Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ / A HISTORICAL PERSPECTIVE ON CITIZENSHIP EDUCATION IN GREEK SCHOOLS
ΚωδικόςΕΜ38
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Μπέτσας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017582

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600183306

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤρίτη 09:00 έως 12:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται: Να γνωρίζουν τις διαφορετικές κατασκευές της ιδιότητας του πολίτη που επιχειρήθηκαν να συγκροτηθούν μέσω του σχολείου σε διαφορετικές περιόδους. Να κατανοήσουν το διαχρονικό ρόλο της εκπαίδευσης στην ιδιότητα του πολίτη. Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εξηγούν τις διαφορικές προσεγγίσεις πολιτικής κοινωνικοποίησης από το ελληνικό σχολείο σε διαφορετικές περιόδους. Να μπορούν να διακρίνουν και να αναλύουν τη λειτουργία της σχολικής γνώσης και των εκπαιδευτικών πρακτικών στη διαμόρφωση της ιδιότητας του πολίτη διαχρονικά. Να αναστοχαστούν σχετικά με το ρόλο που σήμερα ασκεί το σχολείο στην εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα σκοπεύει να παρουσιάσει διαχρονικά τις βασικές κατευθύνσεις που ακολούθησε η ελληνική εκπαίδευση, τόσο στον παιδαγωγικό λόγο όσο και με τις παιδαγωγικές πρακτικές, αναφορικά με την εκπαίδευση στην ιδιότητα του πολίτη. Το μάθημα διαρθρώνεται στους ακόλουθους άξονες: - Ιστορικές μορφές της ιδιότητας του πολίτη - Η εκπαίδευση στην ιδιότητα που πολίτη ως πολιτικό και κοινωνικό διακύβευμα - Κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης στην ιδιότητα του πολίτη στην ιστορία του ελληνικού σχολείου - Η πολιτική κοινωνικοποίηση στο ελληνικό σχολείο από τον 19ο στα τέλη του 20ου αιώνα - Η εκπαίδευση στην ιδιότητα του πολίτη ως σχολικό αντικείμενο
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαίδευση στην ιδιότητα του πολίτη, Ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Άσκηση Πεδίου240,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων60,2
Εξετάσεις210,7
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου. 2. Κατ΄ οίκον εργασία. 3. Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας. 4. Λήψη από τους φοιτητές συστηματικών σχολίων στο μέσον του εξαμήνου. 5. Διασφάλιση διαφάνεια στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών: Μέσω της ανάρτησης των κριτηρίων στην ιστοσελίδας του μαθήματος και σχετικής παρουσίασης κατά την πρώτη συνάντηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Καρακατσάνη, Δ. (2004). Εκπαίδευση και πολιτική διαπαιδαγώγηση, Αθήνα: Μεταίχμιο. Μπάλιας, Σ. (2008). Ενεργός πολίτης και εκπαίδευση, Αθήνα: Παπαζήσης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αγγελής, Β. (2006). Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα…Μαθήματα Εθνικής Αγωγής και νεολαιίστικη προπαγάνδα στα χρόνια της μεταξικής δικτατορίας, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βιβλιόραμα Biesta, G.J. (2005). “The Learning Democracy? Adult Learning and the Condition of Democratic Citizenship”, British Journal of Sociology of Education, 26 (5), 693- 709. Καρακατσάνη, Δ. (2004). Εκπαίδευση και πολιτική διαπαιδαγώγηση, Αθήνα: Μεταίχμιο. Μπάλιας, Σ. (2008). Ενεργός πολίτης και εκπαίδευση, Αθήνα: Παπαζήσης. Μπέτσας, Γ. (2007). Η κοινοτική διάσταση στην εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-01-2022