ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΈΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΟΙΟΤΙΚΗ ΈΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / QUALITATIVE RESEARCH IN CLINICAL PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΨΥ-885
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013575

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 106
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΟΙΟΤΙΚΗ ΈΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600191239
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα •Γνωρίζουν τις βασικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης υλικού που χρησιμοποιούνται στην ποιοτική έρευνα •Μπορούν να σχεδιάζουν μια ποιοτική έρευνα στο πεδίο της κλινικής ψυχολογίας •Μπορούν να εφαρμόσουν βασικές μεθόδους ποιοτικής ανάλυσης ερευνητικού υλικού •Γνωρίζουν πώς διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις έχουν εφαρμοστεί στην έρευνα κλινικών θεμάτων •Έχουν εξοικειωθεί με ζητήματα δεοντολογίας στην έρευνα στην κλινική ψυχολογία •Είναι ενήμεροι/ες για ζητήματα που αφορούν την επιστημολογία, τη δεοντολογία και την ποιότητα των ποιοτικών κλινικών ερευνών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στις αρχές και πρακτικές της ποιοτικής έρευνας στην κλινική ψυχολογία. Γίνεται εισαγωγή στις βασικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης υλικού στην ποιοτική ερευνητική προσέγγιση, και συζητιέται πώς αυτές έχουν εφαρμοστεί στην έρευνα στο χώρο της ψυχικής υγείας και της ψυχοθεραπείας. Παρουσιάζονται και συζητιούνται παραδείγματα ερευνών στο πεδίο της κλινικής ψυχολογίας, ώστε να γίνει κατανοητή η συνεισφορά των ποιοτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων στη μελέτη θεμάτων που άπτονται της κλινικής πράξης.
Λέξεις Κλειδιά
ποιοτική έρευνα, ψυχοθεραπεία, ψυχική υγεία, κλινική ψυχολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint παρουσιάσεις στη διάλεξη δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Σεμινάρια130,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών170,7
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ομαδική εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Willig, C. (2015). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία: Εισαγωγή. Αθήνα: Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ίσαρη, Φ. & Πουρκός, Μ. (2015). Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5826
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-12-2019