Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποσκοπεί στην
• Ανάπτυξη της μουσικής δημιουργικότητας, της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μέσω άμεσης εμπειρίας με το μουσικό αυτοσχεδιασμό
• Εξοικείωση με την παιδαγωγική του μουσικού αυτοσχεδιασμού
• Εξερεύνηση ηχητικών πηγών αυτοσχέδιων και μη
• Εμβάθυνση μουσικών γνώσεων ως μέσα έκφρασης στον ομαδικό αυτοσχεδιασμό
• Οργάνωση σχετικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της προσχολικής τάξης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στην
• Ανάπτυξη της μουσικής δημιουργικότητας, της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μέσω προσωπικής εμπειρίας με τη διαδικασία του μουσικού αυτοσχεδιασμού
• Βιωματική ομαδοσυνεργατική μάθηση μέσω αλληλεπίδρασης στην ομάδα
• Ανίχνευση τρόπων μη λεκτικής επικοινωνίας με αφορμή την ανάγκη μουσικής αλληλεπίδρασης κατά τη διαδικασία του μουσικού αυτοσχεδιασμού
• Εμβάθυνση σε μουσικές γνώσεις και περαιτέρω ανακάλυψη των δυνατοτήτων των ηχητικών πηγών και μουσικών οργάνων ως μέσα δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας μέσω αυθόρμητης ανταπόκρισης σε ομαδικό αυτοσχεδιασμό
• Εξοικείωση με την αυθόρμητη μουσική συμπεριφορά του παιδιού, αναγνώριση και ενθάρρυνση της πηγαίας δημιουργικότητας και μουσικότητάς του
• Βαθμιαία κατανόηση της παιδαγωγικής του μουσικού αυτοσχεδιασμού ως μιας ιδιαίτερης παιδαγωγικής στάσης που επιτρέπει την ύπαρξη μουσικής επικοινωνίας και μουσικού διαλόγου μεταξύ των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια του αυτοσχεδιασμού
• Βιωματική μάθηση μέσω αυτοανακάλυψης αλλά και αλληλεπίδρασης στην ομάδα με ευαισθητοποίηση στο ηχητικό τοπίο του περιβάλλοντος και τις ηχητικές δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος και των μουσικών οργάνων, αυτοσχέδιων και μη
• Ανάπτυξη αναστοχαστικών ικανοτήτων για την πραγματοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της προσχολικής τάξης
Λέξεις Κλειδιά
μουσικός αυτοσχεδιασμός, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μάθηση, μη λεκτική επικοινωνία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Δογάνη, Κ. (2012) Μουσική στην προσχολική ηλικία: αλληλεπίδραση παιδιού-παιδαγωγού, Αθήνα: Gutenberg.
2. Στάμου Λ. (2019) Διαλεκτική και πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική, Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ
& e-book:
Tsubonou,Y., Tan, A.-G., Oie, M. (2019) Creativity in Music Education [electronic resource], Κωδικός στον Εύδοξο: 91688701, ISBN: 9789811327490, Εκδότης: HEAL-Link Springer ebooks
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δογάνη, Κ. (2019) Μουσική Δημιουργία Παιδιών. Στο: Λ. Στάμου (Επιμ.) Διαλεκτική και Πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ, σσ. 161-182.
Dogani, K. (2016) Discovering young children's free musical play. In: R. Wright (Ed.), 21st century music education: informal learning and non-formal teaching approaches in school and community contexts. τομ.7. Toronto, Ontario: CMEA/ACME Biennial Book Series, σ. 433-450.
Nyman, M. (2011) Πειραματική μουσική. Αθήνα: Οκτώ.
Παράλληλα το περιεχόμενο κάθε μαθήματος υποστηρίζεται με σχετική ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.