Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
•Εξοικείωση σε μεθόδους αναλυτικής προσέγγισης του διηγήματος.
•Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση πεζών λογοτεχνικών κειμένων
•Άσκηση για την απόκτηση δεξιοτήτων στην αντιμετώπιση λογοτεχνικών κειμένων σε σχέση με τα κοινωνιο-ιστορικά συμφραζόμενα
•΄Ασκηση στη δόμιση ενός μελετήματος λογοτεχνικής κριτικής, σχεδιάζοντας τη θεματική εστίαση και την υποστήριξή της με παραδείγματα παρμένα απο μια επιλογή μικρών κειμένων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό φέρνει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του πεζού λόγου και με τα νοήματα και όρους της κριτικής που χρησιμοποιούνται στην ερμηνεία ενός αφηγηματικού κειμένου. Επίσης διδάσκει πώς να δομίσει ο φοιτητής/τρια ένα γραπτό κείμενο ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων. Δοκιμαστικές αναλύσεις διαφόρων μορφών διηγημάτων θα γίνουν στην τάξη με έμφαση στο γεγονός ότι το νόημα δομείται από τον κάθε επιμέρους αναγνώστη. Κριτικές απόψεις σε σχέση με τη θέση του παρατηρητή, την πλοκή, το θέμα, την αλληγορία και το συμβολισμό, καθώς και το ρεαλισμό έναντι στη φαντασία, θα σχολιαστούν μέσα από το πλαίσιο των προσωπικών αναγνώσεων του κάθε διηγήματος. Επιπλέον οι φοιτητές/τριες θα διδαχτούν και θα εξεταστούν στην παρουσίαση μιας γραπτής ερμηνείας πάνω σε ένα λογοτεχνικό κείμενο πεζού λόγου.
Λέξεις Κλειδιά
Πεζός λόγος, αφήγηση, πραγματικότητα, ερμηνεία, ανάγνωση, ιδεολογία
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας,επικοινωνία με διδάσκοντα/ουσα, χρήση powerpoint κατά τη διάρκεια του μαθήματος, χρήση Moodle για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/ήτριες και για επικοινωνία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Kate Chopin, “The Story of an Hour”
Guy de Maupassant’s “The Diamond Necklace”
O. Henry’s “The Gift of the Magi"
Edgar Allan Poe, "The Tell-Tale Heart"
Ernest Hemingway, “Hills like Elephants”
Ernest Hemingway, “Cat in the Rain”
Gabriel Garcia Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings: A Tale for Children”
N. Kazantzakis’ “Zorba the Greek” (excerpt)
A. Chekhov’s “Heartache”
D.H. Lawrence’s “Sun”
W. Faulkner’s “A Rose for Emily”
I. Calvino’s “Meiosis"