ΕΦΗΒΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΗΒΕΙΑ / ADOLESCENCE
ΚωδικόςΨΥ-630
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013527

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 128
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΗΒΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600192331
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΨΥ-131 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
  • ΨΥ-232 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι & ΙΙ και Κλινική Ψυχολογία Ι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση της εφηβικής ηλικίας και η σημασία της στην ανθρώπινη ανάπτυξη. Στα πλαίσια του μαθήματος θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν στη σωματική, στη γνωστική, στη συναισθηματική και στην κοινωνική ανάπτυξη των εφήβων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις διεργασίες συναισθηματικής ανάπτυξης καθώς και στα σημάδια κινδύνου κατά την εφηβική ηλικία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ήβη και εφηβεία. Οι αναπτυξιακοί στόχοι της εφηβείας. Ανεξαρτησία και εξάρτηση. Συγκρότηση ταυτότητας. Σωματική ανάπτυξη. Γνωστική ανάπτυξη. Οι διεργασίας της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης. Σχέσεις με γονείς. Σχέσεις με συνομηλίκους. Σημάδια κινδύνου.
Λέξεις Κλειδιά
εφηβεία, συγκρότηση ταυτότητας, συναισθηματική ανάπτυξη, αποκλίσεις.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251,0
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Eργασία και γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αναστασόπουλος, Δ. (1997). «Η ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη στην εφηβεία». Στο Τσιάντης, Γ. (επιμ.) Εφηβεία,Τόμος Β΄, Τεύχος 1. Αθήνα: Καστανιώτη. Βαρτζόπουλος, Ι., & Λαμνίδης, Ν. (Εκδ.) (2016). Περιοδικό Οιδίπους, Εφηβεία, Τεύχος 15,Μάιος, 2016. Αθήνα: Ποταμός. Blos, P. (1967). The second Individuation Process of Adolescence. Psychoanalytic Study of the Child, 22:162-186. Blos, P. (1989). The Adolescent Passage: Developmental issues. InternationalUniversities Press. Blos, P. (1970). The young adolescent: Clinical studies. N. Y.: The Free Press Macmillan. Λόφερ, Μ. (1992). Εφηβική διαταραχή και ψυχικός κλονισμός. Αθήνα: Καστανιώτη. Coleman, J. C. (2013). Ψυχολογία της εφηβικής ηλικίας. Αθήνα: Gutenberg. Μανωλόπουλος, Σ. (2015). Δρόμοι της εφηβείας: Χάρτες επαναλήψεων και φαντασιώσεων, πορείες παλινδρομήσεων και απαρτιώσεων. Αθήνα: Νήσος. Μανωλόπουλος, Σ. (1986). «Η ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου». Στο Τσιάντης, Γ. & Μανωλόπουλος, Σ. (επιμ.) Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής.Τόμος Α΄, Πρώτο μέρος. Αθήνα: Καστανιώτη. Μόττη- Στεφανίδη, Φ., (επιμελ.) (2015). Παιδιά και έφηβοι σε έναν κόσμο που αλλάζει: Προκλήσεις, προσαρμογή και ανάπτυξη. Αθήνα: Εστία. Stanislas Tomkiewicz (2012). Η κλεμμένη εφηβεία. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Στεφανάτος Γεράσιμος (Επιμ.) (2013). Ψυχανάλυση και Εφηβεία. Αθήνα: Εστία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2019