Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευόμενους/ες φοιτητές/ριες να εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε σχολεία της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευόμενοι φοιτητές/ριες θα πρέπει να εργασθούν στενά με τον/την εκπαιδευτικό αγγλικής της συγκεκριμένης τάξης και να δημιουργήσουν ένα portfolio, δηλαδή, ένα αρχείο των παρακολουθήσεων και της διδασκαλίας που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής τους. Το portfolio περιλαμβάνει φύλλα παρακολούθησης, σχέδια μαθήματος, εκθέσεις σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν από τον/την εκπαιδευόμενο/η φοιτητή/ρια και ένα αντίγραφο του υλικού που οργανώθηκε και χρησιμοποιήθηκε στα μαθήματα. Είναι σημαντικό οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/ριες να δείξουν ότι μπορούν να σχεδιάσουν σχέδια μαθημάτων με ικανοποιητικό τρόπο και ότι μπορούν να προσεγγίσουν και να αναλύσουν ξεκάθαρα και αντικειμενικά τη διδακτική επίδοσή τους.
Με το τέλος του μαθήματος προσδοκάται ότι οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/ριες θα έχουν εμπεδώσει τα παρακάτω:
•να διαμορφώνουν σχέδια μαθήματος με συνοχή και ευκρίνεια,
•να χρησιμοποιούν την ανακλαστική σκέψη τόσο για τη δική τους διδασκαλία αλλά και των άλλων,
•να επιλέγουν και να αναπτύσσουν το κατάλληλο διδακτικό υλικό για μια συγκεκριμένη τάξη,
•να δίνουν αποτελεσματικές οδηγίες,
•να διδάσκουν τα αγγλικά χρησιμοποιώντας ως γλώσσα επικοινωνίας τα αγγλικά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα δίνει τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευόμενους/ες φοιτητές/ριες να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη κατά την τοποθέτησή τους σε φορείς υποδοχής. Οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/τριες εξοικειώνονται με τη σχολική πραγματικότητα και καλούνται να εφαρμόσουν στη σχολική τάξη πρακτικές διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε τάξης. Στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης, οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/ριες παρατηρούν σχολαστικά τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη, σχεδιάζουν δραστηριότητες και μαθήματα, διαχειρίζονται τη γλωσσική τάξη, υιοθετούν τα κατάλληλα εποπτικά μέσα για τη διδασκαλία τους, δίνουν ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες τους, και αναπτύσσουν την ανακλαστική τους σκέψη.
Λέξεις Κλειδιά
διδασκαλία, ανατροφοδότηση, σχεδιασμός μαθήματος, ανακλαστική σκέψη, ανάπτυξη διδακτικού υλικού
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cohen, L. Manion, L. and Morrison, K. 2002. A Guide to Teaching Practice. London; RoutledgeFalmer (pp. 186-219 and 281-357).
Gower, R., Phillips, D. and Walters, S. 2005. Teaching Practice: A Handbook for Teachers in Training. Oxford: Macmillan
Sougari, A,-M. 2006. Teaching English in the Primary Classroom: A Guide for Teaching Practice. Thessaloniki: University Studio Press.
Background
Convery, A. and Coyle, D. 1999. Differentiation and Individual Learners: A Guide for Classroom Practice. London: CILT.
Davis, P. and Rinvolucri, M. 1988. Dictation: New Methods, New Possibilities. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, J. 1998. How to Teach English. Harlow: Longman.
Harmer, J. 2010. The Practice of English Language Teaching. Pearson Longman.
Prodromou, L. 1992. Mixed-ability Classes. London: Macmillan Publishers.
Puchta, H. and Schratz, M. 1993. Teaching Teenagers. England: Longman.
Richards, J. and Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, J. 2005. Learning Teaching: A Guidebook for English Language Teachers. Oxford: Heinemann ELT.
Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.