Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα Mαθησιακά αποτελέσματα εντοπίζονται σε 5 άξονες/δεξιότητες:
1. Kατανόηση προφορικού λόγου: Μπορεί να κατανοήσει φράσεις και λέξεις υψηλής συχνότητας που σχετίζονται με περιοχές άμεσης προσωπικής συνάφειας.
2. Κατανόηση γραπτού λόγου: Μπορεί να διαβάσει πολύ σύντομα και απλά κείμενα που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά του.
3. Προφορική συνδιαλλαγή: Μπορεί να επικοινωνεί σε απλά συνηθισμένα καθήκοντα που απαιτούν απλή και απευθείας ανταλλαγή πληροφοριών για γνωστά θέματα και δραστηριότητες.
4. Παραγωγή προφορικού λόγου: Μπορεί να χρησιμοποιεί μια σειρά φράσεων και προτάσεων για να περιγράψει με απλά λόγια το οικείο περιβάλλον του, το εκπαιδευτικό του ιστορικό, τα γούστα και τις προτιμήσεις του κλπ.
5. Παραγωγή γραπτού λόγου: Μπορεί να γράψει απλό κείμενα σχετικά με θέματα που του είναι γνωστά ή που τον ενδιαφέρουν προσωπικά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα ο φοιτητής διδάσκεται την ιταλική γλώσσα σε επίπεδο Α2- σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς. Και ολοκληρώνει το Α2 με το μάθημα του επόμενου εξάμηνου. Έτσι τα δύο μαθήματα αποτελούν το ένα συνέχεια του άλλου. Η διδασκαλία της ιταλικής γίνεται μια φορά την εβδομάδα για 3 συνεχόμενες διδακτικές ώρες και σε συνδιδασκαλία με άλλα τμήματα/σχολές. Ο φοιτητής μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία που του παρουσιάζονται και που αφορούν θέματα που συναντώνται τακτικά στη δουλειά/στο πανεπιστήμιο, στον ελεύθερο χρόνο, στις διακοπές κτλ. Μπορεί να χειριστεί καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια περιοχή όπου ομιλείται η γλώσσα. Μπορεί να παραγάγει απλό και σύντομο κείμενο σχετικό με θέματα που γνωρίζει ή που τον αφορούν προσωπικά. Μπορεί να κατανοήσει καθημερινές εκφράσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση απλών και συγκεκριμένων αναγκών. Πιο ειδικά οι φοιτητές ασχολούνται με τα παρακάτω γραμματικά φαινόμενα (riflessione grammaticale): Presente dei verbi riflessivi, Preposizioni semplici e articolate, Gli avverbi-formazione, La particella ci, La particela ne, Congiunzioni, Pronomi diretti, Passato prossimo indicativo, Participi passati dei verbi regolari e irregolari, Locuzioni temporali nel passato, Uso transitivo ed intransitivo dei verbi cominciare e finire, Concordanza del participio passato con i pronomi diretti, Imperativo indicativo (verbi regolari e irregolari), Imperativo e la posizone dei pronomi, Gerundio.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη βιβλιογραφία
1. ALLEGRO VOL.1, EDIZIONI EDILINGUA, Atene 2003.
2. ITALIANAMENTE VOL.1, EDIZIONI ZHTH, Salonicco 1996.
3. PROGETTO ITALIANO VOL.1, EDIZIONI EDILINGUA, Atene 2006.
4. QUI ITALIA VOL.1, EDIZIONI LE MONNIER, Firenze 2002.