Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος Υ-ΛΟΓ-05. Παραγωγή κριτικού λόγου. Πρόκειται για εξάσκηση των φοιτητών/τριών στο λογοτεχνικό δοκίμιο με βάση έργα που έχουν μελετηθεί στην τάξη (ένα έργο ή σύνολο έργων που άπτονται της ίδιας θεματικής). Το κείμενο αναφοράς αποτελεί τη βάση για αναλύσεις κειμένων και σύνταξη πιο σύνθετων μελετών πάνω σε διάφορα ζητήματα, λογοτεχνικά, αισθητικά, κοινωνιολογικά, ιστορικά κ.ά.
Το μάθημα επικεντρώνεται όχι μόνο στην ανάλυση ενός θέματος αλλά και στην εξάσκηση δόμησης πλάνου συγγραφής καθώς και στη μελέτη και επίλυση ζητημάτων μεθοδολογίας.
13 εβδομάδες μαθημάτων:
1. : Εισαγωγικό μάθημα (Σε τι συνίσταται το μάθημα. Ανάλυση πλαισίου του μαθήματος. Περιγραφή της διδακτικής μεθοδολογίας που θα ακολουθηθεί)
2-3: Τι είναι το λογοτεχνικό δοκίμιο; Πώς δομείται ένα πλάνο συγγραφής δοκιμίου; Μελέτη και επίλυση ζητημάτων μεθοδολογίας.
4-8 : Μελέτη λογοτεχνικού έργου ή συνόλου έργων που άπτονται της ίδιας θεματικής.
9 : Διόρθωση λογοτεχνικού δοκιμίου, το οποίο έχουν συντάξει οι φοιτητές βάσει ενός θέματος το οποίο έχει αντληθεί από το κείμενο αναφοράς.
10-12: Συνέχεια της μελέτης του έργου και ανάθεση σύνταξης δεύτερου λογοτεχνικού δοκιμίου
13 : Διορθώσεις δοκιμίου και υποδείξεις για την τελική γραπτή δοκιμασία του εξαμήνου.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
F. Adam, Réussir la dissertation littéraire, analyser un sujet et construire un plan, Paris, A. Colin, 2005.
Y. Baudelle (sous la dir. de), Dissertations littéraires générales, Paris, A. Colin, 2005.