Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Ψηφιακές Τεχνολογίες και Σχολική Τάξη

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Ψηφιακές Τεχνολογίες και Σχολική Τάξη / ICT in language learning – Digital technologies in Classroom
Τίτλος στα ΓαλλικάΕnseignement/Apprentissage des Langues et TIC – Technologies numériques et classe de langue
ΚωδικόςΚΕ-ΓΛΩ-28
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007412

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2010-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Ψηφιακές Τεχνολογίες και Σχολική Τάξη
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600182571
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γενικές γνώσεις των λογισμικών ψηφιοποίησης και επεξεργασίας γραπτού και προφορικού λόγου. Λογισμικά δημιουργίας λεξιλογικών Βάσεων Δεδομένων και ηλεκτρονικών λεξικών. Ανάπτυξη πολύγλωσσων ηλεκτρονικών λεξικών και γλωσσαρίων με πολυμεσικά χαρακτηριστικά (ήχος και εικόνα).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γενικές εφαρμογές λογισμικών και σύνθετων πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων στη σχολική τάξη. Δυνατότητες και προοπτικές τεχνολογιών Web 2.0 και Web 3.0 (εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, κινητή μάθηση). Σύνδεση τεχνολογιών Web 2.0 και 3.0 με τα σχολικά κοινά. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την χρήση και την αξιοποίηση ποικίλων εφαρμογών λογισμικού, τον τρόπο λειτουργίας και τις δυνατότητες που προσφέρουν στη γλωσσική σχολική τάξη και, επίσης, να είναι σε θέση: - να πραγματοποιούν έρευνα και να αξιοποιούν το διαδίκτυο χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές αναζήτησης ώστε να διαχειρίζονται κάθε είδους πληροφορία (κείμενο, οπτικοακουστικά αποσπάσματα κτλ) που μπορεί να είναι χρήσιμη στη διδασκαλία της γλώσσας, - να ερευνούν και να αξιοποιούν λογισμικά και δυνατότητες των τεχνολογιών Web 2.0 και Web 3.0 καθώς και διαδικτυακές υπηρεσίες, με σκοπό την συλλογή ή/και την ανάπτυξη σύνθετων μαθησιακών αντικειμένων και την αξιοποίηση αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία, - να χρησιμοποιούν σύγχρονα περιβάλλοντα διαχείρισης για υπηρεσίες γλωσσικής εκπαίδευσης, ή/και να χρησιμοποιούν σύνθετες διαδικτυακές υπηρεσίες και να τις εφαρμόζουν στη σχολική τάξη. . Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Λογισμικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις130,5
Εργαστηριακή Άσκηση261,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80,3
Εκπόνηση μελέτης (project)783,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν μεμονωμένα την κάθε εργασία (που συνήθως αφορά την ανάπτυξη περιεχομένου με τη βοήθεια λογισμικού). Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η τεχνική αρτιότητα, η επιστημονική/θεωρητική στήριξη, η πρωτοτυπία και η πληρότητα/ ποικιλία του περιεχομένου. Οι εργασίες υποβάλλονται στον διδάσκοντα και αν χρειάζεται επιστρέφονται στους φοιτητές με υποδείξεις ώστε να γίνουν διορθώσεις ή βελτιώσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-01-2017