ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ / FOOD AND NUTRITION
ΚωδικόςΝ029Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001773

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 342
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600195302

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΓεωπονίας & Δασολογίας
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Γ (36)
ΗμερολόγιοMardi 14:00 to 15:00
ΚτίριοΓεωπονίας & Δασολογίας
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Γ (36)
ΗμερολόγιοThursdsay 12:00 to 14:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Χημείας και Βιοχημείας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά από την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος θα μπορούν να : 1. Kατανοήσουν την έννοια των θρεπτικών συστατικών . 2. Αντιληφθούν ότι η επιστήμη της διατροφής του ανθρώπου, εκτός από τη μελέτη των θρεπτικών συστατικών, επεκτείνεται και στη μελέτη των συστατικών των τροφίμων που επιδρούν στις φυσιολογικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού, εφόσον τα θρεπτικά συστατικά αποτελούν δυνητικούς παράγοντες τροποποίησης διάφορων φυσιολογικών λειτουργιών. 3. Κατανοήσουν τα διατροφικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα των ομάδων τροφίμων. 4. Αντιληφθούν την πολυπλοκότητα της επιστήμης της διατροφής και το βαθμό συμμετοχής της διατροφής στην υγεία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή - Βασικές αρχές της Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής. Συστατικά των τροφίμων: ενεργοφόρα, μη ενεργοφόρα, βιοενεργά συστατικά. Ομάδες Τροφίμων. Διατροφική αξία των τροφίμων σε σχέση με τη σύστασή τους. Δυνητικοί μηχανισμοί δράσης των συστατικών των τροφίμων σε κλασικούς και νεότερους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση χρόνιων παθήσεων. Παρουσίαση και ανάλυση επίκαιρων θεμάτων που αφορούν τη σχέση διατροφής και υγείας.
Λέξεις Κλειδιά
Τρόφιμα, θρεπτικά συστατικά, υγεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint και διαδικτύου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις97
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων12
Εξετάσεις3
Σύνολο112
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή ή/και προφορική εξέταση στη διδαχθείσα ύλη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εισαγωγή στη Διατροφή του Ανθρώπου - Gibney, M.J.,et al., Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης Ματάλα Α.-Λ., Γιαννακούλια Μ., Εκδόσεις Παρισιάνου, 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2022