ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ / COMPUTER LITERACY AND RESEARCH SKILLS
ΚωδικόςΕρ1-120
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014910

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184134
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. aΤατιανή Ραπατζίκου, Καλλιόπη Ευσταθιάδη
2. bΤατιανή Ραπατζίκου, Καλλιόπη Ευσταθιάδη
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/ήτριες θα μπορούν να: • διεξάγουν μία επιστημονική έρευνα χρησιμοποιώντας τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου, την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, και το Διαδίκτυο • παράγουν διάφορες μορφές ακαδημαϊκού γραπτού λόγου δακτυλογραφημένου, κατάλληλα μορφοποιημένου και οργανωμένου • επικοινωνούν αποτελεσματικά μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου • αξιολογούν πηγές και να ενσωματώνουν ορθά τις παραπομπές στις γραπτές εργασίες τους • αποτυπώνουν δεδομένα σε λογιστικά φύλλα, γραφήματα και προγράμματα παρουσιάσεων • αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του απαιτούμενου συστήματος λογοτεχνικών (MLA) και γλωσσολογικών (ΑPA) βιβλιογραφικών παραπομπών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του είναι να προσφέρει στους φοιτητές/τριες βασική εκπαίδευση: A.στη χρήση υπολογιστών με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αξιολόγησης και χρήσης βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων, B.στην καλλιέργεια και χρήση του ακαδημαϊκού λόγου και στην περαιτέρω κατάρτισή τους σε θέματα έρευνας περιοχών στην λογοτεχνία και στην γλωσσολογία. Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική και περιλαμβάνει μαθήματα εργαστηριακού τύπου που οργανώνονται σε επίπεδο σεμιναρίων και πρακτικής εξάσκησης στην αίθουσα υπολογιστών της Φιλοσοφικής Σχολής. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και πραγματοποιείται μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων σε όλη τη διάρκεια του εξάμηνου. Η σειρά των μαθημάτων έχει ως στόχο να καταρτίσει τους φοιτητές/ήτριες στα ακόλουθα: • Χρήση Η/Υ: Λογισμικό Εφαρμογών (Επεξεργασία Κειμένου, Λογιστικά Φύλλα, Προγράμματα Παρουσίασης)⸱ Χρήση καταλόγων βιβλιοθήκης, ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων και διαδικτύου⸱ Γραφήματα⸱ Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (επικοινωνία και συνεργασία). • Χρήση πηγών της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης (εξοικείωση με το σύστημα της βιβλιοθήκης και τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων). • Διεξαγωγή βιβλιογραφικής έρευνας (εντοπισμός έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού). • Σωστή χρήση πηγών (αποφυγή λογοκλοπής, τρόποι παραπομπής πηγών, και εξοικείωση με καταλόγους βιβλιογραφικών αναφορών) • Εξάσκηση σε δεξιότητες γραπτού λόγου στο πλαίσιο των λογοτεχνικών και γλωσσολογικών σπουδών τους μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που έχουν ως στόχο τόσο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης όσο και την καλλιέργεια επιπρόσθετων δεξιοτήτων όπως ανάγνωση και αποτύπωση (γραφήματα) γλωσσολογικών δεδομένων, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών και ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ενσωμάτωση παραπομπών από βιβλιογραφικές πηγές στο κείμενο, οργάνωση και μορφοποίηση κειμένου, αξιολόγηση πηγών, τήρηση προθεσμιών, ανάγνωση και αποτύπωση γλωσσολογικών δεδομένων.
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα, ακαδημαϊκός λόγος, λογοτεχνία, γλωσσολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Η πλατφόρμα elearning χρησιμοποιείται για το υλικό του μαθήματος, επικοινωνία με τους φοιτητές, και κατάθεση εργασιών. Για την εξ αποστάσεως διδασκαλία έχουν χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες ΖΟΟΜ και GOOGLE MEET.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια40
Εργαστηριακή Άσκηση40
Άσκηση Πεδίου40
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο30
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες αξιολογούνται με βάση την εκπλήρωση μίας σειράς διαφόρων γραπτών δραστηριοτήτων στους δύο κύκλους (Λογοτεχνία/Γλωσσολογία) οργάνωσης του μαθήματος σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου: α) Αξιολόγηση και χρήση βιβλιογραφικών πηγών (20%), β) Δεξιότητες γραπτού λόγου με έμφαση στη λογοτεχνία και πολιτισμό (40%), γ) Δεξιότητες ανάγνωσης και αποτύπωσης γλωσσολογικών δεδομένων (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
USING DATABASES Project Muse http://muse.jhu.edu/about/resources/guides/guide_searching.pdf Pro-Quest http://www.youtube.com/watch?v=QCaGDY-C6tQ JSTOR http://about.jstor.org/support-training/help/how-use-jstor-training-materials GOOGLE Using Google Effectively http://support.google.com/websearch/bin/topic.py?hl=en&topic=1221265&rd=2 Google Scholar http://scholar.google.gr/ Google Books (Useful for extracts from books) http://scholar.google.gr/ WORD 2003 and WORD 2007 http://www.unf.edu/dept/cpdt/vista/docs/Word_Manual_Final.pdf FORMATTING AND STYLE Tutorials on MLA http://www.youtube.com/watch?v=wljCiv8FX40 http://www.youtube.com/watch?v=22CPQoLE4U0 http://www.youtube.com/watch?v=3UF9uonKnx8 MLA 8th Edition http://library.williams.edu/citing/styles/mla.php https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/747/01/ https://www.youtube.com/channel/UCgVqKEU_v6WXOSlgP440MPA https://www.youtube.com/watch?v=24Y31UrG2q4&list=PL4917D9E21FA6EDFF Tutorials on APA 6th edition http://www.youtube.com/watch?v=9pbUoNa5tyY AUTH LIBRARIES Auth library catalogue http://ipac.lib.auth.gr/#focus English department library catalogue http://www.enl.auth.gr/lib/ WRITING AND RESEARCH SKILLS Academic Vocabulary Academic Word List https://www.nottingham.ac.uk/alzsh3/acvocab/ Evaluating sources http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/553/01/ http://www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating/practical.html
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2020