Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ / HOLLYWOOD RENAISSANCE
ΚωδικόςΜΔΣ2-468
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007258

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 37
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600186921

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοΤρίτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει: • Βασικές γνώσεις για τα κύρια χαρακτηριστικά και τις τάσεις της μεταπολεμικής αμερικανικής κινηματογραφίας καθώς και για τους παράγοντες που επέφεραν σημαντικές αλλαγές κατά τη μετάβαση από το παλιό στο νέο Χόλιγουντ (Ο αντιμονοπωλιακός νόμος, το κυνήγι μαγισσών του McCarthy, η εμφάνιση της τηλεόρασης, η λογοκρισία, πολιτική και κοινωνικά κινήματα, η πτώση των εισιτηρίων) • Μια πιο εξειδικευμένη αντίληψη για την αντίδραση του Χόλιγουντ στην κρίση με την αναδιάρθρωση των στούντιο, τη χρήση νέων τεχνολογιών, την άνοδο των ανεξάρτητων παραγωγών, τη διαφοροποίηση του προϊόντος τους και την υιοθέτηση νέων στρατηγικών μάρκετιγκ. • Κριτική εκτίμηση των ταινιών της χολιγουντιανής αναγέννησης καθώς και γνώση για τον κριτικό διάλογο σχετικά με τον ορισμό του Νέου Χόλιγουντ.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξερευνά την σημαντική αλλαγή που έλαβε χώρα στον αμερικανικό κινηματογράφο από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 ως τις αρχές τις δεκαετίας του 1970, μια σύντομη περίοδο καινοτομίας που είναι γνωστή ως Αναγέννηση του Χόλυγουντ. Η περίοδος αυτή σηματοδοτεί την κορύφωση μιας δραστικής αναμόρφωσης και αναδιάρθρωσης ολόκληρης της κινηματογραφικής βιομηχανίας εξαιτίας μιας βαθιάς κρίσης που είχε τις ρίζες της στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και δρομολόγησε τη μετάβαση της βιομηχανίας του Χόλυγουντ από την κλασική στη μετα-κλασική εποχή. Σκοπός του μαθήματος είναι να εντοπίσει τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, τεχνολογικές και πολιτισμικές παραμέτρους της κρίσης αυτής έτσι ώστε να αξιολογήσει τον αντίκτυπο που είχαν στη μετάβαση αυτή. Επομένως, η εξέλιξη της κινηματογραφικής βιομηχανίας εξερευνάται σε σχέση με τις σημαντικές πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, τεχνολογικές και πολιτισμικές αλλαγές στην αμερικανική κοινωνία γενικότερα (προαστιοποίηση μετά τον Β’ ΠΠ, μεταπολεμική πληθυσμιακή έκρηξη, «ερυθρός τρόμος», πολιτική, κίνημα πολιτικών δικαιωμάτων, κλπ.) και τον συγκεκριμένο αντίκτυπο που είχαν αυτές οι αλλαγές στην κινηματογραφική βιομηχανία (αλλαγές στη σύνθεση του κοινού, Paramount Decree και αναδιάρθρωση των στούντιο, roadshows, ανεξάρτητες παραγωγές, HUAC, τηλεόραση, μείωση εισιτηρίων, νέες τεχνολογίες, κλπ.). Συνολικά, η Αναγέννηση του Χόλυγουντ γίνεται κατανοητή μέσα από τη θεώρηση των ετών που προηγήθηκαν αυτής, και με τη σειρά της βοηθά να εξηγηθεί η μετέπειτα πορεία της κινηματογραφικής βιομηχανίας από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 και έπειτα (στην οποία επίσης γίνεται σύντομη ανασκόπηση στο τέλος του μαθήματος): παρακολουθώντας την σταδιακή αναγέννηση του αμερικανικού κινηματογράφου μετά τον Β’ ΠΠ, το μάθημα προσφέρει επίσης μια θεώρηση των χαρακτηριστικών της αμερικανικής κοινωνίας της εποχής, καθώς και τη σύνδεσή τους με τη βιομηχανία του κινηματογράφου.
Λέξεις Κλειδιά
Κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλιγουντ, κρίση, Αναγέννηση του Χόλιγουντ, Κλασικό και νέο Χόλιγουντ, Ιστορία του Αμερικανικού Κινηματογράφου, Πολιτισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Επιλογές από λίστα βιβλιογραφίας
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Εξετάσεις30,1
παρακολούθηση ταινιών271,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση (2 1/2 ώρες), ή γραπτή εργασία σε συνεννόηση με τον διδάσκοντα. Περιλαμβάνεται στα περιεχόμενα του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Belton, John. “Glorious Technicolor, Breathtaking Cinemascope and Stereophonic Sound.” The Classical Hollywood Reader, edited by Steve Neale, Routledge, 2012, pp. 355–69. Cook, David A. A History of Narrative Film: Fifth Edition. 5th ed., W. W. Norton & Company, 2016. Cowie, Elizabeth, and Steve Neale. “Film Culture: ‘New Hollywood Cinema.’” Screen, vol. 17, no. 2, Oxford Academic, Summer 1976, pp. 117–22. academic.oup.com, doi:10.1093/screen/17.2.117. Elsaesser, Thomas. “American Auteur Cinema: The Last – or First – Picture Show?” The Last Great American Picture Show: New Hollywood Cinema in the 1970s, edited by Thomas Elsaesser et al., Amsterdam Univ. Press, 2004, pp. 37–69. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/j.ctt46mxhc. Gomery, Douglas. “Hollywood as Industry.” The Oxford Guide to Film Studies, edited by John Hill and Pamela Church Gibson, Oxford University Press, 1998, pp. 245–54. Grant, Barry Keith. “Introduction: Movies and the 1960s.” American Cinema of the 1960s: Themes and Variations, edited by Barry Keith Grant, Rutgers University Press, 2008, pp. 1–21. Hall, Sheldon. “Tall Revenue Features: The Genealogy of the Modern Blockbuster.” Genre and Contemporary Hollywood, edited by Steve Neale, British Film Institute, 2002, pp. 11–26. King, Geoff. New Hollywood Cinema: An Introduction. I.B. Tauris, 2002. Kokonis, Michalis. “Hollywood’s Major Crisis and the American Film ‘Renaissance.’” Gramma: Journal of Theory and Criticism, vol. 16, 2008, pp. 169–206. Kramer, Peter. “Post-Classical Hollywood.” The Oxford Guide to Film Studies, edited by John Hill and Pamela Church Gibson, Oxford University Press, 1998, pp. 289–309. Metz, Walter. “Hollywood Cinema.” The Cambridge Companion to Modern American Culture, edited by Christopher Bigsby, Cambridge University Press, 2006, pp. 374–91. Monaco, Paul. The Sixties: 1960-1969. Charles Scribner’s Sons, 2001. Neve, Brian. “Hollywood and Politics in the 1940s and 1950s.” The Classical Hollywood Reader, edited by Steve Neale, Routledge, 2012, pp. 389–98. Ray, Robert B. A Certain Tendency of the Hollywood Cinema, 1930-1980. Princeton University Press, 1985. Schatz, Thomas. “The New Hollywood.” Film Theory Goes to the Movies, edited by Jim Collins et al., Routledge, 1993, pp. 8–36.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-12-2021