Εισαγωγή στη γαλλόφωνη λογοτεχνία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στη γαλλόφωνη λογοτεχνία / Introduction to francophone literature
Τίτλος στα ΓαλλικάIntroduction à la Littérature Francophone
ΚωδικόςΚΕ-ΛΟΓ-28
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006430

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2010-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πρόγραμμα Σπουδών: ERASMUS

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στη γαλλόφωνη λογοτεχνία
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600186368
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εξοικείωση με όλη τη διάσταση της παγκόσμιας γαλλόφωνης λογοτεχνικής παραγωγής μέσα από την διαχρονική εξέλιξη της γαλλικής γλώσσας – λογοτεχνίας – πολιτισμού • Διαπίστωση ότι η γαλλική γλώσσα είναι γλωσσικό εκφραστικό όργανο κι άλλων λαών • Ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας για την κατανόηση αυτού του λογοτεχνικού φαινομένου • Εξάσκηση με τη μελέτη αντιπροσωπευτικών γαλλόφωνων κειμένων • Εμβάθυνση του φαινομένου μέσω μια συγκεκριμένης γαλλόφωνης λογοτεχνίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα επικεντρώνεται στη σύγχρονη λογοτεχνία των γαλλόφωνων λαών που μέσω της γαλλικής γλώσσας συμβάλλουν στη διαμόρφωση του παγκόσμιου πολιτιστικού γίγνεσθαι. Εξετάζεται ιδιαίτερα η εμφάνιση, οι σταθμοί, η θεματική, τα ρεύματα και η διαμόρφωση λογοτεχνικών ειδών, στη γαλλόφωνη λογοτεχνία μιας γαλλόφωνης περιοχής καθώς και στις διάφορες “εθνικές” ή προσωπικές γραφές που δημιουργήθηκαν. 1. Εισαγωγή στην έννοια της Γαλλοφωνίας 2. Γαλλόφωνη Λογοτεχνία και Γαλλόφωνοι συγγραφείς (I) 3. Γαλλόφωνη Λογοτεχνία και Γαλλόφωνοι συγγραφείς (IΙ) 4. Γαλλόφωνη Λογοτεχνία και Γαλλόφωνοι συγγραφείς (IΙΙ) 5. Η Γαλλόφωνη Λογοτεχνία του Κεμπέκ : πηγές, ρεύματα και ιδεολογίες 6. Μελέτη κειμένων : Maria Chapdelaine του Louis Hémon 7. Μελέτη κειμένων : Menaud maître draveur του F.A. Savard 8. Η μεταπολεμική εξέλιξη στη Λογοτεχνία και στο ζήτημα της Ταυτότητας 9. Μελέτη κειμένων : ποίηση του Κεμπέκ 10. Μελέτη κειμένων : Tit-Coq του Gratien Gélinas 11. Το μυθιστόρημα μετά το 1968. Η Λογοτεχνία της Acadie 12. Μελέτη κειμένων : Les Têtes à Papineau του Jacques Godbout 13. Σύνθεση : χαρακτηριστικά της Λογοτεχνίας του Κεμπέκ
Λέξεις Κλειδιά
Γαλλοφωνία, γαλλόφωνος συγγραφέας, πολυγλωσσία, κουλτούρα, παγκοσμιοποίηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
E-learning, PowerPoint, etc.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,6
Εργαστηριακή Άσκηση100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων481,9
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτές εργασίες που υποβάλλονται ηλεκτρονικά καθώς και με προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας δύο (2). Ο μέσος όρος των δύο βαθμών διαμορφώνει την τελική βαθμολογία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΦPEPHΣ Γιώργος, Eισαγωγή στη Γαλλοφωνία. Πανόραμα γαλλόφωνων λογοτεχνιών (Bέλγιο, ελβετία, Kεμπέκ, Kαραϊβική, Μαύρη Αφρική, Μακγρέμπ, Μέση Ανατολή, Ινδικός ωκεανός, Ωκεανία, Ελλάδα). Θεσσαλονίκη, εκδ. Επίκεντρο/Παρατηρητής, 1999.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BENIAMINO Michel, GAUVIN Lise, Vocabulaire des études francophones. Les concepts de base, Limoges, Presses universitaires de Limoges, coll. : « Francophonie », 2005 BONN Charles (dir.), Littérature francophone, 1. Le roman, Paris, Hatier – AUPELF • UREF, 1997 DEPECKER Loïc, Les mots de la francophonie, Paris, éditions Belin, 1990 GAUDIN Lise, L'Ecrivain francophone à la croisée des langues, Paris/Montréal, Karthala, 1997 GUILLOUU Michel, La Francophonie, nouvel enjeu mondial, Paris, Hatier, 1993 JOUBERT Jean-Louis, LECARME Jacques, TABONE Éliane, VERCIER Bruno, Les Littératures francophones depuis 1945, Paris, Bordas, 1986 ROY Jean-Louis, Mondialisation, développement et culture. La Médiation francophone, Montréal, Hurtubise HMH, 1995 SABBAH Laurent, Écrivains français d'outre-mer, Paris, Ministère des Affaires étrangères • adpf, 1997 TÉTU Michel, La Francophonie. Histoire, problématique et perspectives, Paris, Hachette, 1988 TETU Michel, Qu'est-ce que la francophonie ?, Paris, Hachette-Edicef poche, 1997
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-02-2020