ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ) / History Didactics in Secondary Education: Methodology and Practice
Κωδικός702
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦωτεινή Τολούδη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280008202

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 102
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιδακτική μεθοδολογία του μαθήματος της ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (με εφαρμογές)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600189513
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές να έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους με τα μαθήματα από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και στη συνέχεια να δηλώσουν το μάθημα. Γίνονται δεκτοί οι του 7ου και άνω εξαμήνου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Κατανόηση της μαθησιακής διαδικασίας σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας. Καλλιέργεια δεξιοτήτων. 2. Κατανόηση της διάκρισης μεταξύ Ακαδημαϊκής, Δημόσιας και Σχολική Ιστορίας. Ποιά η θέση και ο ρόλος τους στην Ελλάδα και διεθνώς. 3. Κατανόηση και αξιολόγηση των ιδεολογικών και επιστημολογικών ρευμάτων που επηρεάζουν τις εξελίξεις στον τομέα της Διδακτικής Μεθοδολογίας της Ιστορίας 4. Κατανόηση της φύσης, του χαρακτήρα και της διδακτικής λειτουργίας των ιστορικών πηγών 5. Κριτική προσέγγιση ιστορικών πηγών -στρατηγικές διδασκαλίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ακαδημαϊκή, Δημόσια και Σχολική Ιστορία. Από την επιστήμη της Ιστορίας στη σχολική Ιστορία. Γενικοί και ειδικοί σκοποί του μαθήματος. Μαθησιακή διαδικασία σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας. Καλλιέργεια δεξιοτήτων. Επιλογή περιεχομένων διδασκαλίας, διάταξη και οργάνωσή τους (προγράμματα σπουδών και αναλυτικά προγράμματα). Πορεία Διδασκαλίας. Ανάλυση και ερμηνεία πηγών. Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης με τη χρήση πηγών. Αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Ιστορίας.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορία, ιστορική εκπαίδευση, διδακτική μεθοδολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
1. Ηλεκτρονικά αρχεία στη πλατφόρμα elearning 2. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο 3. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Εργαστηριακή Άσκηση401,6
Άσκηση Πεδίου60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Φροντιστήριο
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Εξετάσεις90,4
Άλλο / Άλλα
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Με την έναρξη των μαθημάτων γίνεται γνωστός ο τρόπος αξιολόγησης. 2.Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δίνονται παραδείγματα θεμάτων και τρόπος ανάλυσής τους. 3.Όλοι οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να δουν τις εργασίες τους ή το γραπτό τους και να ζητήσουν εξηγήσεις για τη βαθμολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δ.Κ. Μαυροσκούφης (2016), Αναζητώντας τα ίχνη της ιστορίας: ιστοριογραφία, διδακτική μεθοδολογία και ιστορικές πηγές, Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Σημειώσεις της διδάσκουσας (προσβάσιμες σε ηλεκτρονική μορφή) 2. Το διδακτικό υλικό θα αποστέλλεται στους φοιτητές και στις φοιτήτριες, στον ηλεκτρονικό τους λογαριασμό, διά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-06-2021