ΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ / SPECIAL TOPICS OF MODERN GREEK THEATER: THEATRE IN GREECE AFTER THE DICTATORSHIP ERA
ΚωδικόςΣΤ0406
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120001076

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης845
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600192169
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες γνωρίζουν την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου στο τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα, τα θεατρικά σχήματα που δραστηριοποιήθηκαν και τις επιλογές του δραματολογίου τους. Εμβαθύνουν σε κάποια σημαντικά θεατρικά έργα της νεοελληνικής δραματουργίας και κατανοούν τη σχέση των θεατρικών συγγραφέων με τους θιάσους της εποχής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή / Ιστορικά στοιχεία / Δεκαετία ’60 / Το Θέατρο Τέχνης και ο Κουν / Εμφάνιση νέων θεατρικών συγγραφέων (Βασίλης Ζιώγας, Λούλα Αναγνωστάκη, Παύλος Μάτεσις, Γιώργος Σκούρτης) / Ίδρυση του Κ.Θ.Β.Ε. (1961) "Το προξενιό της Αντιγόνης" του Βασίλη Ζιώγα (1958) "Η Πόλη (Διανυκτέρευση-Πόλη-Παρέλαση)" της Λούλας Αναγνωστάκη (1965) 2. Το ελληνικό μονόπρακτο / Πρωταγωνιστικοί θίασοι πρόζας / Η φαρσοκωμωδία / Το Θέατρο Νέας Ιωνίας του Γιώργου Μιχαηλίδη "Οι Νταντάδες" του Γιώργου Σκούρτη (1970) 3. Ένα πολιτικό θέατρο / Λογοκρισία σε θεατρικά κείμενα, διώξεις και φυλακίσεις συντελεστών / Σχέσεις νέων θεατρικών έργων με το ευρωπαϊκό θέατρο του παραλόγου "Η βέρα – Το τάβλι" του Δημήτρη Κεχαΐδη (1972) 4. Το Εθνικό Θέατρο / Το «Ελεύθερο θέατρο» / Το «Ανοιχτό Θέατρο» του Γιώργου Μιχαηλίδη "Το φάντασμα του κυρίου Ραμόν Νοβάρο" του Παύλου Μάτεσι (1973) 5. Το Θεατρικό Εργαστήρι Θεσσαλονίκης /Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος / Το Θέατρο «Στοά» του Θανάση Παπαγεωργίου "Το τρομπόνι" του Μάριου Ποντίκα (1973) 6. Ο ρεαλισμός στη νεοελληνική δραματουργία / Η καινούρια γενιά των κριτικών / Η ανανέωση της επιθεώρησης / Η «Ελεύθερη σκηνή» / Το «Αμφι-θέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου / Το «Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο» του Λεωνίδα Τριβιζά / Το «Θεσσαλικό Θέατρο» "Η νίκη" της Λούλας Αναγνωστάκη (1978) 7. Πρώτες προσπάθειες για θεατρική κίνηση στην περιφέρεια / Περιοδικά για το θέατρο / Το θέατρο στη Θεσσαλονίκη / Η «Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης» της Ρούλας Πατεράκη / Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» του Νικηφόρου Παπανδρέου / Το «Καφε-θεάτρο» του Φούλη Μπουντούρογλου 8. Αποκέντρωση / Δη.Πε.Θε. / Εταιρεία Θεάτρου «Η Σκηνή» / Το 2ο «Ανοιχτό Θέατρο» του Γιώργου Μιχαηλίδη "Το ενυδρείο" του Κώστα Μουρσελά (1975) 9. Επιχορηγήσεις / Δημιουργία Φεστιβάλ σε όλη την επικράτεια / «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου» του Δήμου Θεσσαλονίκης / Η Εταιρεία Θεάτρου «Διπλούς Έρως» του Μιχαήλ Μαρμαρινού "Ο δρόμος περνά από μέσα" του Ιάκωβου Καμπανέλλη (1990) 10. Σταδιακή αλλαγή στο ρεπερτόριο των σχημάτων: από το πολιτικό έργο στις αισθητικές αναζητήσεις του θεάτρου / Νέα σχήματα / Το εμπορικό θέατρο (θιασαρχικά ζεύγη) / Το Θέατρο «Άττις» του Θόδωρου Τερζόπουλου / Η «Νέα Σκηνή» του Λευτέρη Βογιατζή "Σε φιλώ στη μούρη…" του Γιώργου Διαλεγμένου (1984) 11. Ποικιλία στο ρεπερτόριο των σχημάτων / Η νεοελληνική δραματουργία τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 / Θίασοι πρωταγωνιστών / Το «Απλό Θέατρο» του Αντώνη Αντύπα "Με δύναμη από την Κηφισιά" των Δημήτρη Κεχαΐδη - Ελένης Χαβιαρά (1994) 12. Αύξηση των θεατρικών σκηνών / Το «Θέατρο του Νότου» του Γιάννη Χουβαρδά / Ο Θεατρικός Οργανισμός «Μορφές» "Η ζάλη των ζώων πριν την σφαγή" του Δημήτρη Δημητριάδη (1997) 13. Η Εταιρεία Θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ» του Τάσου Μπαντή / Ο θίασος «Νέες Μορφές» / Τα πανεπιστημιακά τμήματα θεάτρου / Συμπεράσματα
