Γαλλική Λογοτεχνία IV: Μυθιστόρημα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓαλλική Λογοτεχνία IV: Μυθιστόρημα / French Literature IV: Novel
Τίτλος στα ΓαλλικάLittérature française IV : le roman
ΚωδικόςΥ-ΛΟΓ-15
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006372

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓαλλική Λογοτεχνία IV: Μυθιστόρημα
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184993
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α (Α-Λ) ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ Μ.Μαρία Μακροπούλου
2. Β (Μ-Ω) ΠΛΟΥΜΙΣΤΑΚΗ Κ.Καλλιόπη Πλουμιστάκη
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξάσκηση στη μελέτη κειμένων της γαλλικής μυθιστορηματικής παραγωγής Βελτίωση του προφορικού και γραπτού λόγου (κατανόηση και έκφραση) Εξοικείωση με τη βασική ορολογία της ανάλυσης κειμένων και της αφηγηματολογίας Απόκτηση βασικών γνώσεων στην ιστορία της γαλλικής λογοτεχνίας Αυτονόμηση στη μελέτη και ερμηνεία διαφορετικών λογοτεχνικών κειμένων Ικανότητα διάκρισης διαφορετικών ειδών λόγου και υφολογικών χαρακτηριστικών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με άξονα το λογοτεχνικό είδος μελετάται η Γαλλική μυθιστορηματική παραγωγή ανά τους αιώνες, συνδυάζοντας ιστορία της λογοτεχνίας και ζητήματα ποιητικής. Το μάθημα προτείνει μια ιστορική διαδρομή της γαλλικής μυθιστορηματικής παραγωγής από το 1789 ως τις μέρες μας και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των φοιτητών/τριών στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης παραγωγής: προβλήματα που θέτει το μυθιστόρημα, εξέλιξη και μετατροπές του είδους, δομή και σημασία, συστατικά στοιχεία. Μελέτη αποσπασμάτων αντιπροσωπευτικών μυθιστορηματικών έργων, και εκμάθηση ειδικών όρων για τη μελέτη του μυθιστορηματικού κειμένου.Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες εξασκούν και ενισχύουν δεξιότητες στην έρευνα, ανάλυση και ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων, εξοικειώνονται με διδακτικές τεχνικές για την κριτική και φιλολογική προσέγγιση της λογοτεχνίας και για τη σύνθεση και παρουσίαση ιδεών και επιχειρημάτων. Περιεχόμενο μαθημάτων ανά εβδομάδα 1- Εισαγωγή στο μυθιστόρημα του 19ο αιώνα 2- το κίνημα του ρομαντισμού 3-ανάλυση κειμένων Mme de Stael, B. Constant, Senancour 4-Κοινωνικό και ιστορικό μυθιστόρημα Victor Hugo -Vigny 5-Πρόδρομοι του ρεαλισμού Balzac, Stendhal 6-το κίνημα του ρεαλισμού, Gustave Flaubert 7- το κίνημα του νατουραλισμού 8- Emile Zola, Les Frères Goncourt, Guy de Maupassant 9- Παρακμή και συμβολισμός 10- Εισαγωγή στο μυθιστόρημα του 20ού αιώνα 11- Aνάλυση κειμένων Marcel Proust 12-Ανάλυση κειμένων André Malraux 13- Sartre S. de Beauvoir
Λέξεις Κλειδιά
μυθιστόρημα, λογοτεχνία, ιστορία, ποιητική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
προβολή μέσω power point, χρήση οπτικοακουστικού υλικού μέσω ΗY
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια150,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων682,7
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος από τον κάθε φοιτητή ελέγχεται είτε με γραπτή τελική εξέταση διάρκειας 2,5 ωρών είτε με προφορική, είτε και τα δύο ανάλογα με τον διδάσκοντα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Marie Makropoulou, L’ENFANT-ACTEUR SUR LA SCENE ROMANESQUE. Théâtre du « je » et drame de l’enfance (Vallès, Daudet, Renard), Thessalonique, University Studio Press, 2010.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Collection littéraire Lagarde-Michard (ΧΙΧème s., XXème s.) Raimond Michel, Le Roman, Paris, Coll. Cursus, A.Colin, 1988. Raimond Michel, Le roman depuis la Révolution, Paris, A. Colin, 1967. Vincent Jouve, La Poétique du roman, Paris, Armand Colin, 2007 Marthe Robert, Roman des origines et origines du roman, Paris, Grasset, 1972. Guy de Maupassant, Pierre et Jean (introduction) Mikhaïl Bakhtine, Esthétique et théorie du roman, Paris, Gallimard, 1975-78. Georges Lukacs, La théorie du roman, Paris, Gonthier, 1963. Girard René, Mensonge romantique et vérité romanesque, Paris, Grasset, 1961. Pierre Chartier, Introduction aux grandes théories du roman, Paris, Armand Colin 2007.Bourneuf Roland, Ouellet Réal, L'Univers du roman, Paris, PUF, 1972. Auerbach Erich, Mimésiz. La représentation de la réalité dans la littérature Occidentale, Paris, Gallimard, "Tel", 1977.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2021