ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΡΕΟΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΔΡΙΝΟ, ΔΡΑΒΟ ΚΑΙ ΜΟΥΡΕΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΡΕΟΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΔΡΙΝΟ, ΔΡΑΒΟ ΚΑΙ ΜΟΥΡΕΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ / CULTURAL STUDIES: FLOATING CULTURES: LITERATURE AROUND THE RIVERS DRINA, DRAVA AND MURES - ENHANCEMENT
Τίτλος στα ΓερμανικάKULTURWISSENSCHAFT: KULTUREN IM FLUSS:LITERATUR RUND UM DRINA, DRAU UND MAROSCH - - VERTIEFUNG
ΚωδικόςΒΚ0286-ΕΜ
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020458

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΡΕΟΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΔΡΙΝΟ, ΔΡΑΒΟ ΚΑΙ ΜΟΥΡΕΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600191295
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες στο τέλος του εξαμήνου θα είναι σε θέση: ● να ερμηνεύουν λογοτεχνικά κείμενα ● να εντοπίζουν γλωσσικές ιδιαιτερότητες ● να συζητούν και να αναλύουν κριτικά επιμέρους θέματα όπως αυτά πραγματεύονται στο κείμενο ● να κατανοούν ιστορικές εξελίξεις και επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων της νοτιοκεντρικής Ευρώπης
Γενικές Ικανότητες
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η κεντρική ανατολική Ευρώπη αποτελείται ένα διαπολιτισμικό χώρο της μετάβασης και των συνόρων που χαρακτηρίζεται από παρακμή, διχοτόμηση και πολιτικές ταραχές. Στο σεμινάριο μας θα ασχοληθούμε με συγγραφείς από την περιοχή αυτή, οι οποίοι στα έργα τους θεματοποιούν την κατασκευή υβριδικών ταυτοτήτων και την ιστορία της κεντρικής ανατολικής Ευρώπης. Στα συμφραζόμενα αυτά, θα διαβάσουμε μυθιστορήματα λ. χ. της Iris Wolff Die Unschärfe der Welt, του Drago Jancar Wenn die Liebe ruht, του György Dragoman Der Scheiterhaufen ή του Saša Stanišić Wie der Soldat das Grammophon repariert.
Λέξεις Κλειδιά
λογοτεχνία, πολιτισμός, ιστορία, Ευρώπη, ταυτότητες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα e-learning και στο επίπεδο της τάξης και στο επίπεδο του κάθε διδάσκοντα. Στο επίπεδο της τάξης: α) Γίνονται ανακοινώσεις που αφορούν όλη την τάξη β) Γίνονται οι έλεγχοι πλαγιαρισμού/λογοκλοπής των εργασιών των φοιτητών. Στη σελίδα του διδάσκοντα: α) Ο διδάσκων ανεβάζει επιπρόσθετο υλικό που χρησιμοποιεί με τους φοιτητές του σε συμβατική μορφή ή σε μορφή power point β) Ανεβαίνουν οι ενδιάμεσες βαθμολογίες, τις οποίες δεν θα μπορούν οι φοιτητές/τριες να πληροφορηθούν στο επίσημο βαθμολόγιο γ) Στέλνει ομαδικά ηλεκτρονικά μηνύματα στις επί μέρους ομάδες δ) Ανεβάζει επιστημονικά κείμενα που θα πρέπει να μελετηθούν ε) Δίνει οδηγίες σχετικά με τη συγγραφή των εργασιών και την τελική γραπτή εξέταση στ) Δέχεται τις ενδιάμεσες εργασίες
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια502
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)17.50,7
Εξετάσεις62.52,5
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός προκύπτει από τους επιμέρους βαθμούς στα παρακάτω μέρη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο φοιτητής/η φοιτήτρια να έχει κατοχυρώσει τουλάχιστον τον βαθμό πέντε (5) σε κάθε μέρος: • Παρουσία και ενεργή συμμετοχή στο σεμινάριο • εκπόνηση γραπτής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Scheffler, Thomas: Ethnoradikalismus, in: Seewann, Gerhard (Hg.): Minderheiten als Konfliktpotential in Ost- und Südostmitteleuropa, R. Oldenbourg Verlag, Südosteuropa Gesellschaft, München, 