ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / GFL LESSON PLANNING
Τίτλος στα ΓερμανικάUnterrichtsplanung im DaF-Unterricht
ΚωδικόςΑΚ0247
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020314

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 151
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600186778
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του σεμιναρίου οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: • αναγνωρίζουν τη σημασία του σχεδιασμού μαθήματος • γνωρίζουν τα βασικά σημεία του σχεδιασμού μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας • σχεδιάζουν μία διδακτική ώρα/ενότητα στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας, εφαρμόζοντας στην πράξη τη σχετική θεωρία • τεκμηριώνουν το σχέδιο μαθήματός τους από διδακτικής πλευράς με βάση τη θεωρία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό γίνεται μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας στο πλαίσιο του μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας, δίνοντας βαρύτητα στον σχεδιασμό του. Η διδασκαλία εξετάζεται ως πολυδιάστατο γεγονός, το οποίο είναι αναγκαίο να παρατηρηθεί, να αναλυθεί και να σχεδιαστεί. Παρουσιάζονται και αναλύονται χαρακτηριστικά του σχεδιασμού και της προετοιμασίας του μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (τόσο σε μικρο- όσο και σε μακροεπίπεδο) ως κύριας προϋπόθεσης για την αποτελεσματικότητά του και τίθενται βάσεις για την επιτυχή του προετοιμασία. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος συζητούνται θέματα και ερωτήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως για παράδειγμα τα συγκεκριμένα βήματα και τα στοιχεία του σχεδίου μαθήματος, ο μακροπρόθεσμος προγραμματισμός, προβλήματα της σχολικής καθημερινότητας, τι σημαίνει «καλή/αποτελεσματική διδασκαλία», η μελέτη/εργασίες για το σπίτι και η αξιολόγηση της διδασκαλίας.
Λέξεις Κλειδιά
Γερμανική ως ξένη γλώσσα, σχεδιασμός μαθήματος, προγραμματισμός μαθήματος, προετοιμασία μαθήματος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων321,3
Εκπόνηση μελέτης (project)401,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός προκύπτει από τα παρακάτω μέρη, που συνυπολογίζονται: • παρουσία και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (20% του βαθμού) • γραπτό τεστ (πρόοδος) στη μέση του εξαμήνου (40% του βαθμού) • γραπτό τεστ (πρόοδος) στο τέλος του εξαμήνου (40% του βαθμού) Πρέπει να έχει κατοχυρωθεί τουλάχιστον ο βαθμός πέντε (5) σε κάθε μέρος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χατζηδήμου, Δημήτρης & Χατζηδήμου, Κωνσταντίνος (2014). Προγραμματισμός διδασκαλίας στη θεωρία και στην πράξη. Εκπαιδευτικές-διδακτικές τεχνικές, σχέδια μαθήματος και διδακτικά σενάρια για το δημοτικό σχολείο, το γυμνάσιο και το λύκειο. Αθήνα: Διάδραση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bimmel, Peter/Kast, Bernd/Neuner, Gerd (2011). Deutschunterricht planen. Neu. Berlin [u.a.]: Langenscheidt. Ende, Karin/Grotjahn, Rüdiger/Kleppin, Karin/Mohr, Imke (2013). Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. München: Klett-Langenscheidt. Glas, Rainer/Schlagbauer, Johanna (2008). Pädagogik am Gymnasium. Praxiswissen für den Berufseinstieg. Augsburg: Brigg Pädagogik. Gonschorek, Gernot/Schneider, Susanne (2010). Einführung in die Schulpädagogik und die Unterrichtsplanung. Donauwörth: Auer. Gudjons, Herbert (2007). Frontalunterricht – neu entdeckt. Integration in offene Unterrichtsformen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. Meyer, Hilbert (2008). Was ist guter Unterricht. Berlin: Cornelsen Scriptor. Mittelstädt, Holger/Tewes, Ferdinand (2012). 99 Tipps: Unterrichtsvorbereitung. Berlin: Cornelsen. Καραγιαννίδου, Ευαγγελία (2006). Διδασκαλία και εκμάθηση της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό με βάση τη Διδακτική της Πολυγλωσσίας. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 42, 23-41. Παπαδοπούλου, Χάρις-Όλγα (2007). Η Γερμανική ως ξένη γλώσσα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: Η εξασφάλιση της συνέχειας. Θεσσαλονίκη: Σταμούλης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-02-2022