Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
1. Να επιδείξουν θετική στάση απέναντι στην αναπηρία, στη φυσική αγωγή και στον αθλητισμό.
2. Να κρίνουν τα αθλητικά επιτεύγματα αθλητών με αναπηρία που συμμετέχουν στους αγώνες υψηλού επιπέδου.
3. Nα παρακινούν τη συμμέτοχη των αθλητών με αναπηρία στον υψηλό αθλητισμό.
4. Να κατανοήσουν το σύστημα αθλητικής ταξινόμησης αθλητών υψηλού επιπέδου.
5. Να θέτουν προπονητικούς στόχους σε αθλητές με αναπηρίες που συμμετέχουν σε Παραολυμπιακά αθλήματα ή Special Olympics
6. Να προσαρμόζουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ενισχύοντας τη συν-εκπαίδευση μαθητών με και χωρίς αναπηρία στο γενικό σχολείο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ατομικές διαφορές και Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή/ Άσκηση
1. Κινητική αναπηρία - τραυματισμοί του Νωτιαίου Μυελού: Φυσική κατάσταση - προσαρμογές του μαθήματος φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο -προσαρμογές αθλημάτων, παιχνιδιών και κινητικών δραστηριοτήτων - προγράμματα άσκησης στον αθλητικό σύλλογο.
2. Νοητική Αναπηρία - Φυσική κατάσταση – προσαρμογές του μαθήματος φυσικής αγωγής στο γενικό σχολείο - προγράμματα άσκησης για αθλητές με νοητική αναπηρία στον αθλητικό σύλλογο.
3. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές/ Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού - προσαρμογές του μαθήματος Φυσικής Αγωγής - αθλημάτων παιχνιδιών και δραστηριοτήτων στο γενικό σχολείο - προγράμματα άσκησης για συμμετοχή σε αθλητικό σύλλογο.
4. Εγκεφαλική Παράλυση - Φυσική κατάσταση - προσαρμογές του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο - προσαρμογές αθλημάτων, παιχνιδιών και κινητικών δραστηριοτήτων - προγράμματα άσκησης στον αθλητικό σύλλογο.
5. Ακρωτηριασμός - Φυσική κατάσταση - προσαρμογές του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο - προσαρμογές αθλημάτων, παιχνιδιών και κινητικών δραστηριοτήτων - προγράμματα άσκησης στον αθλητικό σύλλογο.
6. Αξιολόγηση φυσικής κατάστασης αθλητών υψηλού επιπέδου με αναπηρία
7. Αθλητική ταξινόμηση αθλητών υψηλού επιπέδου με αναπηρία
8. Θέματα υψηλού αθλητισμού για αθλητές με αναπηρία - φάρμακο-διέγερση.
9. Θέματα υψηλού αθλητισμού για αθλητές με αναπηρία - θερμορύθμιση
10. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για αθλητές με αναπηρία
11. Οργάνωση αθλητικών Συλλόγων αθλητών με αναπηρία - πρσβασιμότητα και ειδικός αθλητισμός
12. Παρουσιάσεις εργασιών
13. Επανάληψη
Λέξεις Κλειδιά
Παραολυμπιακοί Αγώνες, αθλητική ταξινόμηση, αξιολόγηση, συν-εκπαίδευση, προγράμματα άσκησης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ & ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ. 13256631 S.DUSTINE G. MOORE (2005). BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. ΑΘΗΝΑ
2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 16655 HILLENBRAND CLEMENS.Γ. ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ (2010).ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
3. Winnick, J.P., Porretta, D,L. (2017). Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics. Sixth Edition.
4. Fitzgerald, H. (2009). Disability and youth sports. Routledge Pub.
5. Tolfrey, V.G. (2010). Wheelchair Sport: A complete guide for athletes, coaches and teachers. Human Kinetics Pub.
6. Davis, A. (2012). Physical Activities In the Wheelchair and Out: An Illustrated Guide to Personalizing Participation. Human
Kinetics Pub.
7. Block, M. (2007). T teacher’s guide to including students with disabilities in general Physical Education. Paul. H. Brooks Pub.
8. De Pauw, C & Gavron, S. (2005). Disability sport. Human Kinetics Pub.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
1. Adapted Physical Activity Quarterly
2. Palestra
3. European Journal of Adapted Physical Activity
4. Research Quarterly for Exercise and Sport
5. European Journal of Special needs Education
6. International Journal of Special Education
7. Developmental Medicine and Child Neurology
8. Journal of Human Movement Studies
9. Perceptual and Motor Skills
10. Motor Control