ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ / SEMINAR. PRACTICE IN ARCHAEOLOGICAL SITES AND MUSEUMS
ΚωδικόςΑΠΡ312
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004374

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184279
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Προϊστορικής Αρχαιολογίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι α) με διαφορετικές μουσειολογικές προσεγγίσεις ως προς την έκθεση πολιτισμικών καταλοίπων της προϊστορικής περιόδου και β) με διαφορετικές πρακτικές διαχείρισης προϊστορικών αρχαιολογικών ευρημάτων σε συνθήκες σωστικών ή/και συστηματικών αρχαιολογικών ανασκαφών. Αυτοί οι δύο στόχοι επιτυγχάνονται μέσα από α) επισκέψεις σε προϊστορικές εκθέσεις μουσείων και συζητήσεις με τους επιμελητές των εκθέσεων αυτών και β) επισκέψεις σε ανασκαφές προϊστορικών οικισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι φοιτητές αποκτούν ευρύτητα αντίληψης ως προς ζητήματα διαχείρισης της πολιτισμικής κληρονομιάς. Εκπαιδεύονται σε ποικίλες όψεις των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που οργανώνουν αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας καλλιεργώντας παράλληλα την κριτική τους ικανότητα ως προς την εκάστοτε προσέγγιση, τη θεματική, τους στόχους και το αποτέλεσμα συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία οι φοιτητές παρακολουθούν σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους για τα προγράμματα αυτά αρχαιολόγους/μουσειολόγους. Επίσης, οι φοιτητές, μέσα από συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια με ομάδες πληθυσμού, αποκτούν βιωματικές εμπειρίες σχετικά με την πρόσληψη της προϊστορικής αρχαιολογίας από το ευρύτερο κοινό. Τέλος, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση, διδάσκοντας στη Μέση Εκπαίδευση, να υποστηρίξουν με ιδιαίτερη επιτυχία την οργάνωση επισκέψεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, προετοιμάζοντας και καθοδηγώντας τους μαθητές τους στη βιωματική πρόσληψη γνώσεων (μέσα από την επαφή με τα ίδια τα αντικείμενα/χώρους/ανθρώπους κλπ), συμπληρωματικά ως προς τη διδασκαλία μαθημάτων εντός της σχολικής αίθουσας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα οργανώνεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά την επίσκεψη προϊστορικών συλλογών σε μουσεία της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Ο δεύτερος άξονας αφορά την επίσκεψη αρχαιολογικών χώρων στις περιοχές αυτές. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται ζητήματα παρουσίασης των αρχαιολογικών ευρημάτων στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε σωστικές ανασκαφές και εκπαιδευτικά προγράμματα. Το μάθημα περιλαμβάνει εκτός από τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, συνεντεύξεις με αρχαιολόγους. Το μάθημα προσφέρεται σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών. Η εξέταση γίνεται με γραπτή εργασία και προφορική παρουσίασή της.
Λέξεις Κλειδιά
Μουσειακή εκπαίδευση, Σύγχρονα θέματα αρχαιολογίας και αρχαιολογικών επιστημών, Μνημεία, Αρχαιολογικές θέσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις45
Σεμινάρια27
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων18
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία α) ατομική και β) ομαδική
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-08-2021