ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ENVIRONMENTAL EDUCATION
ΚωδικόςΝ123Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001843

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600195366
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να: • Γνωρίζουν τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος, να κατανοούν τις συνέπειες της επίδρασης του ανθρώπου στο περιβάλλον και να κατανοούν την αναγκαιότητα της αειφορίας ως μια λύση στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και στη διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενιές. • Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της πληροφόρησης και ενημέρωσης του αγροτικού πληθυσμού προς ένα περισσότερο αειφορικό περιβάλλον. • Να γνωρίζουν τις αρχές που διέπουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση και να κατανοούν τη σπουδαιότητά της. • Να μπορούν να κατανοούν την κατεύθυνση που πρέπει να έχει η εκπαίδευση που στοχεύει στην αειφορική ανάπτυξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Έννοιες, περιεχόμενο, χαρακτηριστικά, αρχές και στόχοι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Μεθοδολογία, σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Παρουσίαση προγραμμάτων και αξιολόγηση δράσεων. Περιβάλλον και κοινωνία, οικονομία και περιβάλλον, προστασία περιβάλλοντος, αναπτυξιακή και περιβαλλοντική πολιτική, πολιτική και στρατηγική προστασίας του περιβάλλοντος ως εθνικό και διεθνές πρόβλημα. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις περιβαλλοντικών θεμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Άνθρωπος, περιβάλλον, αειφορία, αειφορική ανάπτυξη, πληροφόρηση, διαστάσεις της αειφορικής ανάπτυξης, εκπαίδευση και αειφορία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • Εργασία σε κάθε φοιτητή που παρουσιάζεται σε όλους τους συμφοιτητές και είναι μέρος της διδακτικής ύλης
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και Excel, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στατιστικού πακέτου SPSS.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Άσκηση Πεδίου10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων35
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων8
Εκπόνηση μελέτης (project)15
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Εξετάσεις3
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
65% γραπτές εξετάσεις 25% ατομικό ή ομαδικό θέμα εργασίας ερευνητικής ή βιβλιογραφικής και παρουσίαση στο αμφιθέατρο με χρήση Η/Υ και πολύμεσα 10% ομαδική εκπόνηση μελέτης (project)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σιάρδος Γ. και Κουτσούρης Α. ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ, 2011, Κωδ. Εύδοξος 12867128
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Albert D.K. Amedzro, Anthony Youdeowei, "Non-formal Education for Training in Integrated Production and Pest Management in Farmer Field Schools", African Books Collective, 2005. D. Acker and L. Gasperini, "Education for Rural People. The role of education, training and capacity development in poverty reduction and food security", FAO, 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-01-2021