SHAKESPEARE

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςSHAKESPEARE / SHAKESPEARE
ΚωδικόςΛογ6-472
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007084

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςSHAKESPEARE
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184145
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα αλλάζει περιεχόμενο σχεδόν κάθε χρόνο--αλλάζει η επιλογή των σαιξπηρικών έργων που αναλύονται καθώς και η θεματολογία. Οι αλλαγές συμπεριλαμβάνονται στο αρχικό πλάνο του μαθήματος (course outline), το οποίο διανέμεται στους φοιτητές σε έντυπη μορφή στην αρχή του κάθε εξαμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning (Moodle). Οι μαθησιακοί στόχοι, όπως περιγράφονται πιο κάτω, παραμένουν οι ίδιοι. Η συμμετοχή των φοιτητών/τριών στη συζήτηση που αναπτύσσεται μέσα στην τάξη αποτελεί σημαντικό συστατικό του μαθήματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει: -κατανόηση των κοινωνικών, πολιτικών και θεατρικών συνθηκών όπου παρήχθησαν τα σαιξπηρικά θεατρικά έργα, -κατανόηση της πρώιμης σύγχρονης εποχής, -την ικανότητα να διαβάζουν, να κατανοούν και να ερμηνεύουν κριτικά τα πρωτότυπα σαιξπηρικά κείμενα, -τη ικανότητα να σκέπτονατι συγκριτικά, δηλαδή να συσχετίζουν τα έργα με την εποχή της Αναγέννησης καθώς και με τη δική μας, -την ικανότητα να συσχετίζουν τα Σαιξπηρικά έργα με την αναπαράστασή τους στη θεατρική σκηνή τότε και τώρα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει επιλεγμένα θεατρικά έργα του εθνικού ποιητή της Αγγλίας σε σχέση με το δραματικό είδος στο οποίο ανήκουν, τις θεατρικές συμβάσεις που χρησιμοποιούν και τα θέματα που εγείρουν. Τα σαιξπηρικά κείμενα και οι δομές τους αναλύονται όχι ως στάσιμες οντότητες αλλά σε διάλογο με την εποχή που τα παρήγαγε και με τη δική μας που τα καταναλώνει. Έτσι, η κριτική ανάλυση των θεατρικών κειμένων συνοδεύεται από αναφορές σε σημαντικές θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ερμηνείες. Η ΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Plays to be analyzed: Richard II King Lear Macbeth Required secondary reading (ON RESERVE IN THE LIBRARY) The Norton Shakespeare, “General Introduction”, esp. “Shakespeare’s Life and Art.” Τίνα Κροντήρη, Ο Σαίξπηρ, η Αναγέννηση κι εμείς (κεφ. 4-10). Russ MacDonald, The Bedford Companion to Shakespeare, ch. 1-2. 5-6, 8-9.
Λέξεις Κλειδιά
Σαιξπηρ, Αναγέννηση, Αγγλικό Θέατρο, σαιξπηρικό θέατρο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες: -ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ) -δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου. -ανάρτηση παρουσιάσεων που έγιναν από φοιτητές μέσα στην τάξη.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Σεμινάρια100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος και ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δοκιμίων. Επίσης, δίνεται η ευκαιρία στο φοιτητή /τρια να συγγράψει (προαιρετικά) ερευνητική εργασία πάνω σε σχετικό με το μάθημα θέμα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η ερευνητική εργασία να αντικαταστήσει το τελικό διαγώνισμα, το οποίο ο φοιτητής/ τρια πρέπει να περάσει ώστε να συμπεριληφθεί η εργασία αυτή στην τελική αξιολόγηση. Διευκρινίζεται ότι η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζουν διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: -σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας -οργάνωση σκέψης -κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα -κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών -πρωτοτυπία ιδεών -ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought) -συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος -τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση) Τα παραπάνω γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Greenblatt, Stephen et al eds. Norton Shakespeare: The Tragedies, Norton, 2015. Κροντήρη, Τινα. Ο Σαιξπηρ, η Αναγέννηση κι Εμείς (Θεσσαλονίκη, 2001)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Adelman, Janet. "'Born of Woman': Fantasies of Maternal Power in Macbeth." In Cannibals, Witches, and Divorce: Estranging the Renaissance. Ed. Marjorie Garber. Baltimore: Johns Hopkins UP, 1987. 90-121. Belsey, Catherine. The subject of tragedy: identity and difference in Renaissance drama. London: Methuen, 1985.(PR658.S42B45) Carroll, William C., ed. Macbeth: texts and contexts. Boston: Bedford/St. Martin's, 1999. PR2823.A2C37 Clare, Janet. “The Censorship of the Deposition Scene in Richard II.” The Review of English Studies, 41: 161 (1990): 89-94. Crystal, David. ‘Think on my Words’: Exploring Shakespeare’s Language. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.(PR 3072. C79) Dillon, Janette, ed. The Cambridge Introduction to Shakespeare’s Tragedies. Cambridge University Press, 2007. Dollimore, Jonathan & Alan Sinfield. Political Shakespeare. Manchester: Manchester University Press, 1989. (PR2976.P644) Drakakis, John and Dale Townshend, eds. Macbeth: a critical reader. London: Bloomsbury, 2013. (PR2895.D73) Eagleton, Terry. William Shakespeare. Blackwell, 1991. Greenblatt, Stephen. Learning to Curse: Essays in Early Modern Culture. New York : Routledge, 1990.PR413.G74 Greenblatt, Stephen, “Shakespeare and the Ethics of Authority.” In Shakespeare and Early Modern Political Thought. Ed. David Armitage et al. Cambridge University Press, 2009. Jackson, Russell. The Cambridge Companion to Shakespeare on Film. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. PR3093.C36 Κrontiris, Tina. Women and/in the Renaissance. Thessaloniki: University Studio Press, 2000. (available online) McDonald, Russ. The Bedford Companion to Shakespeare. Boston: Bedford, 2001. (PR2894.M385) Mullaney, Steven. “Lying Like Truth: Riddle, Representation and Treason in Renaissance England,” ELH, 47: 1 (1980): 32-47. Neill, Michael and David Schalkwyk, eds. The Oxford handbook of Shakespearean tragedy. Oxford: Oxford University Press, 2016. (Oxford Handbooks Online) Rackin, Phyllis. “The Role of the Audience In Shakespeare's Richard II.” Shakespeare Quarterly, 36: 3 (1985): 262-281. Ranald, Margaret L. “The Degradation of Richard II: An Inquiry into the Ritual Backgrounds.” English Literary Renaissance 7:2 (2008):170-196. Sinfield, Alan, ed. Macbeth. Red Globe Press, 1992. Smith, Emma. The Cambridge Ιntroduction to Shakespeare. Cambridge University Press, 2007. (electronic book) Tennenhouse, Leonard. Power on Display: The Politics of Shakespeare’s Genres. New York: Methuen, 1986. (PR3017.T45 1986) Wells, Robin Headlam. Shakespeare's politics: a contextual introduction. London: Continuum, 2009. (PR3017.W447) Well, Stanley. Shakespeare’s Tragedies: A Very Short Introduction. Cambridge University Press, 2017.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-11-2021