Εκπαιδευτική πολιτική

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πολιτική / Educational policy
ΚωδικόςΠ3016
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Τσιούμης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014892

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 70
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦιλοσοφίαΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πολιτική
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600189533
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μάθήματος είναι οι συυμμετέχουσες κι οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατανοούν τους βασικούς μηχανισμούς με τους οποίους λειτουργεί η εκπαιδευτική πολιτική και τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται,να αντιλαμβάνονται το ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος στη λειτουργία της και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. Ζητούμενο είναι να είναι σε θέση να την αναλύουν , σε ένα πρώτο επίπεδο και να την προσεγγίζουν κριτικά , καθώς και να αναγνωρίζουν ιδιαίτερες εκφάνσεις της. Η προσέγγιση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών συμβάντων αποσκοπεί στο να αποκτούν μια εικόνα βασική εικόνα της λειτουργίας της εκπαιδευτικής πολιτικής σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πολιτικής Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της εκπαιδευτικής πολιτικής Ιστορικός και Κοινωνικός Τόπος της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός. Εκπαίδευση και ανθρώπινο κεφάλαιο. Οι κυριότεροι συντελεστές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Μοντέλα εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εκπαιδευτική πολιτική Συγκεντρωτισμός και αποκεντρωτισμός στην εκπαίδευσης Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο . Τύπος και εκπαιδευτική πολιτική. Η πολιτική του αναλυτικού προγράμματος Σχολική ηγεσία και διοίκηση της εκπαίδευσης. Διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική. Ερμηνευτικά σχήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η έρευνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εκπαίδευτική μεταρρύθμιση, εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση power point για διδασκαλία Χρήση e-mail για επικοινωνία Χρηση για elearning για υλικό
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1496,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με συνθετική εργασία Μεσα από το διάλογο και τη διαχείριση προβλημάτων και τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γουβιάς Κ. -Θεριανός Κ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Gutenberg,Αθήνα 2014 Σταμέλος Γ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Διόνικος, Αθήνα 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υφαντή Α., εκπαιδευτική Πολιτική και Σχεδιασμός για ένα Σύγχρονο Σχολείο, Εκδ.Α.Α.Λιβάνη, Αθήνα 2012 Καλεράντε Ε.-Πετρουλάκης Ν., Από την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Εκπαιδευτική Πράξη, Γρηγόρης , Αθήνα 2013.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-09-2021