ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / EARLY CHILDHOOD EDUCATION ISSUES
ΚωδικόςΖ.1.257
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Μπιρμπίλη
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000319

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600194469
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: - είναι σε θέση να αναστοχάζονται σε ζητήματα συνεργασίας με τους γονείς και να χρησιμοποιούν ποικίλους επικοινωνίας με τις οικογένειες - αναγνωρίζουν τη σημασία των ερωτήσεων για τη μαθησιακή διαδικασία και να διατυπώνουν διάφορα είδη ερωτήσεων - γνωρίζουν ποικίλους τρόπους διαχείρισης ζητημάτων συμπεριφοράς μέσα στην προσχολική τάξη - γνωρίζουν το ρόλο της αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία και τρόπους αξιολόγησης της μάθησης των παιδιών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως η συνεργασία οικογενειών και εκπαιδευτικών, η ερώτηση ως μέσο αγωγής της σκέψης, η διαχείριση της συμπεριφοράς στην προσχολική τάξη, ο ρόλος και η διαδικασία αξιολόγησης της μάθησης των μικρών παιδιών.
Λέξεις Κλειδιά
συνεργασία σχολείου-οικογένειας, διαχείριση τάξης, αξιολόγηση για τη μάθηση, ερωτήσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις ppt, e-mail με στόχο την επικοινωνία και την ανατροφοδότηση σε ζητήματα που αφορούν την τελική εργασία των φοιτητών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εργασία σε ομάδες
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με προφορικές παρουσιάσεις και ομαδικές εργασίες. Τα κριτήρια αξιολόγησης βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Πρακτικές λύσεις για κάθε πρόβλημα, Sifer Steffen. Εκδόσεις: Πατάκη 2. Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο: οδηγός οργάνωσης ατομικών φακέλων [portfolios] για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, από Kingore, Bertie W., Στεφοπούλου, Ιωάννα Δίπτυχο, 2010.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Προς μια παιδαγωγική του διαλόγου, Μπιρμπίλη Μαρία, Εκδόσεις Gutenberg 2. Τα παιδιά ως φιλόσοφοι. Μάθηση μέσω έρευνας και διαλόγου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Joanna Haynes, Εκδόσεις: Μεταίχμιο 3. Διεθνής Αμνηστία. Πρώτα βήματα. Εγχειρίδιο για τη βασική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αθήνα: Πατάκης
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-09-2021