ΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ / SPECIAL TOPICS OF WORLD THEATRE: CONTEMPORARY GERMAN THEATRE
ΚωδικόςΣΤ0619
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΖαφειριος Νικητας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120001074

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης745
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600191584
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές διευρύνουν τις γνώσεις τους και μελετούν σε βάθος σημαντικά έργα του σύγχρονου γερμανόφωνου και γερμανικού θεάτρου. Παράλληλα τα εντάσσουν στα κοινωνικό-ιστορικά συμφραζόμενα της εποχής αποκτώντας έτσι μια συνολικότερη θεώρηση της δραματουργίας αυτής της περιόδου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Έντεν φον Χόρβατ, Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης, (1931). 2. Έντεν φον Χόρβατ, Καζιμίρ και Καρολίνα, (1932). 3. Έντεν φον Χόρβατ, Πίστη, αγάπη, ελπίδα, (1932). 4. Φρήντριχ Ντύρενματ, Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας, (1956). 5. Πέτερ Βάις, Μαρά/Σαντ, (1963). 6. Πέτερ Χάντκε, Βρίζοντας το κοινό, (1966). 7. Πέτερ Χάντκε, Κασπάρ, (1968). 8. Μπότο Στράους, Το μικρό και το μεγάλο (1978).
Λέξεις Κλειδιά
Αυστρία, Γερμανία, Θέατρο, Λογοτεχνία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το μάθημα εστιάζει στο σύγχρονο γερμανικό και γερμανόφωνο θέατρο και μελετάει μια σειρά από σημαντικούς συγγραφείς (Χόρβατ, Ντύρρενματ, Βάις, Χάντκε, Στράους κ.α) που διαμορφώνουν, ο καθένας με το προσωπικό του ύφος και στυλ, το θεατρικό τοπίο της γερμανόφωνης μεταπολεμικής σκηνής. Παράλληλα, στο μάθημα εξετάζεται το κοινωνικο-ιστορικό πλαίσιο και ο ρόλος που αυτό διαδραματίζει στη διαμόρφωση των συνθηκών μέσα στις οποίες αναπτύσσεται ένα κατεξοχήν πολιτικό θέατρο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων271,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις291,2
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Υποχρεωτική προφορική παρουσίαση: Οι φοιτητές/τριες καλούνται ατομικά ή σε μικρές ομάδες να παρουσιάσουν ένα από τα έργα που θα μελετηθούν. Η σύντομη παρουσίαση θα πρέπει να επεξεργάζεται έναν βασικό άξονα του έργου (θεματολογικό, υφολογικό/δραματουργικό ή παραστασιολογικό) (30℅).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Έντεν φον Χόρβατ, Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης, μτφ. Γιώργος Δεπάστας, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 2008. 2. Έντεν φον Χόρβατ, Καζιμίρ και Καρολίνα, μτφ. Σωτηρία Μαντζίρη, εκδ. Γνώση, Αθήνα 1982. 3. Έντεν φον Χόρβατ, Πίστη, αγάπη, ελπίδα, μτφ. Σουζάνα Ιωαννίδου, εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2008. 4. Φρήντριχ Ντύρενματ, Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας, μτφ. Ηώ Αμανάκη, εκδ. Δωδώνη, Αθήνα. 5. Πέτερ Βάις, Μαρά/Σαντ, μτφ. Μάριος Πλωρίτης, εκδ. Δωδώνη, Αθήνα 1977. 6. Πέτερ Χάντκε, Βρίζοντας το κοινό, μτφ. Μαρία-Λουίζα Κωνσταντινίδη, εκδ. Ρόμβος. 7. Πέτερ Χάντκε, Κασπάρ, μτφ. Νίκη Άïντενάιερ, εκδ. Δωδώνη, Αθήνα. 8. Μπότο Στράους, Το μικρό και το μεγάλο (στο έργο Ένα ατέρμονο κυριακάτικο απόγευμα), μτφ. Μάκης Λαχανάς, εκδ. Έψιλον, Αθήνα 1992.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bance Alan, “Odon von Horvath: Sex, politics and sexual politics”, στο German Life and Letters, Vol. 38 (3), 1985, pp. 249-259. Best Otto, Peter Weiss. Criticism And Interpretation, F. Ungar Pub. Co., New York 1976. Ingo Roland Stoehr, German Literature of the twentieth century: from aestheticism to postmodernism, Camden House, Rochester, New York 2001. Fuchs Anne, Phantoms of war in contemporary German literature, films and discourse: the politics of memory, Pilgrave MacMillan, Basingstoke 2008. Hill Linda, “Obscurantism and Verbal Resistance in Handke’s Kasper”, στο The Germanic Review: Literature, Culture, Theory, Vol. 52 (4), 1977, pp. 304-315. Taeni Rainer, “On thin Ice: Peter Handke’s Studies in Alienation”, στο Meanjin, Oct. 1977, Vol. 36 (3), pp. 315-325. Wodak Ruth, “Tales from the Vienna woods: Sociolinguistic and psycholinguistic considerations of narrative analysis”, in Poetics, vol. 15 (1), 1986, pp. 153-182.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-04-2017