Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1.Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της μικροοικονομικής θεωρίας
2.Αναγνωρίσουν τη σημασία των δυνάμεων της αγοράς (ζήτηση και προσφορά), της ισορροπίας της αγοράς και των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην ισορροπία της αγοράς
3.Σχεδιάσουν τις καμπύλες βραχυχρόνιου κόστος παραγωγής
4.Διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ των διαφορετικών μορφών αγοράς (τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο)
5.Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις μεθόδους ανάλυσης (SWOT, PEST-DG, KSF) που απαιτεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο
6.Αναπτύξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Περιεχόμενο Μαθήματος
A) Βασικές έννοιες μικροοικονομικής θεωρίας, ορισμοί. Οι δυνάμεις της αγοράς: ζήτηση και προσφορά. Ισορροπία της αγοράς. Κυβερνητικές παρεμβάσεις. Ελαστικότητα ζήτησης. Καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων. Κόστος και παραγωγή: καμπύλες βραχυχρόνιου κόστους παραγωγής, κανόνες σχετικοί με την παραγωγή. Μορφές της αγοράς: τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο. Οικονομική θεωρία συμπεριφοράς του καταναλωτή.
Β) Εισαγωγή: η έννοια του επιχειρηματικού σχεδίου (Business Plan), ορισμοί, χρησιμότητα, πλεονεκτήματα. Δομή του επιχειρηματικού σχεδίου. Ανάλυση Εσωτερικού - Εξωτερικού περιβάλλοντος επιχείρησης (αναλύσεις SWOT και PEST-DG). Ανάλυση Ανταγωνιστών (μέθοδος KSF). Σχεδιασμός marketing. Είδη/Ανάλυση επιχειρηματικού κινδύνου.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κέφης, Β., Παπαζαχαρίου, Π., 2013. Το επιχειρηματικό όραμα σε Business Plan, εκδόσεις Κριτική.
2. Mankiw, G., Taylor, M., 2016. Οικονομική - Μικροοικονομική, Επιστημονική Επιμέλεια: Αθανάσιος Μανιάτης, εκδόσεις Τζιόλα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Barrow, C., Brown, R., Clarke, L., 2006. The Successful Entrepreneur's Guidebook: Where you are Now, Where you Want to be and How to Get There, Kogan Page, 2nd edition, London and Philadelphia.
- Davis, M., Aquilano, N., Chase, R., 2002. Fundamentals of Operations Management, McGraw-Hill.
- International Federation of Accountants (IFAC), 2006. Business planning guide: practical applications for SMEs.
- Katz, J., Green, R., 2007. Entrepreneurial Small Business, McGraw-Hill/Irwin.
- Smith , R., Smith, J., 2004. Entrepreneurial finance, 2nd edition, Wiley.