ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ / COGNITIVE ENGLISH GRAMMAR
ΚωδικόςΓλ2-492
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007230

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184122
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της Γνωσιακής Γλωσσολογίας - Να αποκτήσουν ικανότητα εφαρμογής των θεωρητικών εργαλείων για τη μελέτη περιοχών της γραμματικής στο πλαίσιο αυτό - Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και να αντιληφθούν τη χρησιμότητα μιας γραμματικής με βάση το γνωσιακό πλαίσιο - Να δοθεί κίνητρο για ανεξάρτητη έρευνα σε συγκεκριμένα θέματα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Γνωστική Γραμματική είναι ένα μοντέλο περιγραφής της γλώσσας που συνδυάζει εννοιολογικές κατηγορίες και διαδικασίες με τη γλωσσική μορφή. Μια γνωστική προσέγγιση στη γλώσσα εστιάζει στη σημασία. Δεν είναι απλά μια προσέγγιση για τη γνώση της γλώσσας αλλά η ίδια η γλώσσα είναι μια μορφή γνώσης και έτσι πρέπει να μελετηθεί, με επίκεντρο τη σημασία. Η γνωστική γραμματική λαβαίνει υπόψη και τη γλωσσική μορφή και τη γλωσσική χρήση. Η γλωσσική δομή αντανακλά οντότητες και διαδικασίες του εννοιολογικού κόσμου. Η γλωσσική χρήση προσδιορίζεται από τη γραμματική δομή που έχει στην κατοχή του ο ομιλητής και που εξαρτάται από τις επικοινωνιακές του ανάγκες. Καθώς επιτελείται μια επικοινωνιακή πράξη, ο ομιλητής επιλέγει τις μονάδες εκείνες που είναι απαραίτητες έτσι ώστε να αποδώσουν αυτό που έχει κατά νου. Αυτή η διαδικασία ερμηνευτικής απόδοσης κάνει μια γραμματική γνωσιακή.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60
Εξετάσεις51
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις ή ερευνητική εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Geeraerts, D. (Ed.) 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Mouton de Gruyter. Lakoff, G. 1987. Women, Fire, and Dangerous Things. What Categories Reveal about the Mind. The University of Chicago Press. Chicago and London. Langacker, R. W. 1987. Foundations of Cognitive Grammar. Vol. I: Theoretical Prerequisites. Stanford CA: Stanford University Press. Langacker, R. W. 1991. Foundations of Cognitive Grammar. Vol. II: Descriptive Application. Stanford CA: Stanford University Press. Radden, G. & R. Dirven 2007. Cognitive English Grammar. J. Benjamins Publishing Company. Ungerer, F. & H.-J. Schmid 2006. An Introduction to Cognitive Linguistics. London: Longman.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-12-2020