (ανθρώπινο μοντέλο,σύνθεση αντικειμένων), σε χαρτί φυσικού μεγέθους (180x130cm) με υλικά όπως κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι, παστέλ και άλλα. Ασκήσεις γρήγορου σκίτσου σε μικρότερα μεγέθη, που επεκτείνονται και σε μελέτες φύσης σε εξωτερικό χώρο, με στόχο να χρησιμοποιείται το σκίτσο ως μέθοδος εξάσκησης στο σχέδιο, ως προπαρασκευαστικό εργαλείο για μεγαλύτερες μελέτες, ως τελικό αυτόνομο έργο, αλλά και ως εργαλείο επίλυσης εικαστικών προβλημάτων. Δεύτερος κύκλος με σεμινάρια και μελέτη σχετικά με σύγχρονους καλλιτέχνες που έχουν επιλέξει την γλώσσα του σχεδίου ως εικαστική πρόταση. Έρευνα των φοιτητών σχετικά με την πορεία και μετεξέλιξη του σχεδίου μέσα στην ιστορία της Τέχνης, και την θέση του στο σήμερα. Η έρευνα γίνεται με βιβλιογραφία στην βιβλιοθήκη, στο διαδίκτυο και σε επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί, Art Fairs, και Μπιενάλλε σύγχρονης Τέχνης. Υπό μορφή σεμιναρίων δίνεται έμφαση σε θέματα επαγγελματικής πρακτικής (δημιουργία πορτφόλιο διοργάνωση εκθέσεων κ.τ.λ.) με σκοπό να τεθούν τα προβήματα και να αναπτυχθούν οι δυνατότήτες των φοιτητών μέσα στον καλλιτεχνικό επαγγελματικό χώρο.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά Υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία, ιστοσελίδες μέσω του εργαστηρίου και της βιβλιοθήκης. Οι φοιτητές χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ως άμεσο μέσο επικοινωνίας και έχουν πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια100,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία200,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση). 2. Προσωπική εργασία εκτός εργαστηρίου. 3. Προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. 4. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. 5. Τελική εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Σύγχρονη Τέχνη, Τσιγκόγλου Σταύρος 2. Art Book, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ, ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ 2. Frissiras Museum, Collection of Drawings, Βλάσης Φρυσίρας, Marc Le Bot
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2020