1995. Amann, Wilhelm/ Mein, Georg/ Parr, Rolf: Globalisierung und Gegenwartsliteratur. Konstellationen- Konzepte- Perspektiven, Synchron Verlag, Heidelberg, 2010. Amodeo, Immacolata: Die Heimat heißt Babylon: Zur Literatur ausländischer Autoren in der Bundesrepublik Deutschland, Westdeutscher Verlag, Opladen, 1996. Anderson, Benedict: Die Erfindung der Nation: Zur Karriere eines folgenreichen Konzepts (Campus Bibliothek), Leipzig, 2005. Beutin, Wolfgang/ Ehlert, Klaus/ Emmerich, Wolfgang/ Kanz, Christina/ Lutz, Bernd/ Meid, Volker/ Opitz, Michael/ Opitz-Wiemers, Carola/ Schnell, Ralf/ Stein, Peter/ Stephan, Inge: Deutsche Literaturgeschichte, Metzler Verlag, Stuttgart, 2001. De Florio- Hansen, Inez/ Hu, Adelheid: Einführung: Identität und Mehrsprachigkeit in Zeiten der Internationalisierung und Globalisierung, in: De Florio- Hansen, Inez/ Hu, Adelheid (Hg.): Plurilingualität und Identität. Zur Selbst- und Fremdwahrnehmung mehrsprachiger Menschen, Stauffenberg Verlag, Tübingen, 2007. Erdheim, Mario: Das Unbewusste in der Kultur. Erinnern und Verdrängen als Themen der Kulturwissenschaft, in Jaeger, Friedrich/ Rüsen, Jörg (Hg.): Handbuch der Kulturwissenschaften. Themen und Tendenzen, Band 3, J.B. Metzler Verlag, Stuttgart, 2004. Goizueta Iztueta, Garbiňe: Heterotopien als existenziale Heimat bei Herta Müller, in: Estudos Filológicos Alemanes, Bd.27, 2014. Gossens, Peter: Weltliteratur. Modelle transnationaler Literaturwahrnehmung im 19. Jahrhundert. Metzler Verlag, Stuttgart, 2011. Hitzke, Diana: Nach der Einsprachigkeit: slavisch- deutsche Texte transkultuell, in: Postcolonial Perspectives on Eastern Europe, Band 6, Peter Lang Verlag, Berlin, 2019. Johannsen, Anja K. : Kisten, Krypten und Labyrinthe. Raumfigurationen in der Gegenwartsliteratur. W.G. Sebald, Anne Duden, Herta Müller, 189, Transkript Verlag, Bielefeld, 2008. Kappert, Ines: Postmoderne- Facetten einer Denkfigur: in Neuwirth, Angelika/Pflitsch, Andreas/Wickler, Barbara: Arabische Literatur, postmodern, Edition Text+ Kritik, München, 2004. Kilchmann, Esther: Von der Erfahrung zum Experiment: Literarische Mehrsprachigkeit 2000-2015, in: Caduff, Corina/ Vedder, Ulrike (Hg.): Gegenwart schreiben. Zur deutschen Literatur 2000-2015, Wilhelm Fink Verlag, Paderborn, 2017. Landwehr, Achim/ Stockhorst, Stefanie: Einführung in die Europäische Kulturgeschichte, Ferdinand Schöningh Verlag, Paderborn, 2004. Leinen, Jo: Grenzerfahrungen. Euro- Region und Globalisierung, in: Schmeling, Manfred/ Schmitz- Emans, Monika/ Walstra, Kerst: Literatur im Zeitalter der Globalisierung, Könighausen & Neumann Verlag, Würzburg, 2000. Trojanow, Ilija/ Hoskoté, Ranjit: Kampfabsage. Kulturen bekämpfen sich nicht – sie fließen zusammen, Karl Blessing Verlag, München, 2007. Tygstrup, Frederik: After Literature: The Geographies, Technologies and Epistemologies of Reading and Writing in the early twenty- fist century, in: Bachmann- Medick, Doris/ Kugele, Jens/ Nünning, Ansgar: Futures of the Study of Culture. Interdisciplinary Perspectives, Global challenges, De Gruyter Verlag, Berlin, 2020. Ort, Claus- Michael: Kulturbegriffe und Kulturtheorien, in: Nünning, Ansgar/ Nünning, Vera (Hg.): Konzepte der Kulturwissenschaften, J.B. Metzler Verlag, Stuttgart, 2003. Sen, Amartya: Die Identitätsfalle. Warum es keinen Krieg der Kulturen gibt, C.H. Beck Verlag, München, 2007.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-05-2022