Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές/τριες στην έννοια της επιχειρηματικότητας και στη σημασία και στις διαστάσεις της Διοίκησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) με τρόπο που θα συνδράμει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής αντίληψής τους σε θέματα διαχείρισης ΜΜΕ. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές /τριες θα είναι σε θέση να:
1) Γνωρίζουν τις βασικές αρχές διοίκησης μίας ΜΜΕ
2) Κατανοούν τις έννοιες της επιχειρηματικότητας, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
3) Κατανοήσουν το ρόλο των ιδιοκτητών, των ηγετών στη διαχείριση μιας ΜΜΕ καθώς και της οικογένειας στις ΜΜΕ που βρίσκονται υπό την κατοχή μιας οικογένειας
4) Είναι ικανοί να συντάξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο για μια νέα ΜΜΕ
5) Να δημιουργούν και να επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα διαχείρισης και μάρκετινγκ των ΜΜΕ χρησιμοποιώντας αποτελεσματικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να περιγράψει και να αναλύσει βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, οι φοιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με σημαντικά θέματα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή δημιουργία και λειτουργία μίας μικρομεσαίας επιχείρησης όπως είναι, ανάμεσα σε άλλα, το επιχειρηματικό σχέδιο, η ηγεσία, η διοίκηση ανθρώπινων πόρων και το Μάρκετινγκ.
Λέξεις Κλειδιά
Επιχειρηματικότητα, μικρομεσαία επίχείρηση, ηγεσία, διοίκηση ανθρώπινων πόρων, μάρκετινγκ, επιχειρηματικό σχέδιο
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων-Έναρξη και Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107306, Έκδοση: 1/2018, Συγγραφείς: Longenecker Justin., Petty J. William, Palich E. Leslie, Hoy Frank, ISBN: 9789925563067, Διαθέτης (Εκδότης): BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59382565, Έκδοση: 1η/2016, Συγγραφείς: Scarborough Norman, ISBN: 978-960-508-219-2, Διαθέτης (Εκδότης): ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΕΠΕ Βιβλίο
Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12508181, Έκδοση: 1η έκδ./2011, Συγγραφείς: Storey David, Greene Francis, Χασσίδ Ιωσήφ, Φαφαλιού Ειρήνη, ISBN: 978-960-218-740-1, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κώτσιος, Π. (2019) Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία: Σύλληψη, Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Λειτουργία, 3η έκδοση, ISBN 978-618-84414-0-8
Deakins, D. & Freel, M (2007) Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Κριτική, ISBN 978-960-218-501-8
Κριεμάδης, Α. (2011), Επιχειρηματικότητα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, Εκδότης: Νομική Βιβλιοθήκη, ISBN: 9789602729205
Πάσχος, Γ.Α & Γιοβάνης, Ν. Ε. (2010), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, Εκδότης: Γκιούρδας, ISBN: 9789603878667
Κυριαζόπουλος Π. Γ. & Τερζίδης Κ. (2000), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην 3η βιομηχανική επανάσταση, Εκδότης: Σύγχρονη εκδοτική, ISBN: 9789607344885