Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα έχουν:
- αναπτύξει και βελτιώσει την κιναισθητική τους αντίληψη
- αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο του σώματος και επίγνωση των εντάσεων και των μπλοκαρισμάτων του.
- διευρύνει τις δυνατότητες σωματικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, αρθρώνοντας με καθαρότητα, μέσω της κίνησης, σκηνικές δράσεις.
- αντιληφθεί τις συνήθειες τους στην κίνηση και τη δράση
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην Κινησιολογία Ι οι φοιτητές, μέσα από ασκήσεις, παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς ερευνούν, βελτιώνουν και διευρύνουν τη σχέση τους με το χώρο (θέση στο χώρο, σχήμα του σώματος και της κίνησης, προσανατολισμός) και το χρόνο (ρυθμός, ταχύτητα, διάρκεια) καθώς και με τη βαρύτητα, την ενέργεια , την ένταση, τη χαλάρωση και την ισορροπία. Εργάζονται ατομικά, ομαδικά και σε ζευγάρια. Μαθαίνουν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ανταποκρίνονται σε ερεθίσματα της στιγμής ώστε οι σχέσεις τους να είναι ζωντανές και αληθινές. Αρχίζουν να συνειδητοποιούν τις συνήθειες τους στην κίνηση και τη δράση καθώς και την οργανική σχέση της κίνησης με την αναπνοή, τον ήχο και το λόγο. Στο τέλος του εξαμήνου παρουσιάζουν σύντομες δικές τους χορογραφίες – δράσεις.
Όλων των επιπέδων τα μαθήματα της Κινησιολογίας (I-VI) περιέχουν ασκήσεις για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ευλυγισία, αντοχή) και παιχνίδια εμπιστοσύνης, ετοιμότητας, ρυθμού, έκφρασης, αντίληψης και ενεργοποίησης της φαντασίας.
Περιγραφή
Προβολή video: Αποσπάσματα από παραστάσεις των: DV8, Pina Bausch, Odin theater, Gardzienice, Taneus Kantor, Sasha Wals, Vim Vandekeybus, Jasmine Vardimon, Akran Khan, Butoh κ.α
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Morgentroth Joyce «Dance improvisation»
University of Pittsburgh Press, 1987
2. Alison Hodge «Twentieth Century Actor Training», Routledge ,1999
3. Nicole Potter, «Movement for Actors » , Allworth Press, 2002
4. Jean Newlove «Laban for actors and dancers» Routledge, 1998