ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ / COGNITIVE DISORDERS IN PATHOLOGICAL AGING
ΚωδικόςΨΥ-818
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013561

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 69
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600192205
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: (1) θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με πιθανούς τρόπους παρέμβασης σε (a) γνωστικές και (b) συναισθηματικές διαστάσεις της προσωπικότητας του ηλικιωμένου με γνωστική παθολογία, (2) θα αποκτήσουν γνώσεις για τους τρόπους ενίσχυσης ή /και διατήρησης της γνωστικής κατάστασης του ηλικιωμένου με άνοια σε σταθερό επίπεδο, και (3) θα αποκτήσουν δεξιότητες παρέμβασης με στόχο την ενίσχυση της ικανότητας σχετικά αυτόνομης διαβίωσης του ηλικιωμένου ατόμου στην κοινότητα. (4) θα αποκτήσουν δεξιότητες σχετικές με τη διάγνωση τυπικών και άτυπων μορφών γνωστικής παθολογίας κατά τη γήρανση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με την γνωστική παθολογία κατά τη γήρανση. Εξετάζονται διάφοροι τύποι άνοιας σε θεωρητικό επίπεδο και μέσω της ανάλυσης ατομικών περιπτώσεων τυπικών και μη. Αναλυτικά, παρουσιάζονται ζητήματα σχετικά με την επιδημιολογία της άνοιας, την αξιολόγηση του γνωστικά εξασθενημένου ενήλικα, την αγγειακή γνωστική διαταραχή, την παθολογία των εκφυλιστικών ανοιών, τις έννοιες και τους νέους ορισμούς της νόσου Alzheimer, τα κριτήρια διάγνωσης και τη διαχείριση αυτής, τις μετωποκροταφικές άνοιες, την άνοια της νόσου Parkinson και την άνοια με σωμάτια Lewy.
Λέξεις Κλειδιά
άνοια, λήψη ιστορικού, συμπεριφορικά συμπτώματα, ατομικές περιπτώσεις, μη τυπικές άνοιες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στην παρουσίαση πληροφοριών και σχετικών πηγών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων (power point, e-learning). Στην ενημέρωση των φοιτητών για διαδικαστικά θέματα του μαθήματος (e-learning).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις501,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων501,9
Εκπόνηση μελέτης (project)
Εξετάσεις301,2
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου (60%). Άσκηση (40%): Η άσκηση στο πλαίσιο του μαθήματος περιλαμβάνει τη μελέτη και παρουσίαση μιας σειράς άρθρων που αναφέρονται σε μελέτες περίπτωσης σε σχέση με διάφορους τύπους άνοιας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Herman, D., Yoder, C., Gruneberg, M., & Payne, D. (2010, μεταφρ.). Εφαρμοσμένη Γνωστική Ψυχολογία. Επιστημονική επιμέλεια: Στ. Σαμαρτζή & Αργ. Βατάκη. Αθήνα: Πεδίο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Husain, M. & Schott, J. (Eds.) (2019). Oxford textbook of cognitive neurology and dementia. Oxford: Oxford University Press. -Hildebrandt, H. (2020). Neuropsychological Tools for Dementia : Differential Diagnosis and Treatment. U.S.: Elsevier.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2020