ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.) ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.) ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ / Information and Communications Technologies (ICT) in Geological Education
ΚωδικόςNGGN 826Ε
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΓεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑντώνιος Μουρατίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019083

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Γεωλογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής843

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.) ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600191955
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν επαρκώς τις ΤΠΕ στην προετοιμασία του μαθήματος Γεωλογία- Γεωγραφία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και σε συναφή αντικείμενα σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης. • Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν επαρκώς τις ΤΠΕ στη διδασκαλία του μαθήματος Γεωλογία- Γεωγραφία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και σε συναφή αντικείμενα σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης. • Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν επαρκώς τις ΤΠΕ στην αξιολόγησητης επίδοσης των μαθητών του μαθήματος Γεωλογία- Γεωγραφία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και σε συναφή αντικείμενα σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Ψηφιακές αναπαραστάσεις. • Ο ρόλος των πολυμέσων στη δημιουργία πολλαπλών αναπαραστάσεων και οπτικοποιήσεων για τη διδασκαλία/μάθηση. • Διαδραστικά περιβάλλοντα. • Η δομή και ο ρόλος διαδραστικών τεχνολογικών περιβαλλόντων (προσομοίωση, μικρόκοσμος, μοντελοποιητής) στη διδασκαλία/μάθηση. • Το μοντέλο της ανακαλυπτικής / διερευνητικής μάθησης. • Προσομοιώσεις πειραμάτων σε υπολογιστικά περιβάλλοντα. • Ψηφιακή αναπαράσταση και διαδραστικά περιβάλλοντα στη Γεωλογία. • Τρόποι αξιοποίησης των παραπάνω τεχνολογιών στα αντικείμενα της Γεωλογίας, εικονικά εργαστήρια και προσομοιώσεις σε όλους τους κλάδους της Γεωλογίας. • Ψηφιακή Γεωγραφική και Γεωχωρική εκπαίδευση – ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γεωγραφίας • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Μετεωρολογιας και Κλιματολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ορυκτολογίας-Πετρολογίας-Κοιτασματολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γεωλογίας. • ΤΠΕ για Σεισμούς και Ηφαίστεια. Διάρθρωση και ύλη εργαστηρίων/εργαστηριακών-φροντιστηριακών ασκήσεων • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γεωγραφίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Μετεωρολογιας • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Κλιματολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ορυκτολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Πετρολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Κοιτασματολογίας. • ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γεωλογίας. • ΤΠΕ για Σεισμούς. • ΤΠΕ για Ηφαίστεια.
Λέξεις Κλειδιά
ΤΠΕ, Γεωλογία, Γεωγραφία, Εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
1) Το σύνολο των παραδόσεων διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή στους φοιτητές μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος 2) Ο διδάσκων επικοινωνεί με τους φοιτητές μέσω email 3) Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω ΜΟ.Δ.ΙΠ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ερωτηματολόγιο/Σύστημα αξιολόγησης ΜΟ.ΔΙ.Π
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ευέλικτη μάθηση με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18549114, Έκδοση: 1η έκδ./2007, Συγγραφείς: Δημητριάδης Σταύρος Ν., Καραγιαννίδης Χαράλαμπος, Πομπόρτσης Ανδρέας Σ., Τσιάτσος Θρασύβουλος. ISBN: 978-960-418-142-1, Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υλικό που διατίθεται στο elearning του μαθήματος
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-03-2020