ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ / MANAGEMENT OF SMALL- MEDIUM ENTERPRISES AND ENTREPRENEURSHIP.
Κωδικός12ΕΣ12
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑικατερίνη Καμπούρη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003600

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 323
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης633
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝΕπιλογής Κατεύθυνσης633

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600190928

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 3 (161)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 10:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές/τριες στην έννοια της επιχειρηματικότητας και στη σημασία και στις διαστάσεις της Διοίκησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) με τρόπο που θα συνδράμει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής αντίληψής τους σε θέματα διαχείρισης ΜΜΕ. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές /τριες θα είναι σε θέση να: 1) Γνωρίζουν τις βασικές αρχές διοίκησης μίας ΜΜΕ 2) Κατανοούν τις έννοιες της επιχειρηματικότητας, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας 3) Κατανοήσουν το ρόλο των ιδιοκτητών, των ηγετών στη διαχείριση μιας ΜΜΕ καθώς και της οικογένειας στις ΜΜΕ που βρίσκονται υπό την κατοχή μιας οικογένειας 4) Είναι ικανοί να συντάξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο για μια νέα ΜΜΕ 5) Να δημιουργούν και να επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα διαχείρισης και μάρκετινγκ των ΜΜΕ χρησιμοποιώντας αποτελεσματικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να περιγράψει και να αναλύσει βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, οι φοιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με σημαντικά θέματα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή δημιουργία και λειτουργία μίας μικρομεσαίας επιχείρησης όπως είναι, ανάμεσα σε άλλα, το επιχειρηματικό σχέδιο, η ηγεσία, η διοίκηση ανθρώπινων πόρων και το Μάρκετινγκ.
Λέξεις Κλειδιά
Επιχειρηματικότητα, μικρομεσαία επίχείρηση, ηγεσία, διοίκηση ανθρώπινων πόρων, μάρκετινγκ, επιχειρηματικό σχέδιο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις822,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο843
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων-Έναρξη και Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107306, Έκδοση: 1/2018, Συγγραφείς: Longenecker Justin., Petty J. William, Palich E. Leslie, Hoy Frank, ISBN: 9789925563067, Διαθέτης (Εκδότης): BROKEN HILL PUBLISHERS LTD Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59382565, Έκδοση: 1η/2016, Συγγραφείς: Scarborough Norman, ISBN: 978-960-508-219-2, Διαθέτης (Εκδότης): ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΕΠΕ Βιβλίο Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12508181, Έκδοση: 1η έκδ./2011, Συγγραφείς: Storey David, Greene Francis, Χασσίδ Ιωσήφ, Φαφαλιού Ειρήνη, ISBN: 978-960-218-740-1, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κώτσιος, Π. (2019) Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία: Σύλληψη, Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Λειτουργία, 3η έκδοση, ISBN 978-618-84414-0-8 Deakins, D. & Freel, M (2007) Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Κριτική, ISBN 978-960-218-501-8 Κριεμάδης, Α. (2011), Επιχειρηματικότητα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, Εκδότης: Νομική Βιβλιοθήκη, ISBN: 9789602729205 Πάσχος, Γ.Α & Γιοβάνης, Ν. Ε. (2010), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, Εκδότης: Γκιούρδας, ISBN: 9789603878667 Κυριαζόπουλος Π. Γ. & Τερζίδης Κ. (2000), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην 3η βιομηχανική επανάσταση, Εκδότης: Σύγχρονη εκδοτική, ISBN: 9789607344885
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-03-2022