Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελληνόγλωσση
Άλκηστις (2000) Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, Αθήνα: Ελληνικά
Γράμματα
_______ (2008) Μαύρη Αγελάδα Άσπρη Αγελάδα: Δραματική Τέχνη στην
Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα, Αθήνα: Τόπος
Αυδή, Α. & Χατζηγεωργίου, Μ. (2007) Η Τέχνη του Δράματος στην Εκπαίδευση,
Αθήνα: Μεταίχμιο
Γιάνναρης, Γ. (1994) Θεατρική Αγωγή και Παιχνίδι, Αθήνα: Γρηγόρη
Γκόβας, Ν. (2002) Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο, Αθήνα: Μεταίχμιο
Woolland B. (1999), Η Διδασκαλία του Δράματος στο δημοτικό σχολείο, μτφρ. Ε.
Κανηρά, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Γραμματάς, Θ. (1999) Η διδακτική του θεάτρου, Αθήνα:Τυπωθήτω
Ελένη, Ε. & Τριανταφυλλοπούλου, Κ. (2004) Το εκπαιδευτικό θέατρο στο
νηπιαγωγείο και το δημοτικό, Αθήνα: Πατάκη
Κασσίρερ, Ε. (1994) Η παιδευτική αξία της τέχνης, μτφρ. Γ. Λυκιαρδόπουλος,
Αθήνα: Έρασμος
Kempe, A. (2001) Εκπαιδευτικό Δράμα και Ειδικές Ανάγκες, μτφρ. Α.
Βεργιοπούλου, Αθήνα: Πατάκη
Κουρετζής, Λ. (1991) Το Θεατρικό παιχνίδι, Αθήνα: Καστανιώτης
Κουρετζής, Λ. & Άλκηστις (1993) Θεατρική Αγωγή 1, Αθήνα: ΟΕΔΒ
Μουγιακάκος, Π., Μώρου, Α., Παπαδημούλης, Χ. & Φραγκή Μ. (2006)
Θεατρική Αγωγή: Έ και Στ΄Δημοτικού, Αθήνα: ΟΕΔΒ
Muller, W. (1996) Θέατρο του Σώματος και Commedia Dell’ Arte, μτφρ. Δ.
Μαυρομουστάκου, Θεσσαλονίκη: University Studio Press
Μπάρμπα, Ε. (2001) Θέατρο: Μοναξιά, Δεξιοτεχνία, Εξέγερση, μτφρ. Κ.
Θεμελής, Αθήνα: ΚΟΑΝ
Μπέντλεϋ, Ε. (1982) Το στρατευμένο θέατρο, μτφρ. Α. Αλεξανδράκη, Αθήνα:
Θεωρία
Μποάλ, A . (1981) Το Θέατρο του Καταπιεσμένου, Αθήνα: Θεωρία
________ (2013) Θεατρικά παιχνίδια για ηθοποιούς και για μη ηθοποιούς, μετφρ. Μαρία Παπαδήμα, Θεσσαλονίκη: Σοφία
Beauchamp, H. (1998) Τα παιδιά και το δραματικό παιχνίδι, μτφρ. Ε. Πανίτσκα,
Αθήνα: Τυπωθήτω
Ντιούι, Τ. (1980) Εμπειρία και Εκπαίδευση, μτφρ. Λ. Πολενάκης, Αθήνα:
Γλάρος
Παπαθανασίου, Α. & Μπασκλαβάνη, Ο. (2001) Θεατροπαιχνίδια, Αθήνα: Κέδρος
Σέξτου, Π. (2005) Θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία, Αθήνα:
Μεταίχμιο
________ (2007) Πρακτικές εφαρμογές θεάτρου στην πρωτοβάθμια και
δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα: Καστανιώτης
Feldenkrais, M. (1994) Συνειδητοποίηση δια μέσου της κίνησης, μτφρ. Ν.
