ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ 6 (Γεωλογία Ελλάδας-Τεχνική Γεωλογία, ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΗΠΕΙΡΟΣ-ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ-5 ημ.)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ 6 (Γεωλογία Ελλάδας-Τεχνική Γεωλογία, ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΗΠΕΙΡΟΣ-ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ-5 ημ.) / Field Course 6
ΚωδικόςNGGG 892Ε
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΓεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019088

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Γεωλογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής843
ΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑΕπιλογής Κατεύθυνσης843
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΕΩΛΟΓΙΑΕπιλογής Κατεύθυνσης843

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ 6 (Γεωλογία Ελλάδας-Τεχνική Γεωλογία, ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΗΠΕΙΡΟΣ-ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ-5 ημ.)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600191995
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται ότι θα μελετήσουν επί τόπου τη γεωλογική δομή – τεκτονοστρωματογραφία και εξέλιξη των Ελληνίδων γεωτεκτονικών ζωνών, ύστερα από τη θεωρητική παρουσίαση τους στις παραδόσεις του μαθήματος, και θα είναι σε θέση να κατανοήσουν την δημιουργία και εξέλιξη του Ελληνικού ορογενούς μέσα στα πλαίσια της Αλπικής ορογένεσης και των γεωτεκτονικών διαδικασιών που επηρέασαν και διαμόρφωσαν τον ευρύτερο Ελληνικό χώρο. Θα εξασκηθούν στην αναγνώριση βασικών γεωλογικών σχηματισμών των Ελληνίδων και δομών που συνδέονται με πιθανές θέσεις οικονομική σημασία. Θα αναγνωρίσουν επί τόπου ποικίλα γεωυλικά με διαφορετικές ποιότητες και θα αξιολογήσουν την συμπεριφορά τους σε ένα πρανές, σε μία σήραγγα, σε ένα φράγμα, σε μία θεμελίωση. Θα μπορέσουν να παραμετροποιήσουν κάθε γεωυλικό για γεωτεχνικούς σκοπούς. Θα συνδέσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις με την πραγματική κλίμακα, είτε στην φύση (φυσικοί γεωκίνδυνοι) είτε σε ένα τεχνικό έργο (κλίμακα συγκεκριμένου έργου). Θα εκτιμήσουν την τεχνικογεωλογική συμπεριφορά των διαφορετικών σχηματισμών καθώς και τα προβλήματα και τις βασικές αρχές σχεδιασμού και κατασκευής των μεγάλων τεχνικών έργων. Σε όλη αυτή την διαδικασία τονίζεται η συνεχής σύνδεση της γεωλογικής πληροφορίας, η οποία αναλύεται λίγο πιο πριν από τον συνάδελφο που τους εκπαιδεύει στην Γεωλογία Ελλάδας, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καταλήγει να έχει το γεωυλικό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γεωλογική τομή με διεύθυνση ΒΑ-ΝΔ κατά μήκος των Ελληνίδων στη Βόρεια Ελλάδα, αναγνώριση -μελέτη των γεωτεκτονικών ζωνών των Ελληνίδων (σύσταση, δομή, εξέλιξη) και η γεωτεκτονική τους σημασία. Μελέτη της τεχνικογεωλογικής συμπεριφοράς των γεωλογικών σχηματισμών των Ελληνίδων στα τεχνικά έργα (φράγματα, σήραγγες, οδοποιία), φαινόμενα αστοχιών και κατολισθήσεων. Ασκήσεις επί των θεμάτων αυτών που παραδίδονται επί τόπου από τους φοιτητές. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής: Κατολίσθηση πρανούς οδοποιίας Ανάλυση ευστάθειας τεχνητών πρανών (μετρήσεις ασυνεχειών, μηχανισμοί αστοχίας) Ταξινομήσεις βραχομάζας Μηχανισμοί αστοχίας σε σήραγγα
Λέξεις Κλειδιά
Γεωτεκτονικές ζώνες, ορογενές, ορογένεση, ηπειρωτικός φλοιός, ωκεάνιος φλοιός, λιθόσφαιρα, Τεχνική γεωλογία, Αστοχίες, Φράγματα, Σήραγγες, Κατολισθήσεις, Ευστάθεια πρανών, Ταξινόμηση βραχομάζας, Τεχνικά έργα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Γεωλογικοί χάρτες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
1) Το σύνολο των παραδόσεων διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή στους φοιτητές μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος 2) Ο διδάσκων επικοινωνεί με τους φοιτητές μέσω email 3) Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω ΜΟ.Δ.ΙΠ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων25
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ερωτηματολόγιο/Σύστημα αξιολόγησης ΜΟ.ΔΙ.Π
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γεωλογία και Γεωτεκτονική εξέλιξη της Ελλάδος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις, οδηγός Άσκησης Υπαίθρου
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-03-2020