Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να αναστοχάζονται για ζητήματα που αφορούν την αξιολόγηση των μικρών παιδιών και θα γνωρίζουν εργαλεία παρατήρησης, καταγραφής και αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης. Επιπλέον θα είναι σε θέση να οργανώνουν και να αξιοποιούν το φάκελο αξιολόγησης του μαθητή με παιδιά προσχολικής ηλικίας και να επικοινωνούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα θα εξετάσει την έννοια, τα είδη, τη διαδικασία και τα εργαλεία αξιολόγησης του μαθητή και της μάθησης, γενικότερα, στην προσχολική εκπαίδευση. Στόχοι του μαθήματος είναι, οι φοιτητές/τριες:
Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης για τη μάθηση και τις θεωρίες που την καθοδηγούν.
Να κατανοήσουν το ρόλο της αξιολόγησης του μαθητή στο σχεδιασμό και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας.
Να διακρίνουν τα είδη της αξιολόγησης (π.χ. διαμορφωτική, τελική, αυτο-αξιολόγηση κ.ά.), τα χαρακτηριστικά και τους στόχους που εξυπηρετούν.
Να είναι σε θέση να αναλύουν και να ερμηνεύουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει με στόχο να διευκολύνουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας
Να γνωρίσουν τρόπους καταγραφής της μάθησης των μικρών παιδιών με στόχο να κάνουν ορατή τη μάθηση σε παιδιά και οικογένειες.
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση για τη μάθηση, φάκελος αξιολόγησης του μαθητή, προσχολική εκπαίδευση, παρατήρηση-καταγραφή
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [68405453]: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Marilyn Fleer, Μπιρμπίλη Μαρία
Βιβλίο [50662498]: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση, ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