ΔΑΣΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΑΣΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΙΙ / Forest Management II
Κωδικός056Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000065

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΑΣΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600194679
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα έχουν - Κατανοήσει τις πιο σημαντικές μεθόδους δασικής διαχείρισης - Αναπτύξει την ικανότητα επιλογής της πιο κατάλληλης μεθόδου διαχείρισης, εάν τους ανατεθεί η εκπόνηση μελέτης διαχείρισης ενός δάσους - Αποκτήσει την ικανότητα στο σχεδιασμό της δασικής διαχείρισης με στόχο την: 1. Την βέλτιστη κατά χώρο οργάνωση της δασοπονίας, ανάλογα με τον εκάστοτε διαχειριστικό στόχο 2. Την βέλτιστη χρονική ρύθμιση των καρπώσεων 3. Την ταυτόχρονη επίτευξη πολλαπλών διαχειριστικών στόχων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α. Εισαγωγή 1. ΧΩΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Η ανάγκη για χωρική οργάνωση της διαχείρισης - Κανόνες κατά χώρο διαίρεσης του δάσους 2. ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Κλάσεις ηλικίας - Εύρος κλάσης ηλικίας και περίοδος αναγέννησης - Διάγραμμα κατανομής κλάσεων ηλικίας Β. Μέθοδοι διαχείρισης βασισμένες στα υλοτόμια 1. Η μέθοδος των ετήσιων υλοτόμιων 2. Η μέθοδος των μεταβλητών υλοτόμιων 3. Η μέθοδος του μοναδικού υλοτόμιου 4. Η μέθοδος του κινητού υλοτόμιου Γ. Το κανονικό δάσος 1. Κανονικό ομήλικο δάσος 2. Κανονικό κηπευτό δάσος Δ. Η συσταδική μέθοδος διαχείρισης 1. Ιστορική εξέλιξη 2. Διαίρεση του δάσους 3. Συσταδοποίηση στο πεδίο 4. Συσταδικοί τύποι 5. Καθορισμός στόχων 6. Γενικός σχεδιασμός (αειφορία, λήμμα, διάγραμμα επιφανειών, Μέθοδοι υπολογισμού του αειφορικού λήμματος, 1. Αυστριακή μέθοδος 2. Η μέθοδος Mantel 3. Η μέθοδος Hundeshagen 4. Αθροιστική μέθοδος υπολογισμού 5. Η μέθοδος Karl) 7. Ειδικός σχεδιασμός 8. Κατάρτιση του πίνακα υλοτομίας 9. Σχέδιο βελτιώσεων-επενδύσεων Ε. Μέθοδοι διαχείρισης κηπευτών δασών Η κατά χρόνο και κατά χώρο οργάνωση της δασοκομίας παίρνει διαφορετική έννοια στα κηπευτά δάση. Σε αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε τις μεθόδους που βρίσκουν εφαρμογή στη διαχείριση κηπευτών δασών και συγκεκριμένα: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1. Η μέθοδος ελέγχου 2. Η μέθοδος της επιθυμητής κατανομής διαμέτρων. ΣΤ. Διαχείριση πολλαπλών σκοπών/λειτουργιών/ Διαχείριση δασών ειδικών σκοπών Ο σχεδιασμός της διαχείρισης με στόχο την μεγιστοποίηση πολλαπλών οικοσυστημικών λειτουργιών που απορρέουν από την άσκησης ορθολογικής δασοπονίας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1. Πολύ-στοχικός προγραμματισμός, 2. Πολύ-κριτηριακή ανάλυση, 3. Εφαρμογές στην διαχείριση δασών 4. Σχεδιασμός για μεγιστοποίηση (ι) ξυλοπαραγωγής, (ιι) αποθήκευσης άνθρακα, (ιιι) αύξησης της βιοποικιλότητας
Λέξεις Κλειδιά
Διαχείριση Δασικών Οικοσυστημάτων, Αρχές αειφορίας, Δασική απογραφή, Στατιστική, Δειγματοληψία, Αειφορικός Σχεδιασμός, Διαχείριση δασών Πολλαπλών Σκοπών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εργαστηριακή Άσκηση26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80
Εξετάσεις5
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η επίτευξη των μαθησιακών στόχων θα αξιολογηθεί με βάση τη γραπτή εξέταση του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου. Για την εξασφάλιση προβιβάσιμου βαθμού(τουλάχιστον 5) απαιτείται η επίτευξη προβιβάσιμου βαθμού της τελικής εξέτασης που περιλαμβάνει ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης και επίλυσης προβλημάτων από την διδαχθείσα ύλη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διαχείριση Φυσικών Χερσαίων Οικοσυστημάτων ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Χρονολογία έκδοσης: 12 2003 ISBN: 9608803616
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=8520 Pete Bettinger, Kevin Boston, Jacek Siry, Donald L. Grebner, Forest Management and Planning Academic Press, 28 Ιουλ 2010 - 360 σελίδες
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-06-2022