ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ ΚΑΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ ΚΑΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ / WRITERS OF THE AMERICAN SOUTH AND THEIR LITERARY LEGACY
ΚωδικόςΛογ7-344
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020326

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 48
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ ΚΑΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600186902

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: -Μελέτη λογοτεχνικών κειμένων του Αμερικανικού Νότου (20ος αιώνας) - Κατανόηση των πολύπλοκων κοινωνικών, πολιτικών και ιστορικών συνθηκών που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της «ταυτότητας» του Νότου, όπως αυτη αναπαρίσταται στα υπό μελέτη κείμενα - Κριτική προσέγγιση της κοινωνικής/πολιτισμικής ταυτότητας και της λογοτεχνικής κληρονομιάς του Νότου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και πολυμέσων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Χρήση eLearning για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/τριες, για συλλογή και αξιολόγηση εργασιών και για επικοινωνία. Χρήση eLearning για την τελική εξέταση.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: Παρουσίαση στην τάξη, συγγραφή δοκιμίου στο σπίτι και τελική εξέταση ή Μόνο εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
 Week 2: Romancing the South Core Reading: Welty, Eudora. “Place in Fiction.” In The Eye of the Story: Selected Essays and Reviews. New York: Vintage, 1979. Mitchell, Margaret. Gone with the Wind. Reprint (New York 1993). Read the first four chapters to get a feel for the language and imagery. Recommended reading: McPherson, Tara. “Romancing the South: A Tour of the Lady’s Legacies, Academic and Otherwise.” In Reconstructing Dixie: Race, Gender and Nostalgia in the Imagined South. Durham and London: Duke University Press, 2003. From the Blackwell Companion to the Literature and Culture of the American South (2007) – the chapter titled “Writing Southern Cultures” p 2-19. Uploaded for you.  Week 3: The South as a “Problem” Core Reading: Smith, Lillian. From Killers of the Dream. Baldwin, James. “Going to Meet the Man” Recommended Reading: Cobb, C. James. “The Mind of the South” in Away Down South: A History of Southern Identity. Oxford; New York: Oxford University Press, 2005. Griffin, J. Larry. “Why was South a Problem to America?” In The South as an American Problem. Ed Larry J. Griffin and Don H. Doyle. Athens, Georgia: Georgia University Press, 1995.  Week 4: The South and the Impossible Load of the Past Core Reading: Faulkner, William. “Dry September.” Recommended Reading: Cobb, C. James. “The South of Guilt and Shame” in Away Down South: A History of Southern Identity. Oxford; New York: Oxford University Press, 2005.  Week 5: The South and Ιnvisibility . Core Reading: Excerpt from Ralph Ellison’s Invisible Man Welty, Eudora. “Where is the Voice Coming From?” Recommended Reading: Cobb, C. James. “Southern Writers and ‘The impossible Load of the Past’” in Away Down South: A History of Southern Identity. Oxford; New York: Oxford University Press, 2005.  Week 6: The South and the Civil Rights Movement (I) W.E.B. Du Bois “I. Of our Spiritual Strivings” from The Souls of Black Folk Martin Luther King “I Have a Dream” Flannery O’Connor. “Everything that Rises must Converge.” Recommended Reading: For an overview of 20th century black american history watch the 2013 movie The Butler (dir. By Lee Daniels)  Week 7: The South and the Civil Rights Movement (II) Zora Neale Huston. “How it Feels to be Coloured Me.” Alice Walker. “Everyday use.”  Week 8: Queering the South Core readings: Randall Kenan. “The Foundations of the Earth.”  Week 9: Grotesque Transgressions (I) Core Reading: McCullers, Carson. “The Ballad of the Sad Café.” (Penguin Classics Reprint, 2002).  Week 10: Grotesque Trasgressions (II) We will read the second part of Carson McCullers’ novella “The Ballad of the Sad Café.” We will explore constructions of femininity, masculinity and androgyny in her text, and will discuss the ways in which McCullers’ grotesque subjects create a menacing and ultimately transgressive literary landscape. Recommended Reading: Consult: Bloom, Harold (ed). Carson McCullers’ The Ballad of the Sad Café. Philadelphia: Chelsea House Publishers, 2005.  Week 11: The Displaced South Core Reading: O’Connor, Flannery. “The Displaced Person” in The Complete Stories by Flannery O’Connor. New York: Farrar, Straus and Giroux, 1971. Recommended Reading: Theodosiadou, Youli. “Ethhnicity as Otherness in Flannery O’Connor’s ‘The Displaced Person.’” In Southern Ethnicities. Thessaloniki: Kornelia Sfakianaki Editions, 2008.  Week 12: From American South to South America Core Reading: Cisneros, Sandra. “Woman Hollering Creek.” (1991). Anzaldua, Gloria. Borderlands/La Frontera: The New Mestiza (1987) – Excerpt from this work  Week 13: Revision Day Recommended: From the Blackwell Companion to the Literature and Culture of the American South (2007) – the chapter titled “Searching for Southern Identity” p 591- 607. Uploaded for you. Ladd, Barbara. “Dismantling the Monolith: Southern Places – Past, Present, and Future.” In South to a New Place: Region, Literature, Culture. Ed. Suzanne W. Joens and Sharon Monteith. Baton Rouge: Louisiana State University Press, 2002.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2021