ΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ / PHONOLOGY-MORPHOLOGY INTERFACE
ΚωδικόςΓλ2-496
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013402

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184124
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Απαιτείται μια καλή γενική γνώση βασικών αρχών της φωνολογίας και της μορφολογίας ή η επιθυμία να καλύψει η/ο φοιτήτρια/τής αυτόνομα τα όποια κενά έχει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν: (α) εξοικειωθεί με την αλληλεπίδραση φωνολογίας και μορφολογίας μέσα από πλήθος εμπειρικών δεδομένων (β) γνωρίσει και θα μπορούν να αναγνωρίσουν ποικίλα μορφοφωνολογικά φαινόμενα (γ) εμπλουτίσει τις γνώσεις τους για την Αγγλική σε σχέση με φαινόμενα όπως ο τονισμός και η περικοπή (δ) ενδυναμώσει τις ικανότητές τους ως προς την επίλυση προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα, οι φοιτήτριες/τές θα εφαρμόσουν βασικές αρχές της φωνολογίας και της μορφολογίας για να εξοικειωθούν με τη διεπαφή φωνολογίας-μορφολογίας στα Αγγλικά και σε άλλες γλώσσες. Θα συζητηθεί ένα ευρύ φάσμα φαινομένων. Ένας μη εξαντλητικός κατάλογος περιλαμβάνει: τον αναδιπλασιασμό για τον σχηματισμό διαφόρων γραμματικών κατηγοριών, τη φωνολογικά καθορισμένη αλλομορφία, την ενθηματοποίηση και τη διαμάχη κατά πόσο αποτελεί φωνολογική ή μορφολογική διαδικασία, τον τονισμό και τη σημασία των μορφολογικών παραγόντων για το σχηματισμό υποκοριστικών ονομάτων μέσω της περικοπής.
Λέξεις Κλειδιά
αναδιπλασιασμός, αλλομορφία, τονισμός, προσφυματοποίηση, περικοπή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εξετάσεις30,1
Ασκήσεις στην τάξη391,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Anttila, Arto. 2002. Morphologically conditioned phonological alternations. Natural Language and Linguistic Theory 20: 1-42. Benua, Laura. 1997. Transderivational identity: phonological relations between words. PhD dissertations. University of Massachusetts, Amherst. Booij, G. 2005. The Grammar of Words. Oxford: OUP. Downing, Laura, T. Alan Hall & Renate Raffelsiefen (eds.). 2005. Paradigms in phonological theory. Oxford: OUP. Harley, Heidi. 2006. English Words. Blackwell. Hayes, B. 1995. Metrical Stress Theory. Chicago and London: The University of Chicago Press. Hyman, L. 2003. Phonological Typology. Handouts from Summer School in Linguistic Typology, Cagliari, Italy, 1-12 September 2003. Inkelas, Sharon. 2014. The interplay of morphology and phonology. Oxford: OUP. Kager, René. 1996. On affix allomorphy and syllable counting. In U. Kleinhenz (Ed.), Interfaces in phonology, Studia grammatica 41, 155-171. Berlin: Akademie Verlag. Also: http://roa.rutgers.edu/, ROA-88. Kager, René. 1999. Optimality Theory. Cambridge: CUP. Kager, René, Harry van der Hulst & Wim Zonneveld (eds.). 1999. The prosody-morphology interface. Cambridge: CUP. Lieber, R. 2009. Introducing Morphology. Cambridge: CUP. McCarthy, John & Alan Prince. 1993. Generalized Alignment. Yearbook of Morphology 1993: 79-153. Nevins, Andrew. 2011. Phonologically Conditioned Allomorph Selection. In The Companion to Phonology, C. Ewen, B. Hume, M. van Oostendorp, K. Rice (eds.). Wiley-Blackwell, pp. 2357-2382. Plag, Ingo. 2003. Word Formation in English. Cambridge: CUP. Revithiadou, Anthi. 1999. Headmost Accent wins. LOT Dissertation Series 15. The Hague: Holland Academic Graphics. Steriade, Donca. 2008. A pseudo-cyclic effect in Romanian morphophonology. In Inflectional Identity, Asaf Bachrach & Andrew Nevins (eds.), pp. 313-360. Oxford: OUP. Trommer, Jochen (ed.). 2012. The Morphology and Phonology of Exponence. Oxford: OUP. Yu, Alan. 2007. A natural history of infixation. Oxford: OUP.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-07-2021