Το θέατρο του παραλόγου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤο θέατρο του παραλόγου / The theater of the absurd
ΚωδικόςΚΕ-ΛΟΓ-21
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006423

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2010-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πρόγραμμα Σπουδών: ERASMUS

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤο θέατρο του παραλόγου
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600189510
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι να καταστούν οι φοιτητές επαρκείς γνώστες της επανασταστικής γραφής, που άλλαξε τα δεδομένα στο θέατρο. Η θεωρητική κατάρτιση που αφορά τις καινούριες δομές της δραματουργίας, αλλά και η μελέτη του έργου των τριών μεγάλων εκπροσώπων του είδους, Beckett, Ionesco, Genet…, θα αποτελέσουν τον στόχο της γνωριμίας των φοιτητών με το λογοτεχνικό είδος του θεάτρου του παραλόγου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η παρισινή πρωτοπορία του 50, συνιστώντας σταθμό στην εξέλιξη του θεάτρου, βρίσκεται στο επίκεντρο του μελετητικού ενδιαφέροντος αυτού του μαθήματος. Καθώς πρόκειται για μια «επαναστατική» γραφή, τα βασικά χαρακτηριστικά του «θεάτρου του παραλόγου», θα αντιπαρατεθούν στα αντίστοιχα του παραδοσιακού θεάτρου που κυριαρχούσε στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Αντιπροσωπευτικά κείμενα των Beckett, Ionesco, Genet… θα αποτελέσουν το corpus για την επαλήθευση του ανατρεπτικού χαρακτήρα του «νέου θεάτρου». 1. Ιστορικός και θεωρητικός προσδιορισμός του Θεάτρου του Παραλόγου 2. Το διακύβευμα και οι επιδράσεις στο μεταμοντέρνο θέατρο του 20ου και 21ου αιώνα 3. Η έννοια του Τραγικού και της Κάθαρσης στο Θέατρο του Παραλόγου 4. Μπέκετ/Θεωρητική και δραματουργική θέση στη δραματουργία του 20ου και 21ου αιώνα 5. Μελέτη κειμένων του Μπέκετ 6. Μελέτη παραστάσεων με έργα του Μπέκετ 7. Ζενέ/Θεωρητική και δραματουργική θέση στη δραματουργία του 20ου και 21ου αιώνα 8. Μελέτη κειμένων του Ζενέ 9. Μελέτη παραστάσεων με έργα του Ζενέ 10. Ιονέσκο/θεωρητική και δραματουργική θέση στη δραματουργία του 20ου και 21ου αιώνα 11. Μελέτη κειμένων του Ιονέσκο 12. Μελέτη παραστάσεων με έργα του Ιονέσκο 13. Απόηχος του Θεάτρου του Παραλόγου
Λέξεις Κλειδιά
Παράλογο/ Μπέκετ/Ιονέσκο/Ζενέ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις160,6
Σεμινάρια130,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Σύνολο391,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος από τον κάθε φοιτητή ελέγχεται με προφορική τελική εξέταση. Λαμβάνεται υπόψιν η τακτική παρακολούθηση και η συμμετοχή του φοιτητή στη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Kalliopi Exarchou, Histoire du théâtre: la passion au féminin, Thessalonique, University Studio Press, 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Αlain Viala, Le Théâtre en France, Paris, PUF, 1997. Le théâtre en France, sous la direction de Jacqueline de Jomaron, Paris, Armand Colin, 1992. 2. Patrice Pavis, Dictionnaire du théâtre, Paris, Armand Colin, 2002. 3. Anne Ubersfeld, Les termes clés de l’analyse du théâtre, Paris, Seuil, 1996. 4. Pierre Larthomas, Le langage dramatique, Paris, PUF, 1972. 5. Christian Biet, Christophe Triau, Qu’est-ce que le théâtre?, Paris, Gallimard, 2006. 6. Sandrine Fillipetti, Le goût du théâtre, Paris, Mercure de France, 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-03-2020