ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ) / RESEARCH PROBLEMS AND ISSUES OF MODERN GREEK PHILOLOGY II (SEMINAR)
ΚωδικόςΝΕΦ263
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000984

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600193888
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα έχουν εξοικειωθεί με την εκδοτική διαδικασία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιμέλεια, διόρθωση και έκδοση νεοελληνικών λογοτεχνικών κειμένων (σεμινάριο) Το Σεμινάριο αυτό στοχεύει στην εξοικείωση των τελειοφοίτων με τις βασικές αρχές επιμέλειας, διόρθωσης και έκδοσης νεοελληνικών λογοτεχνικών κειμένων και διαρθρώνεται στους εξής θεματικούς άξονες: α) νεοελληνική γλώσσα β) επιμέλεια και διόρθωση κειμένων και γ) εκδοτικές πρακτικές. Ξεκινάει με μια ανασκόπηση της ιστορίας της ελληνικής γλώσσας, με έμφαση στα νέα ελληνικά, ξεδιαλύνει μύθους που αφορούν την ίδια τη γλώσσα, αλλά και τη σχέση της με τη γραφή και την ορθογραφία, δίνοντας τη δυνατότητα στο ακροατήριο να ασκηθεί σε γλωσσικές ασκήσεις και να ξεκαθαρίσει τις έννοιες του "σωστού" και του "λάθους". Στο θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει στοιχεία χρήσιμα γενικά για τις σπουδές και πέρα από αυτές, δίνει δηλαδή τη δυνατότητα να καταλάβει κάποια/ος πώς γράφονται τα βιβλία και οι επιστημονικές εργασίες, πού μπορούμε να αναζητούμε βιβλιογραφία και υλικό, πώς κρίνουμε την αξιοπιστία μιας έντυπης ή ηλεκτρονικής πηγής, πώς ξεχωρίζουμε μια έγκυρη από μια ακαδημαϊκή πηγή, κοκ. Στο πρακτικό του μέρος, τέλος, αποσκοπεί στην εξοικείωση και την άσκηση τόσο στην έντυπη όσο και στην ηλεκτρονική επιμέλεια και διόρθωση κειμένων και εκδόσεων, παρέχει τη δυνατότητα γνωριμίας με ψηφιακό και πολυμεσικό υλικό, δείχνει πώς και τι "διορθώνουμε", ανάλογα με τον τύπο επιμέλειας που αναλαμβάνουμε, κοκ. Τέλος, η υποχρεωτική απαλλακτική εργασία, που θα αναλάβουν οι φοιτήτριες/ητές ομαδικά, δίνει έμφαση στην εκδοτική και περιλαμβάνει έκδοση ενός σύντομου λογοτεχνικού κειμένου με βάση τις εκδοτικές αρχές και τους τύπους εκδόσεων που συζητιούνται στο σεμινάριο.
Λέξεις Κλειδιά
επιμέλεια, διόρθωση, έκδοση κειμένων, κειμενική κριτική, εκδοτικές πρακτικές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,1
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο90,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,1
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτη εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Θα δίνεται κάθε εβδομάδα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-10-2021