ΕΠΙΧΕΙΡHΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡHΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ / ENTERPRISING AND INNOVATION IN THE RELIGIOUS AND CULTURAL CONTEXT
ΚωδικόςΧ176
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΚοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓιολάντα Σίσκου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID60001772

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού(2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινή-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡHΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600187595

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοTheology
ΌροφοςFloor 4
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (568)
ΗμερολόγιοTuesday 18:00 to 19:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μάθημα μέσα από το οποίο επιδιώκεται: Η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές γνώσεις που αφορούν στη σύσταση, λειτουργία και διοίκηση μίας επιχείρησης. Η προσέγγιση, ερμηνεία και ανάδειξη της έννοιας “επιχειρηματικότητα”, καθώς και της έννοιας “καινοτομία”, σε σχέση με την επιχειρηματικότητα. Η ικανότητα των φοιτητών να συνδυάζουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία με γνώσεις και δεξιότητες που αποκτώνται κατά τη διάρκεια των θεολογικών σπουδών.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει μαθήματα που σχετίζονται, αφενός με γνώσεις που αφορούν στην αντίστοιχη κατάρτιση των φοιτητών ως προς τη δημιουργία μίας επιχείρησης και αφετέρου με γνώσεις σχετικά με τη διάσταση και το περιεχόμενο της έννοιας “καινοτομία”, σε σχέση με την επιχειρηματικότητα. Το μάθημα διεξήχθη, επί σειρά ετών, ως Διατμηματικό μάθημα επιλογής, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΕΣΠΑ σε συνεργασία με άλλα τμήματα του ΑΠΘ. (1)Εισαγωγικά. Η έννοια της επιχειρηματικότητας. Τεχνολογία- Καινοτομία- Επιχειρηματικότητα. Το προφίλ του σύγχρονου επιχειρηματία. (2)Βασικές Αρχές Διοίκησης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επιχειρηματικό Πλάνο (3)Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ανάλυση S.W.O.T. (4)Η χρήση των μεθόδων κοινωνικής έρευνας στην επιχειρηματικότητα (5)Κοινωνική επιχειρηματικότητα (6)θεολογική προσέγγιση της επιχειρηματικότητας (7)Επιχειρηματικότητα και οικονομική ανάπτυξη. (8)Η Επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση. (9)Καινοτόμες ιδέες και start- up επιχειρήσεις (10)Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτομικές επιχειρήσεις. (11) Επενδυτικά Προγράμματα.Πηγές χρηματοδότησης για τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή χρηματοδότησης μιας καινοτόμου ιδέας. (12) Οργάνωση Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Plan) με τη χρήση εξειδικευμένου επιχειρησιακού σχεδιασμού, βασισμένο σε μία επιχειρηματική ιδέα, η οποία εντάσσεται στο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλαίσιο (13) Παρουσίαση ομαδικών/ατομικών εργασιών (Επιχειρηματικά Πλάνα)
Λέξεις Κλειδιά
Οικονομία, Επιχείρηση, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία, marketing, Bussines Plan, Επανδύσεις, Χρηματοδότηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • εκπαιδευτικές επισκέψεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
-παρουσιάσεις στην τάξη επικοινωνία με e-mails
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων110,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκπόνηση Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Plan)το οποίο βασίζεται σε μία επιχειρηματική ιδέα, η οποία εντάσσεται στο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλαίσιο, σε μορφή βιβλιογραφικής έρευνας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Υλικό το οποίο είναι αναρτημένο στο e-learning
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Η. Γωνιάδης, Γ. Χατζηκωνσταντίνου, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2009. 2. Π. Πιπερόπουλος, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία και Business Glasters, εκδ. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2007. 3. Ε. Σκαλίδης, Εισαγωγή στο εμπορικό δίκαιο, εκδ. Ius, Θεσσαλονίκη 2000. 4. Σ. Ιωαννίδης, Επιχείρηση και επιχειρηματικότητα, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2000. 5. Ζ. Γεωργαντά, Επιχειρηματικότητα και καινοτομίες: Το management της επιχειρηματικής καινοτομίας, εκδ. Ανικούλα, Θεσσαλονίκη 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2021