Λιακοπούλου, Αθήνα: Θυμάρι
Faure, G. & Lascar, S. (1988) Το θεατρικό παιχνίδι, μτφρ. Α. Στρουμπούλη,
Αθήνα: Gutenberg
Ξενόγλωσση
Ackroyd, J. & Boulton, J. (2003) Drama lessons for five to eleven-year-olds,
London: David Fulton
Allen, J. (1979) Drama in Schools: Its Theory and Practice, London: Heinemann
Bany-Winters, L. (1997) On Stage, Chicago: Review Press
Bennathan, J. (2000) Developing drama skills 11-14, Oxford: Heinemann
Best, D. (1992) The Rationality of Feeling, Brighton: Falmer Press
Boal, A. (1995) The Rainbow of Desire, London: Routledge
Bolton, G. (1979) Towards a theory of drama in education, London: Longman
________ & Heathcote, D. (1999) So you want to use role-play? Α new approach
in how to plan, Staffordshire: Trentham
________ (1999) Acting in classroom drama: a critical analysis, Portland, Me.: Calendar Islands Publishers
Brandes D. (1982) Gamesters’ Handbook Two, Cheltenham: Stanley Thornes
_________ & Phillips, H. (1977) Gamesters’ Handbook, Cheltenham: Stanley
Thornes
Bruner J. (1962) On knowing: essays for the left hand, New York: Athenaum
Casdagli, P. (1999) Trust and Power: Taking care of ourselves through drama,
London: Jessica Kingsley
Cattanach, A. (1996) Drama for people with special needs, London: A & C Black
Clifford, S. & Herrmann, A. (1999) Making a leap: Theatre of empowerment,
London: Jessica Kingsley
Davis, D. & Lawrence, C. (επιμ.) (1986) Gavin Bolton: Selected writings on
Drama in Education, London: Longman
Heathcote Dorothy (1995) Drama for learning: Dorothy Heathocote’s mantle of the expert approach to drama, Portmouth, NH : Heinemann
Hornbrook, D. (1989) Education and Dramatic Art, Oxford: Blackwell
____________ (1998) On the subject of Drama, London: Routledge
Jackson, T. (επιμ.) (1980) Learning through Theatre, Manchester: Manchester
University Press
Jennings, S. (1973) Remedial Drama: A handbook for teachers and therapists,
London: A & C Black
Johnstone, K. (1981) Impro – Improvisation and the theatre, London: Methuen
Jones, P. (1996) Drama as therapy, Theatre as Living, London: Routledge
Kempe, A. & Ashwell, M. (2000) Progression in Secondary Drama, Oxford:
Heinemann
_________ & Nicholson, H. (2001) Learning to teach Drama 11-18, London:
Continuum
Kershaw, B. (1992) The politics of Performance: Radical Theatre as Cultural
Intervention, London: Routledge
Mackey, S. (επιμ.) (1997) Practical Theatre: A post-16 approach, Cheltenham:
Stanley Thornes
Neelands, J. (1997) Beginning Drama 11-14, London: David Falmer
Nicholas, J. (επιμ.) (2001) Drama Dance Singing: Teacher resource book,
Twickenham: Dramatic Lines
Nicholson, H. (επιμ.) (2000) Teaching Drama 11-18, London: Continuum
Oddey, A. (1994) Devising Theatre: A practical and Theoretical Handbook,
London: Routledge
O’Toole, J. (1992) The Process of Drama, London: Routledge
________ & Lepp, M. (2000) Drama for Life: Stories of adult learning and
empowerment, Brisbane: Playlab
Peter, M. (1995) Making Drama Special: Developing Drama Practice to meet
special educational needs, London: David Fulton
Scher, Α. & Verrall, C. (1975) 100+ Ideas for Drama, Oxford: Heinemann
__________________ (1987) Another 100+ Ideas for Drama, Oxford:
Heinemann
Schutzman, M. & Cohen-Cruz, J. (επιμ.) (1990) Playing Boal: theatre, therapy,
activism, New York: Routledge
Slade, P. (1954) Child Drama, London: University of London Press
Somers, J. (1994) Drama in the Curriculum, London: Cassell
Swale Jessica (2009) Drama Games for classrooms and workshops, London: Nick Hern Books
Thompson, J. (επιμ.) (1998) Prison Theatre, London: Pluto
Tufnell, M. & Crickmay, C. (1990) Body Space Image: Notes towards
improvisation and performance, Hampshire: Dance Books
Way, B. (1971) Development through Drama, London: Longman
Winnicott, D.W. (1974) Playing and Reality, London: Pelican
Winston J. & Tandy M. (1998) Beginning Drama 4-11, London: David Fulton
Witkin, R. (1974) Intelligence of Feeling, London: Heinemann
Wood, D. & Grant, J. (1977) Theatre for children: A guide to Writing, Adapting,
Directing and Acring, London: Faber & Faber
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Όλα τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για όλες τις τάξεις υπάρχουν στην ιστοσελίδα:
http://dschool.edu.gr/
Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση/ http://www.theatroedu.gr
IDEA/ http://www.idea-org.net
New Theatre Quarterly (NTQ)/ http://journals.cambridge.org/action/displayJournal?jid=NTQ
Theatre Research International (University of Mainz/ Institute für Theaterwissenschaft)/ www.geisteswissenschaften.fu-berlin.de/we07/index.html
Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy/ http://www.tandfonline.com/toc/cjet20/current#.VMXuzi7OXIU
London Drama/ www.londondrama.org
National Drama Magazine/ www.nationaldrama.co.uk
Australian Script Center/ www.ozscript.org
Lowdown/ Austalian Youth Performing Arts Magazine/ http://carclew.com.au/lowdown
International Journal of Education and the Arts/ www.ijea.org