ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / ENTREPRENEURSHIP
Κωδικός211
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανολόγων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Βλάχος
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΜΕΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20000327

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 154
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕνεργειακόςΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης745
ΚατασκευαστικόςΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης745
Βιομηχανικής ΔιοίκησηςΕπιλογής Κατεύθυνσης745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600192522
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 1.Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της μικροοικονομικής θεωρίας 2.Αναγνωρίσουν τη σημασία των δυνάμεων της αγοράς (ζήτηση και προσφορά), της ισορροπίας της αγοράς και των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην ισορροπία της αγοράς 3.Σχεδιάσουν τις καμπύλες βραχυχρόνιου κόστος παραγωγής 4.Διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ των διαφορετικών μορφών αγοράς (τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο) 5.Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις μεθόδους ανάλυσης (SWOT, PEST-DG, KSF) που απαιτεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο 6.Αναπτύξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
A) Βασικές έννοιες μικροοικονομικής θεωρίας, ορισμοί. Οι δυνάμεις της αγοράς: ζήτηση και προσφορά. Ισορροπία της αγοράς. Κυβερνητικές παρεμβάσεις. Ελαστικότητα ζήτησης. Καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων. Κόστος και παραγωγή: καμπύλες βραχυχρόνιου κόστους παραγωγής, κανόνες σχετικοί με την παραγωγή. Μορφές της αγοράς: τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο. Οικονομική θεωρία συμπεριφοράς του καταναλωτή. Β) Εισαγωγή: η έννοια του επιχειρηματικού σχεδίου (Business Plan), ορισμοί, χρησιμότητα, πλεονεκτήματα. Δομή του επιχειρηματικού σχεδίου. Ανάλυση Εσωτερικού - Εξωτερικού περιβάλλοντος επιχείρησης (αναλύσεις SWOT και PEST-DG). Ανάλυση Ανταγωνιστών (μέθοδος KSF). Σχεδιασμός marketing. Είδη/Ανάλυση επιχειρηματικού κινδύνου.
Λέξεις Κλειδιά
Μικροοικονομική, Επιχειρηματικό σχέδιο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ανάρτηση σημειώσεων, ανακοινώσεων και πληροφοριών σχετικών με το μάθημα στο eLearning (https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7415)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις210,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων933,1
Ανάλυση μελετών περίπτωσης361,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος Β θα προκύψει από συνδυασμό των βαθμών της τελικής εξέτασης (Τ) και της ενδιάμεσης εξέτασης (Π) ως εξής: • Αν Τ < 4,5 τότε ο βαθμός της ενδιάμεσης εξέτασης δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη και ο τελικός βαθμός του μαθήματος είναι: Β = Τ. • Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται από τη σχέση Β = (0,7)Τ + (0,3)Π.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κέφης, Β., Παπαζαχαρίου, Π., 2013. Το επιχειρηματικό όραμα σε Business Plan, εκδόσεις Κριτική. 2. Mankiw, G., Taylor, M., 2016. Οικονομική - Μικροοικονομική, Επιστημονική Επιμέλεια: Αθανάσιος Μανιάτης, εκδόσεις Τζιόλα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Barrow, C., Brown, R., Clarke, L., 2006. The Successful Entrepreneur's Guidebook: Where you are Now, Where you Want to be and How to Get There, Kogan Page, 2nd edition, London and Philadelphia. - Davis, M., Aquilano, N., Chase, R., 2002. Fundamentals of Operations Management, McGraw-Hill. - International Federation of Accountants (IFAC), 2006. Business planning guide: practical applications for SMEs. - Katz, J., Green, R., 2007. Entrepreneurial Small Business, McGraw-Hill/Irwin. - Smith , R., Smith, J., 2004. Entrepreneurial finance, 2nd edition, Wiley.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-06-2020