ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ / Organizing and Managing Learning Environments
ΚωδικόςΕΠ.2.037
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Γρηγοριάδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003405

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600194499

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοEducation Blue
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Να γνωρίσουν διεθνείς πρακτικές και παραδείγματα οργνάνωσης και αξιολόγησης μαθησιακών περιβαλλόντων και της ευρύτερης εκπαιδευτικής διαδικασίας -Να αντιληφθούν τι σημαίνει και τι περιλαμβάνει η έννοια της ποιότητας ενός μαθησιακού περιβάλλοντος -Να γνωρίσουν τις διεθνείς κλίμακες παρατήρησης ποιότητας εκπαιδευτικών περιβαλλόντων ECERS-R, ECERS-E -Να εξασκηθούν στη χρήση των κλιμάκων παρατήρησης ποιότητας εκπαιδευτικών περιβαλλόντων ECERS-R και ECERS-E -Να αναστοχαστούν από την επαφή με τα εργαλεία του μαθήματος για τις δικές τους εκπαιδευτικές πρακτικές
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιγραφή Μαθήματος -Early Change Project -Γνωριμία με τα εργαλεία -Εξάσκηση με παραδείγματα σεναρίων-items -Μελέτη και συζήτηση για περιεχόμενο items. Εξάσκηση με παραδείγματα σεναρίων-items -Παρατήρηση Αμερικάνικης τάξης – βαθμολόγηση βίντεο -Παρατήρηση Αμερικανικής τάξης-βαθμολογηση βίντεο. -Δημιουργία σεναρίων-εξάσκηση και Παρατήρηση Πορτογαλικής τάξης-βαθμολόγηση βίντεο -Παρατήρηση Πορτογαλικής τάξης-βαθμολόγηση βίντεο -Παρατήρηση τάξης Θεσσαλονίκης-βαθμολόγηση βίντεο -Παρατήρηση τάξης Θεσσαλονίκης-βαθμολόγηση βίντεο -Παρατήρηση τάξης Κρήτης-βαθμολόγηση βίντεο -Τελική Εξέταση – Βαθμολόγηση Τάξης Καλαμαριάς
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση ποιότητας προσχολικών περιβαλλόντων, κλίμακα παρατήρησης ECERS-R, κλίμακα παρατήρησης ECERS-E, επαγγελματική ανάπτυξη, οργάνωση μαθησιακών περιβαλλόντων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσιάσεις (ppt), ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, πολυμεσική διδασκαλία, βίντεο, e-mail, sms. Υποστήριξη μαθήματος μέσω e-learning (moodle).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Εκπόνηση μελέτης (project)261,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών351,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στο elearning από το 1ο μάθημα. Οι φοιτητές αξιολογούνται στην παρουσίαση εργασίας, κατάθεση προόδων, άσκηση επίλυσης προβλήματος, αξιολόγηση βίντεο και συγγραφή τελικής εργασίας. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται σταδιακά (διαμορφωτική αξιολόγηση).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
a) ECERS-E: Επέκταση της Κλίμακας Αξιολόγησης Περιβάλλοντος Προσχολικής Εκπαίδευσης ECERS-R. Τέσσερις Υποκλίμακες Γνωστικών Περιοχών. Εκδόσεις Ζήτη. b)Κλίμακα Αξιολόγησης Περιβάλλοντος για την Προσχολική Εκπαίδευση. Εκδόσεις Κυριακίδη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-06-2022