ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ: ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗ "ΝΕΑ" ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ: ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗ "ΝΕΑ" ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ / MODERNIST AMERICAN POETRY: MAKING IT "NEW"
ΚωδικόςΛογ7-367
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020323

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 47
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ: ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗ "ΝΕΑ" ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600186900

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Modern Greek
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοTuesday 13:30 to 16:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•Εξοικειώνονται με την ανάγνωση και ανάλυση διαφορετικών ποιητικών στυλ, όπως αυτά διαμορφώνονται κάτω από την ομπρέλα της μοντερνιστικής πρακτικής από Αμερικανούς ποιητές διαφορετικών κοινωνικών, φυλετικών και πολιτισμικών ομάδων (όπως Αφρικανο-Αμερικανούς, γυναίκες μετανάστριες, αυτόχθονες πληθυσμούς), αλλά και Αμερικανούς ποιητές/ποιήτριεες που έχουν ζήσει στην Ευρώπη •Εξετάζουν την ανάπτυξη του ποιητικού λόγου παράλληλα με διάφορες κοινωνικές/πολιτικές/καλλιτεχνικές/φυλετικές εξελίξεις και γεγονότα •Εξοικειώνονται με την ανάγνωση δοκιμίων που έχουν γραφτεί από τους ίδιους τους ποιητές/ποιήτριες μέσα στο ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του μοντερνισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εξετάζει τη διαμόρφωση της Αμερικανικής Μοντερνιστικής ποιητικής γραφής καθώς και των ποιητικών ρευμάτων (εικονισμός, Αφρικανο-Αμερικανική Αναγέννηση, τοπικισμός, φύλο) που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 20ου αιώνα (1914-1945), με έμφαση στη φυλή και στο φύλο αλλά και σε Αμερικανούς/ίδες ποιητές/τριες που έζησαν στην Ευρώπη: Ezra Pound, T.S. Eliot, William Carlos Williams, Gertrude Stein, Edna St. Vincent Millay, Amy Lowell, Hilda Dolittle (H.D.), Mina Loy, Robert Frost, Langston Hughes, Countee Cullen, Claude McKay,Angelina Grimké, Αnne Spencer, Gwendolyn Brooks, Alexander Posey κ.ά
Λέξεις Κλειδιά
Αμερικανικός μοντερνισμός, εικονισμός, Αφρικανο-Αμερικανική Αναγέννηση, φύλο, φυλή, αυτόχθονες, εκπατρισμένοι ποιητές στην Ευρώπη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Eπιστημονικά άρθρα και κεφάλαια από συλλογικούς τόμους
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
-Διαδικτυακό υλικό από την πλατφόρμα American Studies Resource Portal (www.asrp.gr) καθώς και ντοκυμαντέρ από το διαδικτυακό κανάλι youtube και ιστοτόπους μεγάλων βιβλιοθηκών (Βρετανική Βιβλιοθήκη). -'Οσον αφορά την επικοινωνία με τους φοιτητές αυτή πραγματοποιείται πάντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του Τμήματος αλλά και μέσω της πλατφόρμας elearning. -Σχετικά με το υλικό του μαθήματος αλλά και την κατάθεση των εργασιών των φοιτητριών/ών χρησιμοποιείται η πλατφόρμα elearning. -Η τελική εξέταση του μαθήματος πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας elearning (χρήση Quiz με ερωτήσεις ανάπτυξης) στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2020.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
α. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου 'Η β. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου και παρουσιάσεις (θεματικά στοχευμένες) στην τάξη συνοδευόμενες από σύντομη γραπτή αναφορά (παρουσιάσεις 10% και αναφορά 10%)Ή γ. Απαλλακτική συγγραφή 3 δοκιμίων 2,500 λέξεων το καθένα (1ο δοκίμιο 30%, 2ο 35%, 3ο 35%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Benvenuto, Richard. Amy Lowell (1985). Christodoulides, Nephie, and Polina MacKay. The Cambridge Companion to H.D. (2012). Cook, Jon. Poetry in Theory: An Anthology 1900-2000 (2004). Dickie, Margaret. On the Modernist Long Poem (1986). Eliot, T. S., The Sacred Wood: Essays on Poetry and Criticism (1974). Faggaen, Robert, The Cambridge Companion to Robert Frost (2001). Gray, James, Edna St. Vincent Millay (1967). Harrison, Elizabeth Jane, and Shirley Peterson. Unmanning Modernism: Gendered Re-readings (1997). Huhes, Glenn. Imagism & the Imagists: A Study in Modern Poetry (1972). Hutchinson, George. The Cambridge Companion to the Harlem Renaissance (2007). Kalaidjian, Walter B. The Cambridge Companion to American Modernism (2005). Loy, Mina. The Lost Lunar Baedeker: Poems of Mina Loy (1997). Pizer, Donald. American Expatriate Writing and the Paris Movement (1997). Rotella, Guy L. Critical Essays on E.E.Cummings (1984). Ruddick, Lisa Cole, Reading Gertrude Stein: Body, Text, Gnosis (1990). Serio, John N. The Cambridge Companion to Wallace Stevens (2007). Stein Gertrude, Gertrude Stein’s America (1965). Tomlinson, Charles, Marianne Moore: A Collection of Essays (1970). Wagner-Martin, Linda, The Poems of William Carlos Williams (1964).
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2021