Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ / ASSESSMENT IN EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.046
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Μπιρμπίλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003419

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600194505

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοEducation Blue
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοTuesday 13:30 to 16:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να αναστοχάζονται για ζητήματα που αφορούν την αξιολόγηση των μικρών παιδιών και θα γνωρίζουν εργαλεία παρατήρησης, καταγραφής και αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης. Επιπλέον θα είναι σε θέση να οργανώνουν και να αξιοποιούν το φάκελο αξιολόγησης του μαθητή με παιδιά προσχολικής ηλικίας και να επικοινωνούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα θα εξετάσει την έννοια, τα είδη, τη διαδικασία και τα εργαλεία αξιολόγησης του μαθητή και της μάθησης, γενικότερα, στην προσχολική εκπαίδευση. Στόχοι του μαθήματος είναι, οι φοιτητές/τριες: Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης για τη μάθηση και τις θεωρίες που την καθοδηγούν. Να κατανοήσουν το ρόλο της αξιολόγησης του μαθητή στο σχεδιασμό και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας. Να διακρίνουν τα είδη της αξιολόγησης (π.χ. διαμορφωτική, τελική, αυτο-αξιολόγηση κ.ά.), τα χαρακτηριστικά και τους στόχους που εξυπηρετούν. Να είναι σε θέση να αναλύουν και να ερμηνεύουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει με στόχο να διευκολύνουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας Να γνωρίσουν τρόπους καταγραφής της μάθησης των μικρών παιδιών με στόχο να κάνουν ορατή τη μάθηση σε παιδιά και οικογένειες.
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση για τη μάθηση, φάκελος αξιολόγησης του μαθητή, προσχολική εκπαίδευση, παρατήρηση-καταγραφή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Επισκέψεις εκπαιδευτικών στην τάξη
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξάσκηση στην τάξη και στο σπίτι200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται κατά τη διάρκεια και στο τέλος του μαθήματος. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνεται με σύντομο κουιζ στο elearning ενώ η τελική εργασία είναι ομαδική και ζητά από τους φοιτητές να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για να είναι επιτυχημένη η τελική εργασία, δίνεται στους φοιτητές η δυνατότητα να ασκηθούν στα ζητούμενα της εργασίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [68405453]: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Marilyn Fleer, Μπιρμπίλη Μαρία Βιβλίο [50662498]: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση, ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-06-2022