Λέξεις Κλειδιά
Σύγχρονο ελληνικό θέατρο, δικτατορία, θεατρικά σχήματα, δραματολόγιο, σύγχρονη ελληνική δραματουργία, σύγχρονα ανεβάσματα, έλληνες θεατρικοί συγγραφείς, θέατρα, εθνικό θέατρο, θεσμοί, αποκέντρωση, ιστορικό πλαίσιο, 20ος αιώνας, Ελλάδα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων622,5
Εξετάσεις20.50,8
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Παρουσία στην τάξη 2. Προφορικές παρουσιάσεις (20%) 3. Γραπτή εξέταση (80%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μαυρομούστακος Πλάτων, Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000: μια επισκόπηση, Καστανιώτης, Αθήνα 2005. Βαροπούλου Ελένη, Το θέατρο στην Ελλάδα: η παράδοση του καινούργιου, 1974-2006, τμ. Α΄, Άγρας, Αθήνα 2009. Κονδυλάκη Δήμητρα, Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης: εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου, Νεφέλη, Αθήνα 2015.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Έργα Ζιώγας Βασίλης, Το προξενιό της Αντιγόνης – Η κωμωδία της μύγας, Ερμής, Αθήνα 1996. Αναγνωστάκη Λούλα, Η πόλη (Η διανυκτέρευση-Η πόλη-Η παρέλαση), Κέδρος, Αθήνα 1980. Σκούρτης Γιώργος, Οι νταντάδες: έργο σε τρεις πράξεις και έξι εικόνες, Ερμής, Αθήνα 1982. Κεχαΐδης Δημήτρης, Η βέρα – Το τάβλι, Ερμής, Αθήνα 1984. Μάτεσις Παύλος, Το φάντασμα του κυρίου Ραμόν Νοβάρο, Καστανιώτης, Αθήνα 1997. Ποντίκας Μάριος, Το τρομπόνι, Κάλβος, Αθήνα 1981. Αναγνωστάκη Λούλα, Η νίκη, στο Θέατρο, τμ. Α΄, Κέδρος, Αθήνα 2007. Μουρσελάς Κώστας, Το ενυδρείο, Κέδρος, Αθήνα 1989. Καμπανέλλης Ιάκωβος, Ο δρόμος περνά από μέσα, στο Θέατρο, τμ. Ε΄, Κέδρος, Αθήνα 1996. Διαλεγμένος Γιώργος, Σε φιλώ στη μούρη…, στο Άπαντα τα θεατρικά, τμ. Α΄, Αιγόκερως, Αθήνα 2007. Κεχαΐδης Δημήτρης – Χαβιαρά Ελένη, Δάφνες και πικροδάφνες – Με δύναμη από την Κηφισιά, Κέδρος, Αθήνα 1996. Δημητριάδης Δημήτρης, Η ζάλη των ζώων πριν την σφαγή, Ίνδικτος, Αθήνα 2008. Υλικό μελέτης / Άρθρα και μελέτες που συνθέτουν το corpus του μαθήματος Γενικά – Διάφορα Βαροπούλου Ελένη, «Το θέατρο 1974-2000. Ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό επίτευγμα», στον τόμο Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, 1770-2000, τμ. 10, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2003, σ. 227-248. Μαυρομούστακος Πλάτων, Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000: μια επισκόπηση, Καστανιώτης, Αθήνα 2005, σ. 103-284. Μιχαηλίδης Γιώργος, Νέοι Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς, Κάκτος, Αθήνα 1975. Παγκουρέλης Βάϊος, Υποβολείο: κείμενο για το θέατρο, Βιβλιοπωλείον της ‘Εστίας’ Ι.