Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται:
1. Να γνωρίζουν τη θέση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: το αντικείμενο, τη μεθοδολογία και τους σκοπούς διδασκαλίας.
2. Να έχουν διερευνήσει μεθόδους για την ανανέωση των διδακτικών πρακτικών βάσει των πορισμάτων της σύγχρονης φιλολογικής και παιδαγωγικής επιστήμης.
3. Να έχουν εμβαθύνει στην ανάλυση των διεθνών τάσεων στη διδασκαλία των κλασικών γλωσσών.
4. Να έχουν εργαστεί για τον σχεδιασμό και την οργάνωση ενός μαθήματος με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τα εγχειρίδια διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας.
5. Να έχουν παρακολουθήσει διδασκαλίες και θα έχουν διδάξει το μάθημα σε συνεργαζόμενες σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει σε θεωρητικά και πρακτικά ζητούμενα σχετικά με τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση. Εξετάζονται αναλυτικότερα οι κατευθύνσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων, το περιεχόμενο και η μεθοδολογία της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών (από το πρωτότυπο ή από μετάφραση). Έμφαση δίνεται στην ανάλυση των διεθνών τάσεων στη διδασκαλία των κλασικών γλωσσών και στην αναζήτηση μεθόδων για την ανανέωση των διδακτικών πρακτικών και του μαθησιακού υλικού βάσει των πορισμάτων της σύγχρονης φιλολογικής και παιδαγωγικής επιστήμης. Στο πλαίσιο του μαθήματος πραγματοποιείται Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/φοιτητριών σε συνεργαζόμενες σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Διδακτική μεθοδολογία, Σχεδιασμός-εκτέλεση διδασκαλίας, Πρακτική άσκηση, Γυμνάσιο, Λύκειο.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Βασίλης Τσάφος, Η Διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και Γλώσσας. Για μια Εναλλακτική Μαθητεία στον Αρχαίο Κόσμο, Αθήνα: Μεταίχμιο, 2004.
- Ελένη Χ. Χατζημαυρουδή, Η Διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2007.
- Νικόλαος Άχλης, Διδακτική Μεθοδολογία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και Γλώσσας, Θεσσαλονίκη: Ζυγός, 2017.