ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ / INTRODUCTION TO LITERARY STUDIES
ΚωδικόςΛογ5-130
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008086

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600186911
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμμία προαπαίτηση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να εισάγει τις φοιτήτριες/τους φοιτητές στις λογοτεχνικές σπουδές και να θέσει ερωτήματα όπως: Τι είναι λογοτεχνία; Γιατί και πώς να τη διαβάζουμε; Πώς λέμε μια ιστορία; Ποια η σχέση της με την καθημερινή μας ζωή και πως μπορεί να την αλλάξει; Ποια η σχέση της με τις άλλες τέχνες και μιντιακά μέσα; Ποια η σχέση λογοτεχνίας και κοινωνίας, φύλου, φυλής, ιδεολογίας, ταυτότητας, ιστορίας, τεχνολογίας, κ.ά. Μέσα από συγκριμένα παραδείγματα και αναλύσεις το μάθημα θα προσεγγίσει έννοιες όπως για παράδειγμα κείμενο, διακείμενο, παρα-κείμενο, υπερ-κείμενο μέσω του ευρύτερου πλαισίου της αφηγηματικής πρακτικής και κριτικής ανάγνωσης και θα δημιουργήσει το υπόβαθρο για μια πιο εξειδικευμένη και διεπιστημονική ανάλυση κειμένων ενισχύοντας έτσι τα εισαγωγικά εργαστηριακά μαθήματα του πρώτου έτους στην ποίηση, δράμα και πεζό λόγο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα δομείται από τον κάθε διδάσκοντα αλλά με οδηγό το βιβλίο The Cambridge Introduction to Narrative (2nd edition, 2008) by Porter H. Abbott.
Λέξεις Κλειδιά
Λογοτεχνία, αφήγηση, θεωρία, κοινωνια
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας, και επικοινωνία με διδάσκοντα μέσω του BigBlueButton.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις803,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (Δύο γραπτές εξετάσεις για τα Parts I και II του μαθήματος ή τελικές εξετάσεις για τα δύο Parts)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Abbot, H. Porter. The Cambridge Introduction to Narrative. 2nd edition. Cambridge UP, 2008. Bennett, Andrew, and Nicholas Royle. This Thing Called Literature: Reading, Thinking, Writing. Routledge, 2015. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Attridge, Derek. The Work of Literature. Oxford: Oxford University Press, 2015. Barnet, Sylvan, Burto William, and William E. Cain, eds. An Introduction to Literature: Fiction, Poetry, Drama. 13th ed. New York: Pearson Longman, 2004. Klarer, Mario. An Introduction to Literary Studies. London: Routledge, 2011. Kermode, Frank. The Sense of an Ending: Studies in the Theory of Fiction. London: Oxford University Press, 1968. Rabkin, Eric S. Narrative Suspense. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1973. Scholes, Robert. Elements of Fiction: An Anthology. Oxford University Press, 1981. Wingard, Joel. Literature: Reading and Responding to Fiction, Poetry, Drama, and to the Essay. New York: Harper Collins College Publishers, 1996.
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-11-2021