Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/ήτριες θα μπορούν να:
• διεξάγουν μία επιστημονική έρευνα χρησιμοποιώντας τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου, την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, και το Διαδίκτυο
• παράγουν διάφορες μορφές ακαδημαϊκού γραπτού λόγου δακτυλογραφημένου, κατάλληλα μορφοποιημένου και οργανωμένου
• επικοινωνούν αποτελεσματικά μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
• αξιολογούν πηγές και να ενσωματώνουν ορθά τις παραπομπές στις γραπτές εργασίες τους
• αποτυπώνουν δεδομένα σε λογιστικά φύλλα, γραφήματα και προγράμματα παρουσιάσεων
• αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του απαιτούμενου συστήματος λογοτεχνικών (MLA) και γλωσσολογικών (ΑPA) βιβλιογραφικών παραπομπών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του είναι να προσφέρει στους φοιτητές/τριες βασική εκπαίδευση:
A.στη χρήση υπολογιστών με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αξιολόγησης και χρήσης βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων,
B.στην καλλιέργεια και χρήση του ακαδημαϊκού λόγου και στην περαιτέρω κατάρτισή τους σε θέματα έρευνας περιοχών στην λογοτεχνία και στην γλωσσολογία.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική και περιλαμβάνει μαθήματα εργαστηριακού τύπου που οργανώνονται σε επίπεδο σεμιναρίων και πρακτικής εξάσκησης στην αίθουσα υπολογιστών της Φιλοσοφικής Σχολής.
Η αξιολόγηση είναι συνεχής και πραγματοποιείται μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων σε όλη τη διάρκεια του εξάμηνου.
Η σειρά των μαθημάτων έχει ως στόχο να καταρτίσει τους φοιτητές/ήτριες στα ακόλουθα:
• Χρήση Η/Υ: Λογισμικό Εφαρμογών (Επεξεργασία Κειμένου, Λογιστικά Φύλλα, Προγράμματα Παρουσίασης)⸱ Χρήση καταλόγων βιβλιοθήκης, ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων και διαδικτύου⸱ Γραφήματα⸱ Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (επικοινωνία και συνεργασία).
• Χρήση πηγών της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης (εξοικείωση με το σύστημα της βιβλιοθήκης και τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων).
• Διεξαγωγή βιβλιογραφικής έρευνας (εντοπισμός έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού).
• Σωστή χρήση πηγών (αποφυγή λογοκλοπής, τρόποι παραπομπής πηγών, και εξοικείωση με καταλόγους βιβλιογραφικών αναφορών)
• Εξάσκηση σε δεξιότητες γραπτού λόγου στο πλαίσιο των λογοτεχνικών και γλωσσολογικών σπουδών τους μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που έχουν ως στόχο τόσο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης όσο και την καλλιέργεια επιπρόσθετων δεξιοτήτων όπως ανάγνωση και αποτύπωση (γραφήματα) γλωσσολογικών δεδομένων, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών και ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές στο κείμενο, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών, τήρηση προθεσμιών, ανάγνωση και αποτύπωση γλωσσολογικών δεδομένων.
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα, ακαδημαϊκός λόγος, λογοτεχνία, γλωσσολογία