Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/ φοιτήτριες θα:
• εξοικειωθούν με τη μέθοδο της διδασκαλίας των μαθημάτων μέσω των Τεχνών και των πολιτισμικών αγαθών
• πειραματιστούν με τη δημιουργία δικών τους προγραμμάτων, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας στη σχολική πράξη
• συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και με μαθητές σε σχολικές αίθουσες και σε μουσεία
• κατανοήσουν εμπράκτως τη δύναμη της Τέχνης ως εργαλείο κοινωνικής εξισορρόπησης και διαπολιτισμικής επαφής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Τέχνη μια "άλλη γλώσσα"
Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των τεχνών και των πολιτισμικών αγαθών: Μέθοδοι, καλές πρακτικές, θεωρητικές προσεγγίσεις
Εκπαιδευτικά προγράμματα διαθεματικής προσέγγισης στο σχολείο, με κεντρικό άξονα τις Τέχνες. Σύνταξη εκπαιδευτικών προτάσεων για προσέγγιση των γνωστικών πεδίων στο σχολείο μέσω των Τεχνών. Οργάνωση και προετοιμασία του εκπαιδευτικού.
Ορισμός του ‘μουσείου’, σύντομη παρουσίαση της ιστορικής του εξέλιξης και ερμηνεία των στόχων της μουσειακής εκπαίδευσης
Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των συλλογών και των εκθέσεων. Εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς (μουσεία, πινακοθήκες κ.ά.). Δημιουργώντας «Το μουσείο του σχολείου»
Προτάσεις για διαπολιτισμικές ανταλλαγές, σχολικές εκθέσεις και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτισμική εκπαίδευση, Μουσειακή Εκπαίδευση, Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των Τεχνών, Μουσείο, Τέχνες, Πολιτισμός, Κοινωνία, Διάδραση, Ενεργοποιήση, Κριτική Ικανότητα.