Ανάλυση και Παραγωγή Λόγου στην Ελληνική Γλώσσα ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑνάλυση και Παραγωγή Λόγου στην Ελληνική Γλώσσα ΙΙ / Text Analysis and Production in Greek II
Τίτλος στα ΓαλλικάAnalyse et production des textes en grec moderne II
ΚωδικόςΥ-ΜΕΤ-02
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006344

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑνάλυση και Παραγωγή Λόγου στην Ελληνική Γλώσσα ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184995
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα είναι συνέχεια του Υ-ΜΕΤ-01 και επιδιώκει την περαιτέρω εμβάθυνση στη γνώση της ελληνικής γλώσσας, μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές κατανόησης και, κυρίως, αναδιατύπωσης, με τη συστηματική παραγωγή λόγου από τους φοιτητές. Στόχος του μαθήματος είναι η υποστήριξη των φοιτητών/τριών όσον αφορά τη σωστή χρήση της ελληνικής όπως και η εκμάθηση ορθών πρακτικών γραφής σε ποικίλους κειμενικούς τύπους. Για τον σκοπό αυτό, οι φοιτητές/τριες προβαίνουν, με βάση όσα έχουν μάθει στο Υ-ΜΕΤ-01 και τις περαιτέρω θεωρητικές και πρακτικές αναλύσεις που γίνονται στη διάρκεια του εξαμήνου, στην καταγραφή και τον σχολιασμό συγκεκριμένων τύπων κειμένου (ιστολόγιο, παρουσίαση βιβλίου, βιογραφικό σημείωμα κ.λπ.) και στη συνέχεια παράγουν ανάλογα κείμενα. Παράλληλα, καλούνται να εντοπίσουν όσα έμαθαν σε γαλλικά κείμενα, που δίνονται ως πιλοτική άσκηση σύνδεσης με τα μαθήματα μετάφρασης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τεχνικές κατανόησης και αναδιατύπωσης (εφαρμογή σε συγκεκριμένους τύπους κειμένων, πολιτικά-κοινωνικά δοκίμια και μελέτες) - Δημιουργική γραφή (ασκήσεις ύφους) - Κείμενο / εικόνα - Ύφος - Λεξιλογικός εμπλουτισμός
Λέξεις Κλειδιά
μετάφραση, τεχνικές κατανόησης και αναδιατύπωσης, έντυπες και ηλεκτρονικές πήγές, δημιουργική γραφή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Κατά περίπτωση, χρησιμοποιείται προβολέας για την παρακολούθηση βίντεο και τον σχολιασμό τους. Τα υλικά του μαθήματος είναι αναρτημένα στο eclass αποκλειστικά και μέσω πλατφόρμας γίνεται η επικοινωνία και ο συντονισμός του μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις130,5
Εργαστηριακή Άσκηση261,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών783,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος είναι συνεχής με τουλάχιστον 2 εργασίες μέσα στο εξάμηνο και συμμετοχή στις εργασίες που γίνονται στην τάξη (30%). Σ΄αυτά προστίθεται η ενδιάμεση εξέταση (30%) και η τελική εξέταση (40%). Η αξιολόγηση παρουσιάζεται στην περιγραφή μαθήματος στο http://eclass.auth.gr/courses/FRL106/, αναφέρεται συνοπτικά στον οδηγό σπουδών και ανακοινώνεται στους φοιτητές.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Γιάννης Χάρης, Η γλώσσα, τα λάθη και τα πάθη, τόμοι Α+Β, Αθήνα, Πόλις, 2003 / 2008. 2. Jean-Michel Adam, Τα κείμενα: τύποι και πρότυπα, Αθήνα, μετ. Γ. Παρίσης, Πατάκης, 1999. 3. Τζιάνιν Ροντάρι, Η γραμματική της φαντασίας, μετ. Γ Κασαπίδης, Αθήνα, Μεταίχμιο, 2003 4. M. H. Abrams, Λεξικό λογοτεχνικών όρων, μετ. Γ. Δεληβοριά, Σ. Χατζηιωαννίδου, Αθήνα, Πατάκης, 2005. 5. Λεξικό της κοινής νεοελληνικής, Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη, ηλεκτρονική έκδοση, http://www.komvos.edu.gr/dictionaries/dictonline/DictOnLineTri.htm 6. Γέωργιος Μπαμπινιώτης, Λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας, Αθήνα, Κέντρο Λεξικολογίας, 1998 / 2008. 8. Ουμπέρτο Έκο, Κήνσορες και θεράποντες, μετ. Έφη Καλλιφατίδη, Αθήνα, Γνώση, 1994. 9. Περικλής Πολίτης (επιμέλεια), Η λόγος της μαζικής επικοινωνίας. Το ελληνικό παράδειγμα, Θεσσαλονίκη, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη), 2008.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-11-2016