Δ. Κολλάρου, Αθήνα 1983, σ. 21-30. («Πολιτικό θέατρο της εποχής») Πεφάνης Γιώργος Π., Θέματα του μεταπολεμικού και σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, Κέδρος, Αθήνα 2001, σ. 332-357. («Η ελληνική δραματουργία στις δεκαετίες ’80 και ’90: Τάσεις, σταθμοί και προοπτικές») Γραμματάς Θόδωρος, «Αισθητικές και ιδεολογικές παράμετροι στο μεταπολεμικό ελληνικό θέατρο», Εκκύκλημα, τχ. 24 (Ιανουάριος-Μάρτιος 1990), σ. 46-48. Βαλούκος Στάθης, Η κωμωδία, Αιγόκερως, Αθήνα 2001, σ. 524-543. Παγκουρέλης Βάϊος, «Μικρο-θέατρο…: Μια συνοπτική προσέγγιση στον χώρο του νεότερου ελληνικού μονόπρακτου», Εκκύκλημα, τχ. 24 (Ιανουάριος-Μάρτιος 1990), σ. 49-52. Κάρολος Κουν Κουν Κάρολος, «Το νεοελληνικό έργο στο Θέατρο Τέχνης», στον τόμο Μαυρομούστακος Πλάτων (επιμ.), Κάρολος Κουν: Οι παραστάσεις, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2008, σ. 425-427. Κόκκορη Πατρίσια, «Ο ρόλος του Κάρολου Κουν στη διαμόρφωση της ελληνικής εκδοχής του θεατρικού μοντερνισμού», Εκκύκλημα, τχ. 21 (Απρίλιος-Ιούνιος 1989), σ. 34-38. Ιάκωβος Καμπανέλλης Καλαϊτζή Γλυκερία, «Ο δραματουργός της μεταπολεμικής περιπέτειας», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 25 (Μάρτιος 1993), σ. 19-29. Μπακονικόλα Χαρά, «Το θέατρο του Ιάκωβου Καμπανέλλη», Περίτεχνο, τχ. 2 (1999), σ. 47-49. Χουρμουζιάδης Νίκος Χ., «Ο χώρος ως κιβωτός χρόνου», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 25 (Μάρτιος 1993), σ. 7-18. Δημήτρης Κεχαΐδης / Ελένη Χαβιαρά Καλαϊτζή Γλυκερία, «Στρατηγικές ζωής και τακτικές επιβίωσης στη δραματουργία του Δημήτρη Κεχαΐδη και της Ελένης Χαβιαρά», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 36 (Μάρτιος 2000), σ. 29-39. Κοιλάκου Μάνια, «Το θέατρο του Δημήτρη Κεχαΐδη», Διαβάζω, τχ. 89 (Μάρτιος 1984), σ. 24-28. Χατζησυμεών Ελένη, «Από τις Αλυκές στις Δάφνες», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 36 (Μάρτιος 2000), σ. 18-28. Λούλα Αναγνωστάκη Μουλλάς Παναγιώτης, «Το κλίμα μιας εποχής», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 3 (Μάρτιος 1980), σ. 3. Μπακοπούλου-Χωλς Αλίκη, «Λούλα Αναγνωστάκη. Το όραμα της ανθρώπινης νίκης», Διαβάζω, τχ. 89 (Μάρτιος 1984), σ. 29-33. Παπανδρέου Νικηφόρος, «Η πολιορκία της μνήμης», Θεατρικά Τετράδια, τχ. 3 (Μάρτιος 1980), σ. 4-7. Παύλος Μάτεσις Βαρβέρης Γιάννης, «15 σχόλια στο θέατρο του Παύλου Μάτεσι», Διαβάζω, τχ. 89 (Μάρτιος 1984), σ. 39-42. Βασίλης Ζιώγας Νικόπουλος Νάσος, «Το θέατρο του Βασίλη Ζιώγα», Διαβάζω, τχ. 89 (Μάρτιος 1984), σ. 34-38. Γιώργος Σκούρτης Σιβετίδου Αφροδίτη, «Απομίμηση και αναδημιουργία, Νταντάδες και Περιμένοντας τον Γκοντό», Εκκύκλημα, τχ. 18 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 1988), σ. 14-22. Μάριος Ποντίκας Λαγκαδινός Νίκος, «Η εμπειρία της ασφυξίας», Δρώμενα, τχ. 15 (Μάιος 1996), σ. 14-27. Γιώργος Διαλεγμένος Γρηγορίου Ρέα, «Τα δραματικά πρόσωπα στο θέατρο του Γιώργου Διαλεγμένου», στον συλλογικό τόμο Αντώνης Γλυτζουρής και Κωνσταντίνα Γεωργιάδη (επιμ.), Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο νεοελληνικό θέατρο: από τις απαρχές ως τη μεταπολεμική εποχή (Πρακτικά Γ΄ Πανελληνίου Θεατρολογικού Συνεδρίου), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2010, σ. 191-198. Δημήτρης Δημητριάδης Κονδυλάκη Δήμητρα, Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης: εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου, Νεφέλη, Αθήνα 2015. Ενδεικτική βιβλιογραφία Close David, Ελλάδα 1945-2004: Πολιτική, κοινωνία, οικονομία, επιμ. Σπύρος Μαρκέτος, μτφ. Γιώργος Μερτίκας, Θύραθεν, Θεσσαλονίκη 2006. Βαγενά Άννα και Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Λάρισας, Το Θεσσαλικό μου Θέατρο, Κέδρος, Αθήνα 2006. Βαροπούλου Ελένη, Το θέατρο στην Ελλάδα: η παράδοση του καινούργιου, 1974-2006, τμ. Α΄, Άγρας, Αθήνα 2009. ———, Το θέατρο στην Ελλάδα: η παράδοση του καινούργιου, 1974-2006, τμ. Β΄, Άγρας, Αθήνα 2011. Γεωργακάκη Κωστάντζα (επιμ.), Σχέσεις του Νεοελληνικού θεάτρου με το Ευρωπαϊκό: διαδικασίες πρόσληψης στην ιστορία της ελληνικής δραματουργίας από την Αναγέννηση ως σήμερα: πρακτικά Β ’ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, 8-21 Απριλίου 2002. Παράβασις 3, Ergo, Αθήνα 2004. Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Λάρισας (επιμ.), 15 χρόνια Θεσσαλικό Θέατρο, ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, Λάρισα 1992. Θέατρο Άττις, Θεόδωρος Τερζόπουλος και Θέατρο Άττις, αναδρομή, μέθοδος, σχόλια, Άγρα, Αθήνα 2000. Καγγελάρη Δηώ (επιμ.), 20 Χρόνια Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, Υπουργείο Πολιτισμού - Διεύθυνση Θεάτρου και Χορού, Αθήνα 2004. Καλλιτεχνικός Οργανισμός Φάσμα, 1990-2010, 20 χρόνια Καλλιτεχνικός Οργανισμός Φάσμα - Απλό Θέατρο, Καλλιτεχνικός Οργανισμός Φάσμα: Μικρή Άρκτος, Αθήνα 2010. Κοτανίδης Γιώργος, Όλοι μαζί, τώρα!, Καστανιώτης, Αθήνα 2011. Κουν Κάρολος, Για το θέατρο: κείμενα και συνεντεύξεις, Ιθάκη, Αθήνα 1981. Λαζαρίδου Ελένη (επιμ.), Το θέατρο στη Θεσσαλονίκη: 50 χρόνια 1953-2003, Οι Φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, Θεσσαλονίκη 2003. Μαυρομούστακος Πλάτων (επιμ.), Κάρολος Κουν: οι παραστάσεις, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2008. Μπακονικόλα-Γεωργοπούλου Χαρά, Κανόνες και εξαιρέσεις, κείμενα για το νεοελληνικό θέατρο, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000. Χαρά Πετρούνια (επιμ.), Έκδοση πολύτιμης ύλης: 20 χρόνια νεοελληνικό θεατρικό έργο - Α΄ Συμπόσιο Νεοελληνικού Θεάτρου [της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης], Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1999. Παπαγεωργίου Θανάσης (επιμ.), Είκοσι χρόνια θέατρο Σ.Τ.Ο.Α., 1971-1991: κριτικά σημειώματα, Θεατρική Εταιρία ΣΤΟΑ, Αθήνα 1992. Παπανδρέου Νικηφόρος (επιμ.), Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», 1979-1990: έντεκα χρόνια θέατρο στη Θεσσαλονίκη, Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη»-Πειραματική Σκηνή, Θεσσαλονίκη 1990. Πεφάνης Γιώργος Π., Ιάκωβος Καμπανέλλης: ανιχνεύσεις και προσεγγίσεις στο θεατρικό του έργο, Κέδρος, Αθήνα 2000. ———, Θέματα του μεταπολεμικού και σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, Κέδρος, Αθήνα 2001. ———, Κείμενα και νοήματα: μελέτες και άρθρα για το θέατρο, Σοκόλης, Αθήνα 2005. Πούχνερ Βάλτερ, Ποίηση και μύθος στα θεατρικά έργα του Βασίλη Ζιώγα, Πολύτροπον, Αθήνα 2004. ———, Ο μαγικός κόσμος του υπερλογικού στα θεατρικά έργα του Παύλου Μάτεσι, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2003. Σαμπατακάκης Γιώργος, Γεωμετρώντας το χάος: μορφή και μεταφυσική στο θέατρο του Θεόδωρου Τερζόπουλου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2008. Σουγιουλτζής Χρήστος, 35 χρόνια Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, 1961-1996, Ήβος, Αθήνα 1999. Τσατσούλης Δημήτρης, Ιψενικά διακείμενα στη δραματουργία του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Μεταίχμιο, Αθήνα 2003. Χατζηδημητρίου Πηνελόπη Ν., Θεόδωρος Τερζόπουλος: από το προσωπικό στο παγκόσμιο, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2010.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-07-2022