Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή σε βασικές έννοιες που συνήθως περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σχολείου. Η εισαγωγή των εννοιών συνοδεύεται από την παρουσίαση της εξέλιξης στο χρόνο των εννοιών των Φυσικών Επιστημών, από την αδιαμόρφωτη έννοια της «Δύναμης» του 17ου αιώνα στις έννοιες της Δύναμης, Ορμής, Πίεσης, Ενέργειας και Ισχύος του 19ου αιώνα. Στη διδασκαλία αναδεικνύονται οι υπάρχουσες απόψεις των φοιτητών για τις διδασκόμενες έννοιες και την ερμηνεία φαινομένων των Φυσικών Επιστημών που σχετίζονται με αυτές. Δείχνεται ότι η γραμμική αιτιότητα είναι κοινό γενεσιουργό αίτιο πολλών από τις καταγραμμένες απόψεις μαθητών και φοιτητών. Γίνεται σύγκριση των απόψεων αυτών με τις απόψεις που υπήρχαν στην Ιστορία της Φυσικής. Παρουσιάζεται η αιτιότητα ως το κυρίαρχο ερμηνευτικό σχήμα των αρχικών απόψεων των φοιτητών. Στη διδασκαλία αναδεικνύεται η ανάγκη εισαγωγής της κάθε έννοιας και η διαφοροποίησή της από άλλες σχετιζόμενες με αυτήν καθώς και ο τρόπος που συνδέονται μεταξύ τους. Οι βασικές Ενότητες που διδάσκονται είναι: • Δύναμη, • Δύναμη και κίνηση, • Ορμή , • Σχέση ορμής και δύναμης • Πίεση • Σχέση δύναμης και πίεσης • Ενέργεια • Ισχύς • σχέση ενέργειας και ισχύος.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P., & Wood-Robinson, V. (1998).Οικοδομώντας τις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών: Μια Παγκόσμια Σύνοψη των Ιδεών των Μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός
Hewitt, P. (2004). Οι Έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης